مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

هر آنچه از کاشت مژه مصنوعی باید بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هر آنچه از کاشت مژه مصنوعی باید بدانید

داشتن مژه‌هایی زیبا و خوش‌حالت آرزوی هر بانوی سیمین‌چهره‌ای است، اما در این بین بانوانی هم هستند که از مژه‌های خود دل خوشی ندارند و به‌ دنبال راه‌هایی برای زیباتر جلوه‌ دادن مژه‌ها هستند. همان‌گونه که حتما می‌دانید در بین راه‌های مختلفی که برای آرایش و زیبا نگه‌داشتن مژه‌ها انجام می‌شود، کاشت مژه مصنوعی را نیز می‌توان نام برد.

کاشت مژه مصنوعی که به آن اکستنشِن مژه هم گفته می‌شود در کنار حفظ زیبایی، مزایای دیگری نیز دارد. مژه‌های مصنوعی کاشته شده در اثر گرما و حرارت حالت خود را از دست نمی‌دهند و همیشه حالتی یک‌دست و طبیعی دارند.

با این حساب اگر شما هم تاکنون به فکر کاشت مژه مصنوعی افتاده‌اید اما از انجام این فرآیند آشنایی کاملی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چه نکاتی را باید قبل از انجام اکستنشن مژه بدانید؟

چه نوع مژه‌ مصنوعی برای چشم شما مناسب است؟

بعضی از مژه‌های مصنوعی در بازار به اصلاح طبیعی‌تر هستند و از ابریشم تولید می‌شوند، از طرفی مژه‌های مصنوعی ساخته شده از ترکیبات شیمیایی نیز در بازار به‌وفور یافت می‌شود.

مژه‌های مصنوعی مزیت‌ها و نقطه‌ ضعف‌های خاص خود را دارند، برای نمونه مژه‌های مصنوعی که از ابریشم درست شده‌اند براق‌تر هستند اما مژه‌های مصنوعی که از مواد مصنوعی درست شده‌اند وزن بسیار کمی دارند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون تجربه اکستنشن مژگان خود را نداشته‌اید، سراغ مژه‌های مصنوعی غیرطبیعی بروید، این مژه‌ها در کنار قیمت مناسبی که دارند حساسیت‌های چشمی و پوستی را نیز به دنبال نخواهند داشت.

میزان فِر و بلندی مژه‌های مصنوعی به چه صورت باید باشد؟

سایز مژه مصنوعی باید متناسب با حالت چشم‌ها باشدمژه‌های مصنوعی در بازار دارای سایزهای مختلفی هستند، اما در بیشتر موارد ابعاد ۸ تا ۱۴ میلی‌متر برای مژه مصنوعی مناسب به نظر می‌رسد. اگر در خصوص سایز‌بندی و میزان فِر مژه‌ مصنوعی با مشکل روبرو شدید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه و مشورت گرفتن از مسئول فروش، مژه مصنوعی مناسب را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که حالت مژه مصنوعی به لحاظ بلندی و فِر باید متناسب با حالت چشم‌ها باشد. به این ترتیب می‌توانید برای انتخاب نوع مناسب مژه‌ مصنوعی نظر آرایشگر خود را نیز جویا شوید.

ببینید: مژه‌های خود را حرفه‌ای آرایش کنید

فرآیند کاشت مژه مصنوعی چقدر زمان می‌برد؟

تجربه نشان داده است کاشت مژه مصنوعی در جلسه اول چیزی بین یک تا دو ساعت زمان می‌برد. در این مدت باید بر روی صندلی آرایشگاه در حالی که چشم‌های خود را بسته‌اید قرار بگیرید، سپس آرایشگر با استفاده از چسب سیلیکون فرآیند کاشت مژه را انجام می‌دهد. آرایشگر با دقت مژه‌های مصنوعی را در کنار مژه‌های طبیعی چشم قرار می‌دهد، در نتیجه به هر اندازه که مژه‌های پرپشت‌تری داشته باشید، زمان و تعداد مژه‌های کاشته شده بیشتر خواهد بود.

مژه مصنوعی برای افرادی که چشم‌های حساسی دارند مشکل ایجاد نمی‌کند؟

مژه مصنوعی برای افرادی که چشم‌های حساسی دارنداحتمال ایجاد حساسیت در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، این امر در خصوص مژه‌های مصنوعی نیز صدق می‌کند. در نتیجه قبل از خرید، مژه‌ها را در خصوص حساسیت‌زا بودن آنها بررسی کنید. گاهی اوقات چشم ممکن است نسبت به چسب مژه مصنوعی حساسیت داشته باشید. در نتیجه اگر نسبت به سیلیکون حساسیت دارید به احتمال زیاد استفاده از چسب‌ مژه مصنوعی نیز برای شما آلرژی‌زا خواهد بود. در نتیجه از آرایشگر خود بخواهید از چسب‌های پزشکی برای کاشت مژه استفاده کند.

هزینه کاشت مژه مصنوعی چقدر است؟

اگر خاطر شما باشد، در ابتدا گفتیم که مژه‌های مصنوعی نیز مدل‌های مختلفی دارند، در نتیجه هزینه خرید مژه‌های مصنوعی نسبت به کیفیت آنها متفاوت است. دستمزد انجام این کار نیز بر اساس تعرفه‌های سالن‌های آرایش زنانه انجام می‌شود.

مژه‌های مصنوعی تا چه اندازه رسیدگی و نگهداری نیاز دارند؟

رسیدگی به مژه‌های مصنوعیبیشتر سالن‌های آرایش پس از کاشت مژه، پیشنهاد می‌کنند که دو یا سه هفته بعد برای پر کردن مجدد مژه‌ها مراجعه کنید. در مجموع باید گفت، بسته به مهارت آرایشگری که کاشت مژه‌ها را انجام داده است و رسیدگی و نگهداری شما، مژه‌های کاشته شده چیزی در حدود ۵ هفته دوام می‌آورند.

توصیه می‌کنیم در ۲۴ ساعت اول پس از کاشت مژه، در مجاورت آب و بخار قرار نگیرید، از مواد آرایشی چرب و روغنی نیز در ناحیه مژه‌های کاشته شده استفاده نکنید، این کار باعث می‌شود تا چسبی که به مژه‌ها زده شده است باز شود و در نتیجه مژه‌های مصنوعی زودتر از جای خود رها شوند. در کنار این موارد، از مالیدن چشم‌ها و ریختن آب با فشار زیاد بر روی مژه‌ها خودداری کنید.

کاشت مژه مصنوعی دردناک است؟

به هیچ‌وجه، البته اگر آرایشگر کار خود را به خوبی بلد باشد. جالب است بدانید گاهی اوقات بانوان در حین کاشت مژه مصنوعی به خواب می‌روند!

اگر مژه‌های کاشته شده دل شما را زد چه کار باید کرد؟

برداشتن مژه‌های مصنوعیهمان‌گونه که اشاره کردیم، مژه‌های مصنوعی در کنار مژه‌های طبیعی کاشته می‌شوند و در نتیجه باید صبر کنید تا مژه‌های طبیعی رشد کنند و در نتیجه شاهد ریختن مژه‌های مصنوعی باشیم. این فرآیند چیزی حدود ۳ تا ۶ هفته زمان می‌برد. با این حساب اگر از مژه‌های مصنوعی کاشته شده خوشتان نمی‌آید باید این مدت زمان را صبر کنید یا اینکه برای برداشتن مژه‌های مصنوعی مجدد به آرایشگاه مراجعه کرده و با پرداخت هزینه درخواست کنید تا مژه‌های مصنوعی را جدا کنند.

در هر حالت، به هیچ‌وجه مژه‌های کاشته شده را با دست از جای خود بیرون نکشید، این کار باعث می‌شود تا مژه‌های طبیعی شما کم‌پشت شوند.

در پایان باید گفت تغییر حالت در مژه‌ها و کاشت مژه گاهی اوقات به اندازه‌ای در زیباتر جلوه دادن چهره کمک می‌کند که نمی‌توان از کاشت مژه دست کشید. در نتیجه اگر شما هم تاکنون تجربه‌ای در زمینه کاشت مژه مصنوعی داشتید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

منبع: Beauty دیدگاه‌ها 8122بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه