مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

بهترین شیوه‌های مراقبت از پوست

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین شیوه‌های مراقبت از پوست

نوع پوست خود را می‌شناسید؟ برای این که بتوانید به بهترین نحو از پوست خود مراقبت کنید، در ابتدا نیاز دارید با انواع مختلف پوست آشنا شوید و نوع پوست خود را به طور دقیق شناسایی کنید، تا بتوانید مطلوب‌ترین نتیجه را بگیرید. اما اگر جنس پوست خود را نمی‌شناسید، توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله دیگری از بلاگ اردمی تحت عنوان «شناخت انواع پوست، اولین گام مراقبت صحیح» را مطالعه کنید تا بتوانید شناخت بهتری نسبت به پوست خود پیدا کنید.

بهترین شیوه مراقبت از پوست معمولی چیست؟

عادات زندگی سالم و مراقبت روزانه از پوست، بهترین شیوه حفظ سلامتی برای پوست‌های معمولی است. اطمینان داشته باشید که پوست شما با استفاده از محصولات خوب، پاک‌کننده‌های موثر و مرطوب‌کننده‌های روزانه که شادابی پوست معمولی را افزایش می‌دهند و البته تغذیه صحیح، سالم خواهد ماند.

مراقبت‌های روزمره برای پوست‌های چرب چیست؟

محصولات خوب و مناسبی برای پوست خود تهیه کنید تا سلامتی آن را حفظ کرده و درخشندگی‌اش را افزایش دهد. نکته کلیدی این است که باید پوست‌های چرب را به طور منظم با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم بدون صابون کاملا تمیز کنید و به میزان نور و رطوبتی که به پوست می‌رسد توجه داشته باشید. یک مرطوب‌کننده مناسب و بدون چربی، با رفع درخشش ناشی از چربی پوست و بدون ایجاد خشکی، بهترین ظاهر ممکن را برای پوست چرب فراهم می‌کند. نکته مهم این است که میزان استفاده از مرطوب‌کننده بسته به استعداد نواحی مختلف صورت برای خشکی و چربی، تفاوت دارد و همچنین باید با تغییر فصول، مراقبت روزانه پوست را نیز تغییر دهید.

روش‌های مراقبتی برای پوست‌های حساس چیست؟

پوست‌های حساس به یک روش مراقبت از پوست اختصاصی و بسیار دقیق نیاز دارند، چرا که اکثر محصولات مراقبت از پوست حاوی موادی هستند که ممکن است عوارض جانبی روی این گونه پوست‌ها داشته باشند. بعضی از پاک‌کننده‌ها ممکن است باعث خشکی پوست شوند، در حالی که مرطوب‌کننده‌ها هم ممکن است مشکلات پوستی را تحریک کنند.

مراقبت از پوست
نکته مهم، یافتن محصولاتی است که برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند و حاوی مواد معطر، صابون و شوینده نیستند، از لحاظ پوست‌شناسی، مورد آزمایش قرار گرفته و عاری از مواد حساسیت‌زا هستند. افرادی که پوست‌های حساس دارند باید به دنبال محصولات بسیار ملایم، پاک‌کننده‌های ضد خشکی پوست و مرطوب‌کننده‌های مغذی باشند تا از ایجاد حساسیت بیشتر در پوست خود جلوگیری کنند.

پوست خشک یکی از شایع‌ترین انواع پوست است که روی تمام بدن تاثیر می‌گذارد، اما خشکی پوست در ناحیه صورت، دست‌ها، بازوها و پاها متداول‌تر است. سطح چربی در پوست‌های خشک بسیار پایین است و پوست، قادر به تنظیم و یا حفظ رطوبت خود نیست. این مشکل ممکن است علل ژنتیکی داشته باشد یا به دلیل آب و هوای خشک، دمای پایین هوا، استفاده از محصولات صابونی، کمبود آب بدن و یا آفتاب گرفتن بیش از حد ایجاد شود.

در موارد عادی که احساس خشکی و سفتی در پوست ایجاد می‌شود، به راحتی می‌توانید از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. در این موارد ممکن است پوست، دچار خارش و قرمزی شده، لکه‌های سفید روی آن ایجاد گردد و یا پوسته پوسته شود. در موارد بدتر، ممکن است پوست دچار خونریزی و درد شود. پوست خشک و تحریک شده، ممکن است علامت بیماری‌هایی مثل اگزما، آماس، پسوریازیس یا اکتیوز باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پوست خشک به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟

پوست به مرور و همراه با افزایش سن، توانایی حفظ رطوبت را از دست می‌دهد و تعداد غده‌های چربی در پوست کاهش می‌یابند. درمان پوست‌های خشک با استفاده از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های ملایم بدون صابون و استفاده دقیق از بهترین کرم‌ها (که حاوی مواد مغذی و محافظت‌کننده باشند) برای پوست‌های خشک میسر است. محصولات مراقبت از پوست خشک، هم باید عاری از مواد محرک بوده و هم حاوی مواد مغذی باشند.

مراقبت‌های روزانه برای پوست‌های ترکیبی چیست؟

ایجاد یک عادت روزانه مراقبت از پوست‌ ترکیبی شامل یافتن بهترین محصولات مراقبتی برای محافظت از سلامت پوست و رسیدگی دائمی به پوست می‌شود. در این نوع از پوست‌ها، مناطق خشک در اطراف چشم و بر روی گونه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند و چه بهتر که از کرم‌های مغذی کامل و یک مرطوب‌کننده مخصوص پوست‌های ترکیبی هم استفاده کنید. همچنین برای قسمت‌های چرب صورت (مانند پیشانی و بینی)، تنظیف دائمی و کامل با پاک کننده‌های غیر صابونی مناسب به همراه مرطوب‌کننده‌ها و محصولات مختص پوست‌های ترکیبی را فراموش نکنید.

پوست حساس و خشک خود را کنترل کنید!

پوست خشک و حساس ایجاد ناراحتی و استرس می‌کند. خشکی پوست چه در ناحیه دست‌ها باشد چه در صورت فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید با لحاظ کردن چند نکته مهم در مراقبت‌های روزانه از پوست، سلامتی آن را ارتقا دهید و از تحریک و حساسیت آن جلوگیری کنید. پوست را از محرک‌هایی مثل مواد شیمیایی، عطر‌ها، گیاهان و دمای زیاد دور کنید. کرم‌های مخصوص پوست‌های خشک بسیار مهم هستند چرا که مرطوب نگه داشتن پوست بسیار حیاتی است. پوست خشک، بسیار تحریک‌پذیر است؛ از این جهت به یاد داشته باشید مرطوب‌کننده مناسبی برای پوست خود بیابید و بعد از حمام از آن استفاده کنید.

منبع: E45 دیدگاه‌ها 6904بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه