تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

با جوش بعد از اصلاح با تیغ و موهای زیرپوستی چه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
با جوش بعد از اصلاح با تیغ و موهای زیرپوستی چه کنیم؟

برخی از آقایان بعد از تیغ صورت، دچار سوزش و برخی دیگر دچار جوش بعد از اصلاح با تیغ یا PFB می‌شوند. این مشکل می‌تواند دردناک باشد. برای کنترل این وضعیت، به نکات زیر دقت کنید تا ناراحتی و سوزش بعد از تیغ صورت را کاهش دهید.

جوش بعد از اصلاح صورت: ماجرا از این قرار است

جوش‌های بعد از تیغ و موهای زیر پوستی با تمایل ژنتیکی مو به فر خوردن آغاز می‌شود. این شکل نامنظم فر خوردن مو، هنگام رویش دوباره، مو را مستعد بازگشت به داخل پوست می‌کند. این عامل ژنتیکی سبب شیوع زیاد موهای زیرپوستی و جوش‌های بعد از تیغ بین مردان نژاد افریقایی و هندی‌اروپایی می‌شود. البته باید متذکر شویم همه جوش‌های بعد از اصلاح با تیغ از نوع PFB نیستند بنابراین اگر به این حالت دچار شدید حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید.

چگونه سوزش پس از اصلاح صورت با تیغ را رفع کنیم؟

علاوه بر عوامل ژنتیکی موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در طول اصلاح صورت سبب جوش شوند. وقتی تیغ خشک است، بریدن مو برای آن سخت‌تر می‌شود و سبب کشیدن و تلاش زیاد می‌شود. این مسئله نه تنها ناراحت کننده است بلکه سبب می‌شود موها با زاویه بریده شوند و برگشت و نفوذ و به داخل پوست آسان‌تر می‌شود و ریسک جوش بعد از تیغ یا همان PFB افزایش می‌یابد.

نکاتی برای کاهش جوش بعد از اصلاح صورت با تیغ:

اصلاح صورت با تیغ1. تمیزکردن:

پوست خود را با یک لایه‌بردار سبک و آب گرم تمیز کنید یا از برس اصلاح قبل از این کار استفاده کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا آلودگی و چربی پوست را از بین می‌برد و موهای زیر پوست را آزاد می‌کند و در نتیجه تیغ به حالت مناسب‌تری با پوست تماس می‌یابد.

2. آب‌رسانی:

از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا آب را روی موها نگه‌دارد. وقتی مو آب را به خود جذب می‌کند متورم و نرم می‌شود و در تماس با تیغ بهتر بریده می‌شود.

3. اصلاح کنید:

صورت را با حرکات آرام اصلاح کنید. اصلاح منظم، از ورود دوباره مو به پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از تیغ‌های با کیفیت، احتمال جوش بعد از تیغ را کاهش می‌دهد.

4. مراقبت از پوست:

تیغ زدن فقط موها را از بین نمی‌برد بلکه رطوبت پوست را نیز از بین می‌برد و پوست را خشک، سفت و حساس می‌کند. بعد از اصلاح از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته پوست و موی صورت بازیابی شود.

تمیزکردن، آب‌رسانی، اصلاح و نگه‌داری. این چهار مرحله به همراه محصولات اصلاح ژیلت کمک می‌کند از جوش‌های بعد از تیغ PFB جلوگیری کنید.

منبع: Gillette دیدگاه‌ها 20319بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه