تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

زیرسازی آرایش صورت برای پوست‌های روشن

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
زیرسازی آرایش صورت برای پوست‌های روشن

پوست‌های روشن، جذابیت خاص خود را دارند به شرط آن‌که در حین آرایش، به خوبی زیرسازی شده باشند. برخی از کارشناسان آرایش و گریم معتقدند که بیشتر خانم‌ها درک درستی از زیرسازی آرایش صورت خود ندارند. آن‌ها در تحقیقات خود به آمار جالبی پی‌برده‌اند، بر اساس این تحقیقات، تنها ۱۵درصد از بانوان این جامعه آماری قادر بودند برای رنگ آرایش خود انتخاب خوبی داشته باشند.

زیرسازی آرایش صورت

با این حساب، اگر قصد دارید در زمره زیبارویان قرار بگیرید، باید از زیرسازی آرایش صورت خود شروع کنید. در این متن به تمامی زوایای پنهان زیرسازی آرایش صورت برای پوست‌های روشن خواهیم پرداخت.

تُن پوست خود را بشناسید

شناخت ته‌رنگ (تُن) پوست، بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسبِ زیرسازی آرایش صورت است. برای این کار، کافی‌ است تا نگاهی به مچ دست خود انداخته و به دقت رگ‌هایش را نظاره کنید. به احتمال زیاد از آنجایی که تاکنون هزاران بار به مچ دست خود نگاه کرده‌اید، در نگاه اول ممکن است متوجه تفاوت رنگ‌ها نشوید؛ اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه خواهید شد که رگ‌های شما در قسمت مچ دست ممکن است به رنگ آبی یا سبز باشند.

رنگ آبی یا متمایل به بنفش در قسمت رگ‌های مچ دست به این معناست که تُن پوست شما سرد است و اگر رگ‌های مچ دست به رنگ سبز یا سبز زیتونی تمایل داشت، تُن پوست شما در گروه پوست‌های گرم قرار می‌گیرد. افرادی هم که رنگ رگ‌های مچ دست آنها آبی مایل به سبز است، تُن پوست خنثی دارند.

در دنیای آرایش و زیبایی بیشتر با دو رنگ پایه صورتی و زرد طرف هستیم. با این حساب اگر تُن پوست گرمی دارید، بهتر است از طیف رنگ‌های زرد استفاده کنید. اگر هم پوست شما در طیف رنگی سرد قرار می‌گیرد، طیف‌های صورتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

همان‌گونه که اشاره شد، شناختن تُن پوست اهمیت بسیار زیادی در آرایش دارد و هنر بزرگی محسوب می‌شود. از آن‌جایی که قرار است در این متن با شما در خصوص پوست‌های رنگ‌پریده و روشن صحبت کنیم، ممکن است به این فکر افتاده باشید که برای زیرسازی آرایش صورت خود باید از طیف رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید، اما فرآیند انتخاب رنگ به همین راحتی‌ها هم نیست و توصیه نمی‌شود سراغ اولین رنگ ملایمی که در بازار مشاهده کردید بروید؛ ماجرا پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

تُن پوست خود را بشناسید

در این بین، برخی از شرکت‌های معتبر سازنده لوازم آرایشی نظیر مَک (MAC)، برای راحتی کار مشتریان، نماد‌هایی را به طیف رنگ‌های مختلف اختصاص می‌دهند. برای نمونه محصولات این شرکت با نماد‌های C، NC، N، W و NW مشخص شده است. معنای این نمادها از این قرار است:

  • نماد C: برای پوست‌های سرد به کار می‌رود. به این ترتیب اگر رنگ رگ‌های مچ دست شما آبی تیره است، حتما در آرایش خود از این طیف رنگ‌ها استفاده کنید.
  • نماد NC: هم برای پوست‌های سرد و خنثی است. اگر رنگ رگ‌های شما در قسمت مچ دست خیلی به آبی گرایش ندارد و از طرف دیگر در پوست شما هم رنگ صورتی به چشم نمی‌آید، از این طیف رنگ‌ها برای آرایش استفاده کنید.
  • نماد N: برای پوست‌های خنثی در نظر گرفته شده است. در حالتی از این طیف رنگ استفاده کنید که رگ‌های مچ دست شما نه خیلی آبی باشد و نه خیلی سبز.
  • نماد W: به رنگ‌های گرم اختصاص دارد و اگر رگ‌های مچ دست شما سبز پُررنگ است، این محصولات به کار شما می‌آیند.
  • نماد NW: محصولات دارای این نماد برای افرادی به کار می‌آید که رنگ رگ‌های مچ دست آنها سبز کم رنگ است.

قبل از شروع فرآیند زیرسازی آرایش صورت هدف اصلی خود از آرایش را مشخص کنید. آیا به دنبال آرایش ملایمی هستید یا این‌که قصد دارید غلیظ آرایش کنید؟ در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی نیز بر روی نوع آرایش شما تاثیر مستقیمی دارد.

با این حساب، حتما در شرایط آب و هوایی گرم، از مرطوب‌کننده هم استفاده کنید. در این میان، اگر قسمتی از پوست شما صدمه دیده باشد، ممکن است وسوسه شوید که این قسمت را با زیرسازی بیشتر کاملا بپوشانید، اما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار از کانسیلرها استفاده کنید.

کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های قرمز زیر چشم و سایر ضایعات ناخواسته پوستی گزینه‌ مناسب‌تری است. از طرف دیگر، حتی اگر پوست صاف و یک‌دستی دارید، به فکر کنار گذاشتن زیرسازی آرایش صورت نباشید و حتما کانسیلر را در آرایش چشم به کار ببرید.

بر اساس نوع پوست خود به خرید لوازم آرایش اقدام کنید

بر اساس نوع پوست خود به خرید لوازم آرایش اقدام کنید

پوست چرب:

اگر پوست چربی دارید، به دنبال لوازم آرایشی بگردید که فاقد چربی (oil Free) یا با چربی کنترل شده باشند. اگر هم قصد دارید همانند حرفه‌ای‌ها آرایش کنید، از محصولاتی که حاوی سیلیکون هستند استفاده کنید. سیلیکون انتخاب بسیار مناسبی برای پوست‌های چرب است، چرا که این ماده به ثبات زیرسازی آرایش صورت شما کمک زیادی می‌کند؛ از طرف دیگر سیلیکون در روی سطح پوست قرار گرفته و به این ترتیب منافذ پوست بسته نمی‌شوند.

پودرهای آرایشی به‌خودی‌خود برای پوست مضر نیستند، اما خانم‌هایی که پوست چرب دارند، به استفاده بیشتر از این پودرها تمایل نشان می‌دهند. با این حساب، اگر احساس می‌کنید صورت شما حوالی بعد‌از ظهر بیش از اندازه گرم می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم از دستمال‌های چربی‌گیر آرایشی استفاده کنید.

اگر هم آرایشی که صبح در صورت خود استفاده کرده‌اید تا شب دوام نمی‌آورد، می‌توانید از پودرهای فشرده‌ای که در ساخت آنها سیلیکا استفاده شده است کمک بگیرید. این پودرها، عملکردی همانند سیلیکون داشته و ساعت‌ها بر روی سطح پوست شما دوام می‌‌آورند.

پوست خشک:

خانم‌هایی هم که پوست خشکی دارند، بهتر است از مواد زیرساخت آرایشی ضد پیری استفاده کنند. در ساختار این مواد آب به کار رفته است و جلوی چین و چروک‌ها را می‌گیرند. کرم‌های ضد پیری با سطح BB برای شما مناسب هستند. این کرم‌های آب‌رسان، برای پوست‌های خشک پیشنهاد می‌شوند.

پوست حساس:

اگر هم پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌کنیم از مواد آرایشی معدنی استفاده کنید. در ساختار این گونه محصولات، موادی که باعث تحریک پوست می‌شوند نظیر نگه‌دارنده‌ها و مواد خوش‌بو استفاده نشده است، با این حساب، احتمال کمتری وجود دارد که برای پوست‌ حساس شما مشکل ایجاد کنند.

از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم از زینک هم استفاده کنید، این ماده به التیام پوست‌های آزرده کمک می‌کند. اگر هم ترجیح می‌دهید از ترکیبات مایع استفاده کنید، حتما به دنبال موادی بگردید که برای پوست‌های خشک ساخته شده‌اند. در مواد استفاده شده برای زیرسازی آرایش صورت خود به حضور گلیسیرین هم توجه داشته باشید.

این‌جاست که پای برند‌های مطرح به میان می‌آید و هر روز شاهد حضور محصولات جدیدی در بازار هستیم. با این حساب در انتخاب مواد آرایشی، به دنبال کارآمدترین محصولات باشید. اگر پس از چندین بار آزمون و خطا متوجه‌ لوازم مشخصی شدید که در حین زیرسازی آرایش با پوست شما سازگاری کامل دارند، سعی کنید در انتخاب‌های بعدی هم از همان لوازم استفاده کنید.

هنر ترکیب مواد آرایشی را فرا گیرید

هنر ترکیب مواد آرایشی را فرا گیرید

هر چقدر هم که در پیدا کردن مواد لازم برای زیرسازی آرایش استاد باشید، باز هم مواقعی پیش می‌آید که ممکن است مواد دلخواه خود را پیدا نکنید، این‌جاست که هنر ترکیب کردن مواد به کار شما می‌آید. ممکن است ترکیب مواد آرایشی در نگاه اول سخت به نظر برسد، اما غم به دل خود راه ندهید و تا انتهای این متن ما را همراهی کنید تا نکات این کار را با شما در میان بگذاریم.

ابتدا لوازم مورد نیاز برای ترکیب مواد را آماده کنید. توصیه می‌کنیم حتما مواد زیرسازی آرایش صورت از یک طیف رنگ باشند. برای نمونه، موادی که برای زیرسازی پوست گرم استفاده می‌شود را با مواد مناسب پوست خنثی ترکیب نکنید.

در ابتدا رنگی که شباهت زیادی به پوست شما دارد را انتخاب کنید، سپس برای لایه‌های بعدی (بسته به سلیقه خود) از رنگ‌های تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید. مشخص کردن میزان تیره‌ یا روشن بودن مواد هم بسیار راحت است و از روی برچسب درج شده به راحتی می‌توان به این میزان پی‌برد. برای نمونه می‌توان به رنگ سپید مایل به زرد با درجه ۱۰۵ و ۱۱۰ اشاره کرد. این دو رنگ از یک طیف هستند و به لحاظ رنگ‌بندی، تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند.

در نهایت برای اینکه رنگ مناسب را انتخاب کنید، زیرسازی آرایش را سرد یا گرم‌تر کنید. اگر خاطر شما باشد گفتیم که می‌توان تُن پوست را به سه طیف اصلی گرم، سرد یا خنثی تقسیم کرد. با این حساب گاهی اوقات رنگ استفاده شده در زیرسازی ممکن است صورتی، زرد یا برنزه به نظر برسد. به همین منظور، انتخاب رنگ درست ممکن است در بعضی مواقع واقعا دشوار شود؛ به خصوص اگر انتخاب بین طیف رنگ‌های ملایم و تیره باشد.

در نهایت اگر موفق به انتخاب درجه رنگ مناسبی نشدید، پیشنهاد می‌کنیم مواد لازم برای زیرسازی سفید را خریداری کنید.

پس از این‌که لوازم لازم را برای زیرسازی آماده کردید، زیاد نگران ترکیب این رنگ‌ها نباشید و ابتدا مقداری از رنگ‌های ترکیبی زیرسازی را بر روی گونه، بینی، چانه یا پیشانی خود بزنید. سپس این رنگ‌ها را با استفاده از انگشت یا اسفنج با هم ترکیب کنید.

لازم به ذکر است که اگر از انگشت استفاده کنید، احتمال نفوذ رنگ زیرسازی به داخل منافذ پوست بیشتر است و با این حساب پیشنهاد می‌شود از اسفنج یا پدهای مخصوص این کار استفاده کنید. اگر هم قصد دارید برای زیرسازی آرایش خود رنگ سفید خالص را به کار گیرید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را با اسفنج انجام دهید تا زیرسازی به صورت یکدست انجام شود.

در پایان باید گفت همان‌گونه که به احتمال زیاد متوجه شده‌اید، زیرسازی پوست‌های روشن و مهتابی را می‌توان به دانش نانوشته‌ای تشبیه کرد که با تمرین و تجربه حاصل شده است، این‌جاست که از شما خواهش می‌کنیم اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Youqueen دیدگاه‌ها 9013بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه