مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

با راه های افزایش عمر عطر و ادکلن گران قیمت خود آشنا شوید

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
با راه های افزایش عمر عطر و ادکلن گران قیمت خود آشنا شوید

همه ما معمولاً برای خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه دقت بسیاری به خرج می‌دهیم و از آنجایی که معمولاً عطرهای خاص و خوشبو، گران قیمت هم هستند، حاضر نیستیم به‌راحتی از کیفیت آن‌ها کاسته شود. به همین دلیل در ادامه راه های افزایش طول عمر عطر را می‌گوییم. با به‌کارگیری این راه‌کارها می‌توانید برای مدت طولانی تری و البته با کیفیت بهتری از عطر خود نگهداری کنید و از استفاده آن لذت ببرید.

۱. نحوه استفاده از عطر

نحوه استفاده از عطر

  • درب شیشه‌ عطر را قبل از اولین اسپری باز نکنید؛

یکی از راه های افزایش عمر عطر گران قیمت توجه به نحوه استفاده از آن است. به شما حق می‌دهیم وسوسه شوید و بخواهید عطر زنانه خوشبویی که خریده‌اید را به‌محض رسیدن به منزل امتحان کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که نمی‌خواهید این عطر را استفاده کنید، آن را امتحان نکنید؛ چراکه بازشدن شیشه عطر و اسپری‌کردن آن، محتویات داخل عطر را در معرض اکسیژن قرار می‌دهد و فرایند اکسیده‌شدن ترکیبات عطر آغاز می‌شود. ورود اکسیژن بیشتر به داخل شیشه عطر، رایحه آن را پراکنده و کم می‌کند و پس از اینکه اولین بار یک عطر را اسپری کردید عملاً شمارش معکوس پایان عمر آن عطر شروع می‌شود.

  • عطر را در جعبه ای که با آن خریده‌اید نگه دارید؛

اصول ماندگاری بوی خوش عطر و همچنین افزایش عمر عطر گران قیمت در طراحی جعبه‌ آن‌ها رعایت شده و بهتر است شیشه عطر را حتماً در جعبه‌ای که با آن خریده‌اید نگه دارید.

  • شیشه عطر را نباید بیش از حد تکان دهید؛

حتی اگر بهترین عطر زنانه یا مردانه را خریده‌ باشید، باز هم تکان دادن این عطر تأثیر زیادی در افزایش رایحه آن دارد. بهتر است شیشه عطر را بیش از حد تکان ندهید؛ چراکه هوای بیشتری وارد ترکیبات عطر می‌شود و با قرارگرفتن عطر در معرض اکسیژن بیشتر، بوی خوش آن با سرعت بیشتری از بین می‌رود و عمر آن کوتاه‌تر می‌شود.

  • درب شیشه عطر را حتماً پس از استفاده ببندید؛

اکسیژن دشمن‌ شماره یکِ عطر شناخته می‌شود. پس از اینکه عطر زدید، حتماً درب شیشه آن را ببندید تا هوا وارد آن نشود.

این اقدامات که در مورد نحوه استفاده عطر بودند، جزو مهم‌ترین راه های افزایش عمر عطر زنانه و مردانه هستند.

۲. مکان نگهداری از عطر

مکان نگهداری از عطر

  • عطر را در مکانی خشک و تاریک قرار دهید؛

یکی از راه های افزایش عمر عطر زنانه یا مردانه توجه به مکان نگهداری آن مربوط می‌شود. ترکیب رطوبت با مواد داخل عطر، فعالیت‌های شیمیایی را به دنبال دارد و بوی یک عطر زنانه خوشبو به‌سرعت در معرض رطوبت از بین می‌رود. در نتیجه بهتر است شیشه عطر را در مکانی خشک بگذارید. ترکیبات عطر در برابر نور واکنش نشان می‌دهند و برای حفظ دوام عطری که خریده‌اید هرگز آن را در مجاورت نور طبیعی یا مصنوعی قرار ندهید. به عنوان مثال عطر را هرگز نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا حمام بگذارید.

  • عطر را در مکانی با دمای ثابت قرار دهید؛

اگر به دنبال آگاهی از راه های افزایش طول عمر عطر خود هستید، حتماً به دمای مکانی که عطر را در آن نگهداری می‌کنید توجه کنید. تغییر درجه حرارت دوام آن را کاهش می‌دهد و باید حتماً در مکانی با درجه حرارت ثابت قرار بگیرد. بهترین درجه برای نگهداری عطر، ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. به لحاظ درجه حرارت نیز حمام گرمای زیادی دارد و این گرما عمر عطر را کاهش می‌دهد. گذاشتن عطر در کشوی پاتختی یا مکانی که خشک و تاریک است دوام عطر را تضمین می‌کند.

در نظر داشته باشید که عطر را نباید در یخچال بگذارید. بزرگان عطرسازی در این زمینه نظرهای متفاوتی دارند، اما در مجموع و به‌طور تخصصی می‌توان گفت گذاشتن عطر در یخچال به نوع عطری که خریده‌اید باز می‌گردد. هوای سردِ یخچال ممکن است ترکیبات شیمیایی حساس عطر را خراب کند، اما از آنجایی که ترکیبات شیمیایی ادکلن‌ها و ادوتویلت‌ها مقاومت بیشتری دارند، معمولاً گذاشتن آن‌ها در یخچال اشکالی ندارد.

  • عطر را دم دست نگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه شیشه عطر را داخل کشوهای بالای کمد یا مکانی دم‌ دست بگذارید، آن را در کشوی پایین پاتختی یا جایی که دسترسی به آن آسان و سریع نباشد قرار دهید. در غیر این صورت احتمال زیادی وجود دارد که هواس شما پرت شود و شیشه عطر روی زمین بیفتد و وقت و هزینه‌ای که برای خرید عطر انجام داده‌اید به هدر رود.

نکات مهم دیگر برای افزایش عمر عطر

نکات مهم دیگر برای افزایش عمر عطر

  • برای سفر عطر مسافرتی بخرید؛

یکی از راه های افزایش عمر عطر توجه به موقعیت استفاده از آن است. به عنوان مثال بهتر است در مسافرت عطر گرانبهایتان را همراه خود نبرید. احتمال زیادی وجود دارد شیشه عطری که خریده‌اید برای گذاشتن در چمدان مسافرتی بزرگ باشد، در نتیجه از آنجایی که بازکردن درِ شیشه عطر، محتویات آن را در معرض هوا قرار می‌دهد و خرابی آن را به دنبال دارد، این عطر را برای استفاده در منزل و محل کار بگذارید و یک عطر زنانه خوشبو مسافرتی که شیشه‌ای کوچک داشته باشد برای سفر خریداری کنید. انواع عطر روغنی پیشنهاد خوبی برای استفاده در سفر و بیرون از منزل هستند. شما می‌توانید عطر روغنیِ ادکلن محبوب خود را در حجم دلخواه سفارش دهید که علاوه بر قیمت مقرون به‌صرفه، فضای کمی را اشغال می‌کنند.

  • مواظب تغییر رنگ عطر باشید.

هرچقدر هم که در رعایت نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم دقت داشته باشید، باز هم احتمال دارد کیفیت عطر محبوب شما کاهش بیابد. تغییر رنگ عطر از احتمال خراب‌شدن آن حکایت دارد. تغییر رنگ، کاهش رایحه، چرب‌ و غیرشفاف‌شدن عطر از احتمال خراب‌شدن آن خبر می‌دهد.

امیدواریم با رعایت راه های افزایش عمر عطر زنانه یا مردانه که با شما در میان گذاشتیم، برای مدت طولانی‌تری و البته با کیفیت بهتری از عطر خود نگهداری کنید. اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید عطر افتاده‌اید، اکنون بهترین زمان برای خرید عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه است؛ چراکه عطرهای خوش رایحه و دلنشینی را در فروشگاه اینترنتی اردمی برای شما مهیا کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای خریدی بهتر، مقاله‌ی خواندنیِ «راهنمای آسان خرید عطر زنانه خوشبو مناسب روحیات فردی» را از دست ندهید.

منبع: Fragrancex دیدگاه‌ها 10627بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه