مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

روش استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته

این روزها که داشتن لب‌های حجیم و برجسته به ترندی میان خانم‌ها تبدیل شده است، همه افراد به دنبال یادگیری ترفندهایی هستند که به آن‌ها در این زمینه کمک کند. در همین راستا کارشناسان نیز هر کدام نظری می‌دهند و راهی پیشنهاد می‌کنند. اینکه از چه برند رژ لب استفاده کنید، رژتان از چه نوعی باشد، از چه رنگ‌هایی استفاده کنید و از چه روش برای زدن رژ لب استفاده کنید، همگی در کنار هم به گرفتن نتایج بیشت رو بهتر کمک می‌کند. در این میان کار کردن با رژ لب مایع به دلیل بافت روانش، کمی سخت‌تر است؛ برای مثال رژ لب مایع خیلی زود دور لب پخش می‌شود یا ماندگاری‌اش کمتر از رژ لب جامد است. به همین منظور در این نوشته به بهترین روش استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته می‌پردازیم. این روش گام به گام است و برای همه انواع رژ لب جواب می‌دهد.

گام اول: لبتان را پاک و اسکراب کنید

اسکراب و مرطوب کردن لب

یکی از دلایلی که رژ لب روی به‌خوبی ننشیند، رنگ ان تغییر کند یا جلوه زیبایی روی آن نداشته باشد این است که لب شما به‌خوبی پاکسازی نشده است. منظور از پاکسازی لب فقط تمیز کردن رژ لب قبلی نیست. هر چند این موضوع نیز اهمیت بسیاری دارد. برای مثال ممکن است رژ لب قرمز شما به‌خوبی پا نشده باشد و سایه‌ای نازیبا زیر رز لب گلبهی ایجاد کند. در چنین مواقعی با یک شوینده مناسب مثل تونر یا میسلارواتر مناسب، لبتان را کاملاً تمیز کنید تا اثری از رژ قبلی روی آن نباشد. از پوست لبتان یکدست است به اسکراب نیاز ندارید و می‌توانید سراغ گام دوم بروید. در غیر این صورت حتماً لبتان را اسکراب کنید.

چه کسانی به اسکراب نیاز دارند؟

گاهی به دلیل سرمای هوا یا بیماری‌های خاص یا حساسیت، لب شما پوسته پوسته است. در چنین مواقعی پوسته‌های اضافی لب، مانع از پخش‌شدن درست و کامل رژ روی آن می‌شود. در چنین مواقعی توصیه می‌کنیم که لب خود را اسکراب کنید. اسکراب لب باعث می‌شود لایه های اضافی پوست لب یا سلول های مرده از بین برود. پوست یکدست، لب زیباتر به شما هدیه می‌کند.

چطور یک اسکراب لب خوب درست کنم؟

برای استفاده از اسکراب لب لازم نیست که حتما محصول خاصی خریداری کنید. برای این کار به یک مسواک قدیمی، کمی عسل یا شکر و کمی آبلیمو نیاز دارید. لبتدا با مسواک قدیمی پوسته‌های اضافی لب را از بین ببرید. در مرحله بعد یک قاشق چای خوری شکر یا عسل را به چند قطره آبلیمو مخلوط کنید. میزان آبلیمو فقط باید در حدی باشد که شکر حالت خمیری پیدا کند. پس از این مرحله با کمک مسواک یا دست، خمیر را روی پوست لبتان بزنید. اجازه دهید چند دقیقه خمیر روی لبتان بماند. در نهایت با کمک مسواک کمی مخلوط را روی لبتان ماساژ دهید و کمی بعد نیز لبتان را با آب ولرم بشویید. در پایان این کار متوجه می‌شوید که پوست لبتان چند درجه شفاف‌تر شده است.

گام دوم: از بالم لب و پرایمر کمک بگیرید

استفاده از پرایمر لب یا کانسیلر

خیلی افراد با اینکه از بهترین مارک رژ لب استفاده می‌کنند، باز هم از خشک بودن لبشان بعد از استفاده از رژ لب شاکی هستند. به این افراد استفاده از بالم لب را پیشنهاد می‌کنیم. در مقالات پیشین تفاوت پرایمر لب و بالم لب را مفصل برایتان توضیح داده‌ایم. گفتیم که بالم لب کمک می‌کند که پوستی شفاف و سالم داشته باشد. به کمک بالم لب، پوستتان آبرسانی شده و جلوی خشکی آن گرفته می‌شود. از سوی دیگر اگر دوست داشته باشید از رژ لب جامد استفاده کنید، بالم لب، رطوبت مدنظر پوستتان را تأمین می‌کند. اگر به بالم لب دسترسی ندارید، می‌توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. پرایمر لب نیر به ماندگاری بیشتر رژ روی لبتان کمک شایانی می‌کند.

گام سوم: حتماً با مداد لب مناسب، حدود لبتان را مشخص کنید

استفاده از مداد لب برای افزایش ماندگاری رژ لب

شاید با خودتان تصور کنید که استفاده از مداد لب خیلی ضرورتی ندارد و حتی از مد افتاده است؛ اما باید به شما بگوییم که قبل از استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته لازم است از مداد لب استفاده کنید. این کار به دو دلیل اهمیت دارد. یکی اینکه با کمک مداد می‌توانید حجم بیشتری از لب و اطرافش را دورگیری یا کادربندی کنید. فایده دومش این است که مداد لب جلوی پخش‌شدن رژ لب را می‌گیرد. به این ترتیب لب شما زیباتر نشان داده می‌شود. برا یاینکه با استفاده صحیح مداد لب آشنا شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

گام چهارم: رژ لب متناسب با مهمانی یا موقیتتان را انتخاب کنید

استفاده از رژ لب

وقتی صحبت از بهترین روش استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته به میان می‌آید، طبیعتاً مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به ذهن افراد متبادر می‌شود. بی‌شک استفاده از رژ لب مایع و داشتن لب‌های برجسته برای محیط‌های رسمی مانند محل کار یا دانشگاه چندان مناسب نیست. با این توضیح دست شما در انتخاب انواع رنگ‌های رژ لب باز است. شما می‌توانید رژ لبتان را با آرایشتان یا با رنگ لباستان ست کنید. زدن رژ لب را از بالاترین نقطه لب شروع کنید و سپس به پایین ادامه دهید. برای تثبیت بیشتر رژ، چند دقیقه صبر کرده و سپس یک لایه رژ دیگر اضافه کنید.

گام پنجم: با کمک هایلایتر، لبتان را برجسته‌تر کنید

استفاده از پودر فیکساتور برای افزایش ماندگاری رژ لب

افرادی که به دنیای آرایش واردتر هستند می‌دانند که نقش هایلایتر در آرایش، برجسته‌تر کردن نقاط قوت صورت است. به این ترتیب که جاهایی مثل رو گونه‌ها و روی لب را با کمک هایلایتر کمی حجیم‌تر نشان می‌دهند. به این منظور مقدار کمی هایلایتر روی انگشت یا برستان بریزید و به‌آرامی به لبتان منتقل کنید. این کار کمک می‌کند ضمن استفاده از رژ لب مایع، لبی زیبا و برجسته داشته باشید.

سخن پایانی

در این نوشته با بهترین روش استفاده از رژ لب مایع برای داشتن لبی زیبا و برجسته آشنا شدید. گفتیم که شرط مهم برای رسیدن به این هدف، استفاده از محصولات سالم و باکیفیت است. شما می‌توانید تمامی این محصولات اعم از بالم لب، مداد لب، بهترین رژ لب مایع و غیره را در فروشگاه اینترنتی اردمی پیدا کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است.

دیدگاه‌ها 1984بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه