مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

کلاژن ماهی چه خواص آرایشی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کلاژن ماهی چه خواص آرایشی دارد؟

به احتمال زیاد، تاکنون نام کلاژن را زیاد شنیده‌اید و به خوبی می‌دانید نوعی پروتئین است که در جوان ماندن پوست تاثیر بسزایی دارد. کلاژن ماهی، همان پروتئین است که از ماهی گرفته می‌شود و برای کمک به جلوگیری از چین و چروک پوست و کاهش آن استفاده می‌شود. حدود 30 درصد پروتئین‌های بدن انسان را کلاژن تشکیل می‌دهند و این پروتئین در پوست، مفاصل، دندان‌ها، استخوان‌ها، تاندون‌ها و رگ‌های خونی یافت می‌شود. این ماده 70 درصد پروتئین پوست را تشکیل می‌دهد و انعطاف آن را حفظ می‌کند. کلاژن هم‌چنین به حرکت مفاصل و قدرت دندان و استخوان کمک می‌کند.

در طول سال‌های جوانی، بدن کلاژن‌های قدیمی را با کلاژن‌های جدید جایگزین می‌کند. کمبود کلاژن به افزایش علائم پیری منجر می‌شود. بدن از حدود سن 25 سالگی توانایی خود برای ساخت کلاژن را از دست می‌دهد. کمبود کلاژن به چروک پوست، روماتیسم و مشکلات مفصلی منجر می‌شود. جهت جلوگیری از چین و چروک پوست، استفاده از مکمل‌های دارویی کلاژن که به صورت کرم، قرص و تزریق کلاژن موجود هستند نیز توصیه می‌شود؛ زیرا این محصولات سطح کلاژن بدن را افزایش می‌دهند و علائم پیری را کم می‌کنند.

جلوگیری از چین و چروک پوست با استفاده از مکمل‌های کلاژن

جلوگیری از چین و چروک پوست با استفاده از مکمل‌های کلاژنمدت زیادی برای ساخت مکمل‌های کلاژن از حیوانات استفاده می‌کردند که عوارض زیادی داشت.

پوست انسان زمان زیادی لازم دارد تا کلاژن حیوانی را جذب کند؛ بنابراین این شیوه باید با تزریق زیرجلدی کلاژن همراه شود که بسیار گران‌قیمت است و خطر عفونت نیز دارد. کلاژن حیوانی می‌تواند ناقل جنون گاوی باشد، بنابراین ریسک دیگری به موارد بالا افزوده می‌شود.

از آن‌جا که جنون گاوی و دیگر مشکلات موجود در کلاژن حیوانی وجود داشت، دانشمندان‌ شروع به جستجوی منبع سالم‌تری برای کلاژن کردند. یکی از این منابع، کلاژن ماهی است که از پوست و پولک ماهی گرفته می‌شود و جایگزینی غیرسمی است. حتی بهتر از آن، این کلاژن خیلی بهتر از کلاژن حیوانی جذبِ پوستِ انسان می‌شود.

تاثیرات مصرف کلاژن

تاثیرات مصرف کلاژنبه دلیل تنوع دما و فشار آبی که ماهی در آن زندگی می‌کند، کلاژن آن به آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی مقاوم است. به علاوه، فرآیند گرفتن این روغن، ساختار حلزونی سه تایی کلاژن را حفظ می‌کند و بنابراین پلی‌پپتید و آمینو‌اسید را دست‌نخورده نگاه می‌دارد. این پروتئین‌ها به طور طبیعی کلاژن را تکمیل و اثرات درمانی را بیشتر می‌کنند.

کلاژن ماهی در لوازم آرایشی بسیار پر کاربرد است. معمولا افتادگی‌های پوست را برطرف می‌کند و ظاهر آن را نرم و لطیف می‌سازد. کلاژن ماهی برای درمان درد و التهاب مفاصل نیز مفید است.

کلاژن ماهی علاوه بر کاربردهای آرایشی و درمان رماتیسم، یک مکمل رژیمی است. این ماده، محلول در آب است و به راحتی قابل هضم می‌باشد. این کلاژن به دلیل فواید نگه‌دارنده، در غذاها، نوشیدنی‌ها، مکمل‌های سالم و داروهای بیماری‌های روده به کار می‌رود.

اگر شما همراهان گرامی هم تجربه‌ای در این زمینه دارید خواهشمندیم در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالعه مقالات مرتبط با همین بحث را نیز از دست ندهید:

منبع: Wisegeek ۱ دیدگاه 7653بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سپاس از اطلاعات مفیدتون
    لازم به ذکر است اشاره کنم که قرص ایمدین که در داروخانه ها به فروش می‌رسد، از پروتئین نوعی ماهی تشکیل شده که یک کلاژن‌ساز بسیار قوی است و در رفع چروک و افتادگی‌های عمیق پوستی موثر می‌باشد.
    همچنین رطوبت و شفافیت بسیار زیادی به پوست‌های خسته می‌بخشد.
    ترکیبات اختصاصی این پروتئین در کمپانی سازنده به صورت یک راز باقی مانده است و هنوز هیچ‌کس نتوانسته مشابه این قرص را به بازار ارائه دهد.
    این قرص می‌تواند چروک، افتادگی و خشکی کل اندام‌های بدن را پس از چند دوره مصرف، کاملا برطرف کند.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه