تا ۱۰+۵۰٪ تخفیف! + سوپرتخفیف‌های ۲۴ساعته در جشنوارهٔ پاییزطوری ۱۴۰۳

تاریخ انقضای محصولات آرایشی و تفاوت آن با بهترین تاریخ مصرف

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
تاریخ انقضای محصولات آرایشی و تفاوت آن با بهترین تاریخ مصرف

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید تاریخ انقضای محصولات آرایشی از جمله بهترین کرم پودر، بهترین ضد آفتاب، رژ لب و غیره با تاریخ مصرف آن متفاوت است. در اکثر مواقع، افراد به دلیل هزینه‌ زیادی که بابت خرید لوازم آرایش می‌پردازند، برای مصرف آن حساس شده و تا آخرین قطره محصول را استفاده می‌کنند. این در حالی است که از لحظه بازشدن سرپوش محصول فقط مدت خاص و مشخصی فرصت دارند تا از آن استفاده کنند. پس از گذشت این دوره، خواه محصول تمام شده باشد یا نه، باید آن را دور انداخت. ازآنجایی‌که بین تاریخ انقضا و بهترین تاریخ مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تفاوت عمده‌ای وجود دارد، در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

اهمیت توجه به بهترین تاریخ مصرف محصولات آرایشی

اهمیت توجه به بهترین تاریخ مصرف محصولات آرایشی

بازشدن درپوش محصولات آرایشی نظیر بهترین کرم پودر، ریمل، رژ لب و حتی سایه چشم و رژگونه باعث ترکیب آن با اکسیژن موجود در هوا و به مرور اکسیده شدن آن می‌شود. همچنین آلودگی‌های محیطی بدون اینکه حتی شما متوجه شوید، به محصولات نفوذ پیدا کرده و آن را آلوده می‌کند. در چنین مواقعی معمولاً تغییر خاصی در ظاهر، رنگ و بوی محصول ایجاد نمی‌شود که بتوان گفت محصول اکسیده یا فاسد شده است. گاهی حتی محصول مدنظر تا یک سال بعد نیز تاریخ انقضا دارد؛ اما بهترین زمان مصرف آن تمام شده است. بی‌توجهی به این موضوع عوارض سنگین و گاه جبران‌ناپذیری به همراه دارد. به همین دلیل لازم است علاوه بر توجه به تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی، به تاریخ مصرف آن نیز توجه کنید.

عوارض استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته

عوارض استفاده از محصولات آرایشی تاریخ گذشته

همان گونه که گفتیم مصرف محصولات آرایشی تاریخ گذشته عوارض زیادی دارد که گاه خطرناک بوده و تهدیدی برای سلامت فرد محسوب می‌شود. برای مثال محصولاتی نظیر ریمل، خط چشم و سایه به دلیل ظرافت خاص چشم، مستعد ایجاد آلرژی، عفونت و بیماری‌های دیگر برای این عضو حساس هستند. همچنین کرم پودر تاریخ گذشته باعث ایجاد حساسیت، انواع جوش، عفونت و حتی گاهی زمینه‌ساز ابتلا به سرطان پوست می‌شود. در همین راستا رژ لبی که تاریخ مصرف یا انقضای آن گذشته باشد باعث بروز بیماری‌هایی نظیر تبخال یا حتی عفونت شدید لب می‌شود.

روش تشخیص بهترین تاریخ مصرف محصولات

روش تشخیص بهترین تاریخ مصرف

برای اینکه بدانید تاریخ مصرف بهترین کرم پودر یا سایر محصولات آرایشی کدام است، به علامت M روی محصول توجه کنید. این علامت روی شکلی شبیه یک قوطی بازشده قرار دارد. در کنار M نیز عددی درج شده که نمایانگر تعداد ماه‌هایی است که تا انقضای محصول باقی مانده است. برای روشن‌شدن مطلب به این مثال دقت کنید. شما در اولین ماه سال ۲۰۲۰ محصولی می‌خرید که تاریخ انقضای آن سال ۲۰۲۲ است. اگر روی این محصول علامت 6M درج شده باشد به این معنی است که شما پس از بازکردن محصول فقط شش ماه مجاز به استفاده از آن هستید. پس از این تاریخ خواه محصول را استفاده کرده باشید یا نه، باید آن را دور بیندازید.

گاه نیز پیش می‌آید که کارخانه سازنده به هر دلیل تاریخ مصرف را روی جعبه یا ظرف محصول نمی‌نویسد. برای تشخیص بهترین تاریخ مصرف این محصولات طبق طبقه‌بندی زیر عمل کنید:

  • رژ لب ۱۸ تا ۲۴ ماه
  • برق لب ۱۲ تا ۱۸ ماه
  • کرم پودر و کانسیلر ۱۲ تا ۱۸ ماه
  • ریمل ۳ تا ۶ ماه
  • خط چشم مایع ۳ تا ۶ ماه
  • محصولات کرمی ۱۲ تا ۱۸ ماه
  • محصولات پودری ۱۲ تا ۱۸ ماه
  • لاک ۲۴ ماه

به این ترتیب بلافاصه بعد از بازکردن درپوش محصول، طبق طبقه‌بندی بالا، تاریخ شروع استفاده و پایان آن را روی محصول نوشته یا جایی یادداشت کنید.

علائم فاسد شدن محصولات آرایشی و بهداشتی

نشانه‌های فاسد شدن محصولات آرایشی و بهداشتی

اگر به هر دلیل تاریخ مصرف یا تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی از روی جعبه آن محو شده یا تاریخ را جایی یادداشت نکرده یا فراموش کرده‌اید، می‌توانید از روی نشانه‌های زیر متوجه انقضای آن شوید.

  • عطر و ادکلن: رنگ و بویشان تغییر می‌کند تا جایی که حتی بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد.
  • کرم پودر، کانسیلر و سایر محصولات کرمی: بوی روغن مانده می‌گیرند و رنگ آن‌ها کمی تیره می‌شود.
  • رژ لب: بافت بسیار سختی پیدا کرده و به‌راحتی روی لب پخش نمی‌شود. بوی آن کمی تغییر می‌کند.
  • خط چشم و ریمل: بوی نامطبوعی می‌گیرند و در نهایت خشک می‌شوند.
  • رژگونه، سایه و پنکیک: به‌شدت خشک شده و به‌ندرت بوی آن‌ها عوض می‌شود.

روش اطمینان از تاریخ انقضای واقعی کالا

روش اطمینان از تاریخ انقضای محصولات آرایشی

برخی افراد سودجو برای فروش بیشتر، تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی را به‌صورت دستی تغییر می‌دهند. برای اینکه از خرید خود مطمئن باشید، لازم است سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید. در همین راستا فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین کرم پودر، کانسیلر، عطر و ادکلن و سایر لوازم آرایشی را از برندهای مطرح ایرانی و جهانی، با اطمینان از اصالت کالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاه‌ها 10883بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه