مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

طراحی ناخن با لاک مات؛ مزایا و معایب

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
طراحی ناخن با لاک مات؛ مزایا و معایب

وقتی صحبت از طراحی ناخن به میان می‌آید به‌سرعت حجم وسیعی از لاک‌ها در ذهنمان مجسم می‌شود که در رنگ‌های مختلف و با کیفیت‌های متفاوت به بازار عرضه شده‌اند. در بین همه‌ی طرح‌ها، طراحی ناخن با لاک مات، جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. هنرمندان خوش‌سلیقه به‌خوبی از خاص‌بودن لاک مات باخبر هستند. به همین دلیل قصد داریم در ادامه برای شما از مزایا و معایب طراحی ناخن با لاک مات بگوییم.

علت جذابیت لاک مات

علت جذابیت لاک مات

همان‌ گونه که از نام این لاک پیداست، خبری از درخشش در آن نیست و به جای براق کردن ناخن، سطح آن‌‌ را به‌زیبایی مات می‌کند. جلوه‌ای که لاک مات برای ناخن ایجاد می‌کند، باعث شده تا به مد جدید مانیکور تبدیل شود. اگر مدل‌های روز دنیا را دنبال کنید، مطمئناً متوجه استفاده‌ی بیشتر از لاک مات در طراحی ناخن خواهید شد.

در خصوص جذابیت‌های لاک مات دلایل مختلفی را می‌توان ذکر کرد. یکی از مهم‌ترین این دلایل توجه به این نکته است که مات بودن لاک باعث زیبایی رنگ‌های مختلف آن می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت برای طراحی ناخن با لاک مات می‌توانید هر رنگی که دلتان بخواهد را با خاطر جمع انتخاب کنید و از برازنده‌بودن این رنگ برای ناخن‌ها اطمینان داشته باشید. برای نمونه پیشنهاد می‌کنیم رنگ‌های معمولی مانند سفید یا خاکستری را برای لاک مات انتخاب کنید و از جلوه‌ی مات این رنگ‌ها روی ناخن‌هایتان لذت ببرید.

تفاوت‌‌ اصلی میان لاک مات و لاک براق

تفاوت لاک مات و براق

به غیر از تفاوت ظاهری که در جلوه‌ی مات یا براق این دو نوع لاک وجود دارد، فرق خاصی بین این دو نیست. البته زدن یک لایه لاک مات روی ناخن نسبت‌به لاک براق به ظرافت بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر لاک مات زمان بیشتری نیز برای خشک‌شدن می‌طلبد و پس از لاک زدن باید چیزی حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. برای اینکه لاک مات دوام بیشتری روی ناخن داشته باشد و سریع لایه‌لایه نشود، لازم است از بیس کوت استفاده کنید. البته این قاعده درباره‌ی لاک براق نیز وجود دارد. در نهایت با توجه به جذابیتی که لاک‌های مات دارند مطمئن هستیم یک بار امتحان آن، شما را برای همیشه از طرفداران طراحی با لاک مات خواهد کرد.

راه‌های انجام طراحی مات

لاک تاپ کوت

اگر قصد دارید این دفعه مانیکور مات را برای ناخن‌‌های خود امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از این دو روش زیر را در نظر بگیرید:

۱. اولین روش که ساده‌تر هم به‌نظر می‌رسد خرید لاک مات است. این لاک‌ها پس از خشک‌شدن پوششی کاملاً مات روی ناخن ایجاد می‌کنند و ترفند‌ خاصی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

۲. روش دیگری که کمی دردسر دارد اما مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر می‌رسد، خرید لاک رویه مات است. قیمت این لاک‌‌ها که در بازار با نام «تاپ کُوت» (Top Coat)، هم شناخته می‌شوند، کمی بیشتر از لاک‌های مات است؛ ولی خرید یک لاک تاپ کوت در مقایسه با خرید چندین لاک مات، ارزان‌تر به نظر می‌رسد. در این روش یک لایه تاپ کوت را روی لاک براق بزنید تا مانیکور نهایی ناخن‌های شما مات و جذاب شود.

طراحی ناخن با لاک مات

باور نادرستی وجود دارد که بر اساس آن گفته می‌شود لاک‌های مات تک‌بعدی به‌نظر می‌رسند. اما قضیه دقیقاً برعکس است و اگر در استفاده از آن خلاقیت به خرج دهید، جذابیت آن از هر لاک براقی بیشتر خواهد شد. برای اثبات این ادعا در ادامه به طرح‌های جالبی برای لاک مات اشاره می‌کنیم.

۱. طراحی ناخن با لاک مات و براق

طراحی ناخن با کمک چسب

این طرح ناخن سرشار از زیبایی و سادگی است و ظاهری شیک و کلاسیک به‌ ناخن‌ها می‌دهد. انجام چنین طرحی نیز کار خاصی ندارد. کافی است یک لایه چسب روی قسمت نوک ناخن‌ها قرار دهید و قسمت‌های دیگر ناخن را لاک مات مشکی بزنید. در نهایت نیز چسب را بردارید و نوک ناخن‌ها را لاک براق بزنید.

۲. طراحی ناخن با لاک مات و شابلون

طراحی ناخن با لاک مات و شابلون

برای ترسیم این طرح زیبا باید دو لایه از لاک رنگی دلخواه خود را روی ناخن‌‌ها بزنید. وقتی از خشک شدن لاک مطمئن شدید،‌ با کمک شابلون و لاک براق یا مات،‌ نقش دلخواهتان را روی ناخن پیاده کنید.

۳. طراحی ناخن مات اما درخشان

طراحی ناخن با لاک مات و درخشان

این طراحی مخصوص افرادی است که به لاک‌های براق علاقه دارند؛ اما نمی‌خواهند جذابیت لاک‌های مات را از دست بدهند. به لطف این طرح ساده از یک طرف لاک ناخن‌های شما مات دیده می‌شود و از طرف دیگر درخشش ناخن‌ها، نظرها را از دور جلب می‌کند. برای این طراحی زیبا کافی است ابتدا ناخن‌‌ها را به لاک‌هایی که دانه‌‌های درخشان دارند آغشته کنید و در نهایت یک لایه تاپ کوت مات روی آن بکشید تا جلوه‌ی ماتِ لاک به حالت درخشان آن غلبه کند و ظاهری زیبا به ناخن‌ها بدهد.

امیدواریم آموزه‌هایی که درباره‌ی لاک مات با شما در میان گذاشتیم برایتان جذاب بوده باشد. برای آشنایی با سایر لاک‌ها و مقایسه‌ی جلوه‌ی آن‌ها با یکدیگر، خواندن مقاله‌ی ۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف را به شما توصیه می‌کنیم. تجربه‌های شما هم برای ما جذاب و مفید است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات دانسته‌های خود را با ما درمیان بگذاریم. دوستان شما در اردمی روزهای رنگی زیبایی را برایتان آرزو می‌کنند.

منبع: Collegefashion دیدگاه‌ها 21700بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه