مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

فواید زرده تخم مرغ برای مو چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
فواید زرده تخم مرغ برای مو چیست؟

همه ما کم و بیش با فواید تخم مرغ برای مو آشنا هستیم. اکثر ما حتی برای یک بار هم که شده در طول زندگی‌مان یک بار ماسک تخم مرغ استفاده کره‌ایم و روی موهایمان گذاشته‌ایم. اما تقریباً هیچ‌کدام از ما از همه خواص و مزایای تخم مرغ برای موهای خود آگاه نیستیم. در این مقاله می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که تخم مرغ چه خواص و فایده‌هایی برای موهای ما دارد. همراه ما باشید با بررسی موضوع فواید زرده تخم مرغ برای مو.

فواید زرده تخم مرغ برای مو چیست؟

فواید زرده تخم مرغ برای مو چیست؟

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت کلی بدن و همچنین سلامت مو ضروری است. ویتامین‌های ب کمپلکس و بیوتین موجود در‌ آن‌ها باعث تقویت ریشه مو می‌شود. از آنجایی که تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است، باعث تحریک رشد مو و افزایش حجم می‌شود که همگی برای سلامت مو مفید هستند. تخم مرغ همچنین حاوی پروتئین‌هایی است که ریشه و ساقه مو را تقویت می‌کند و چربی آن باعث بهبود بافت مو می‌شود. البته هر کدام از زرده و سفیده تخم مرغ فواید جداگانه‌ای برای مو دارد. ما قصد داریم در این نوشته به مزایای استفاده از زرده تخم مرغ برای مو بپردازیم.

یک مرطوب کننده و درخشان کننده طبیعی است

از آنجایی که زرده تخم مرغ حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها از جمله A و E، بیوتین و فولات است، به مرطوب کردن موهای شما کمک می‌کند و به‌ آن‌ها زندگی می‌بخشد. همچنین تخم مرغ حاوی پروتئین‌هایی است که باعث درخشش هر چه بیشتر موهای شما می‌شود. با این توضیح، مرطوب و درخشان کردن مو از اولین فواید زرده تخم مرغ برای مو است.

رشد مو را افزایش می‌دهد

زرده تخم مرغ اگر مستقیماً روی پوست سر استفاده شود رشد موهای سالم را افزایش می‌دهد. کاهش رشد مو ممکن است ناشی از کمبود پروتئین باشد. پروتئین طبیعی، از جمله پروتئین موجود در تخم مرغ، به رشد مو کمک می‌کند. یکی دیگر از فواید زرده تخم مرغ برای مو این است که سرشار از آهن است و باعث تحریک رشد مو می‌شود.

از موهای شما در برابر آسیب و ریزش مو محافظت می‌کند

زرده تخم مرغ نه‌تنها موهای خشک را درمان می‌کند و به آن درخشندگی می‌بخشد، بلکه مقاومت در برابر شکستگی و آسیب را نیز افزایش می‌دهد. لوتئین نوعی آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ است که به تقویت و بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می‌کند. مو، پوست و ناخن شما از کراتین تشکیل شده است. اساساً ساختار مو از کراتین است و پروتئین‌های موجود در تخم مرغ در بهبود عملکرد کراتین بسیار مؤثر است.

چگونه می‌توانید از زرده تخم مرغ برای موهای خود استفاده کنید

پرسش‌های متداول شما درباره فواید زرده تخم مرغ برای مو

آن‌ها را در رژیم غذایی خود مصرف کنید

بهترین راه برای بهره بردن از فواید زرده تخم مرغ برای مو این است که ان را میل کنید. البته می‌دانیم که در دنیای تغذیه و سلامتی، حرف و حدیث بسیاری پشت سر زرده تخم مرغ  است؛ از جمله اینکه زرده‌ها چرب و مملو از کلسترول هستند و باعث افزایش فشار و چربی خون می‌شوند. ما نمی‌خواهیم زرده تخم مرغ  را به‌طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید؛ اما توصیه می‌کنیم اعتدال را رعایت کنید.‌

زرده تخم مرغ حاوی چربی‌های امگا 3 و ویتامین‌های A، D، E و K هستند. علاوه بر این، حاوی فولات و ویتامین B12 است. همه می‌دانیم که مو با ویتامین‌های B رشد بهتری دارد. با این توضیح، با یک برنامه صحیح، این ماده خوشمزه را به رژیم غذایی خود بیفزایید تا از فواید زرده تخم مرغ برای مو بی‌نصیب نمانید.

 

از زرده تخم مرغ در ماسک مو استفاده کنید

استفاده از ماسک تخم مرغ یکی دیگر از راه‌های بسیار موثر و کارآمد برای براق و قوی کردن موهای شماست. می‌توانید کشک، حبوبات، روغن زیتون و آووکادو و همچنین سایر مواد مغذی مراقبت از مو را به ماسک مو اضافه کنید تا از فواید زرده تخم مرغ برای مو نصیب بیشتری ببرید.

چه ماسک هایی با زرده تخم مرغ درست کنیم؟

چگونه می‌توانید از زرده تخم مرغ برای موهای خود استفاده کنید

این سه ماسک مو با زرده تخم مرغ باعث رشد مو می‌شود، از آسیب مو جلوگیری می‌کند و درخشندگی طبیعی به موهای شما می‌بخشد.

ماسک روغن بادام، روغن نارگیل و تخم مرغ، برای موهای آسیب دیده و خشک

گفتیم یکی از فواید زرده تخم مرغ برای مو این است که رطوبت و درخشندگی به آن می‌بخشد و موهای خشک و آسیب‌دیده را زنده و احیا می‌کند. در این بخش ماسکی را به شما آموزش می‌دهیم که این کار را با موهای خشک و دمج شما انجام دهد. با استفاده از این ماسک موی طبیعی موهای شما به‌مرور زمان قوی‌تر و در برابر آسیب مقاوم‌تر می‌شوند. آلوئه ورا یک تقویت کننده عالی مو است. علاوه بر این، روغن زیتون حاوی چربی‌های سالمی است که موهای کدر را درخشان و پرپشت می‌کند. برای بهترین نتیجه، این ماسک را دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

برای درست کردن ماسک، 2 تا 3 قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را با 4 تا ۵ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مدت 10 ثانیه گرم کرده و سپس آن را به مخلوط اضافه کنید. ماسک را با شروع از ریشه در سراسر موهای خود پخش کنید. بعد از 30 دقیقه با آب ولرم رو به سرد بشویید.

ماسک عسل، شیر، موز و تخم مرغ، برای موهای شاداب و مرطوب

مواد تشکیل‌دهنده این ماسک مو شامل ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی است که موهای شما را به‌طور کامل تغذیه و مرطوب می‌کند. شیر و روغن زیتون به موهای شما استحکام و درخشندگی لازم را می‌دهد.

برای درست کردن این ماسک یک عددتخم مرغ کامل را با یک موز له شده، 3 قاشق غذاخوری عسل، 3 قاشق غذاخوری شیر و 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. در یک کاسه، همه مواد را کاملاً مخلوط کنید و مطمئن شوید که کاملاً یکدست شوند. ماسک را به‌آرامی روی پوست سر و ساقه موهای خود بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس با شامپو بشویید.

ماسک کشک و تخم مرغ، برای جلوگیری از ریزش مو

آیا از ریزش مداوم مو رنج می‌برید؟ یکی از فواید زرده تخم مرغ برای مو این  است که جلوی ریزش آن را می‌گیرد. برای تهیه این ماسک به تخم مرغ و کشک نیاز دارید. کشک و تخم مرغ با هم در تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر هستند. کشک و تخم مرغ به موهای شما حجم داده و از داخل آن را حالت می‌دهند.

برای درست کردن این ماسک، یک عدد تخم مرغ را با 3 تا 4 قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب کنید. سپس ماسک را به‌آرامی با یک برس روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. موهای خود را با شامپو بشویید تا ماسک پاک شود. آبلیمو به پاکسازی پوست سر شما کمک شایانی می‌کند.

آیا استفاده از زرده تخم مرغ عوارض و خطرات جانبی دارد؟

آیا استفاده از زرده تخم مرغ عوارض و خطرات جانبی دارد؟

به‌منظور بهره‌بردن از فواید زرده تخم مرغ برای مو به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر به تخم مرغ حساسیت دارید، حتی به‌صورت موضعی از تخم مرغ استفاده نکنید.
  • اگر از تخم‌مرغ برای حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنید، مراقب باشید که به طور تصادفی در قسمت‌های حساس مانند دهان، بینی یا چشم‌های شما قرار نگیرد و باعث تحریک یا واکنش‌های دیگر نشود.
  • اگر از تخم‌مرغ در ماسک مو استفاده می‌شود، ممکن است بوی آن شما یا دیگران را آزار دهد. به همین دلیل قبل از شرکت در مهمانی از آن استفاده نکنید.

پرسش‌های متداول شما درباره فواید زرده تخم مرغ برای مو

چگونه می‌توانید از زرده تخم مرغ برای موهای خود استفاده کنید

آیا خوردن تخم مرغ و مصرف مکمل‌های تخم مرغ باعث سلامت مو می‌شود؟

بهترین راه برای داشتن موهای بلند و سالم این است که تخم مرغ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. یک تخم مرغ در روز فولات، ویتامین‌ها و پروتئین ضروری بدن را تأمین کرده و به رشد مو کمک می‌کند. همچنین قرص‌ها و مکمل‌های تخم مرغ به‌صورت تقطیرشده از پروتئین تخم مرغ در بازار موجود است. با این حال، هیچ مطالعه علمی که بتواند مزایای مصرف این قرص‌ها را برای بهبود ظاهر و رشد مو ثابت کند، وجود ندارد. ممکن است بهتر باشد قبل از مصرف این قرص‌ها یا مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

آیا می‌توان از تخم مرغ به‌ جای شامپو استفاده کرد؟

اگرچه استفاده از تخم مرغ به‌عنوان ماسک مو یا گنجاندن آن در رژیم غذایی معمول و مؤثر است، می‌توانید آن را با شامپویی که معمولاً استفاده می‌کنید نیز استفاده کنید. از آنجایی که به خودی خود یک پاک کننده کامل نیست، باید آن را در یک کاسه با مقادیر مساوی از شامپوی معمولی خود کاملاً مخلوط کنید تا اثربخش باشد. می‌توانید از این ترکیب برای شستن موهای خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این نوشته با شما درباره فواید زرده تخم مرغ برای مو صحبت کردیم و گفتیم که در کنار شامپوهای مخصوص تقویت مو می‌توانید از ماسک تخم مرغ هم برای افزایش درخشش، رشد و رطوبت مو نیز استفاده کنید. البته این را هم گفتیم که این ماسک‌ها معمولاً بوی ناخوشایندی دارند و بهتر است قبل از مهمانی از آن‌ها استفاده نشود. به همین منظور شامپوهایی را پیشنهاد می‌کنیم که حاوی همه مواد معدنی و مفید زرده تخم مرغ باشد. شما می توانید برخی از این شامپوها را در فروشگاه اینترنتی اردمی مشاهده کنید. سری به بخش محصولات مو بزنید و انواع شامپوها برای انواع موها را با هم مقایسه کنید تا نهایتاً با توجه به نیاز خود، محصول مدنظرتان را خریداری کنید. شما از چه ترکیبی استفاده می کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

۲ دیدگاه 16036بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. زرده تخم مرغ برای پرپشت مو مناسبه؟

    • بله عزیزم،زرده تخم مرغ می تواند به دلیل داشتن ترکیب های پروتئینی مناسب، برای موهای شما فوق العاده باشد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه