مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

۷ راهکار برای افزایش کارایی در محل کار

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۷ راهکار برای افزایش کارایی در محل کار

انسان، تنها مدت کمی می‌تواند خود را پشت ایمیل چک کردن پنهان کند در حالی که دارد با خود کلنجار می‌رود تا یک روز کاری سخت و کسل‌کننده دیگر را شروع کند و روز به روز از میزان کارایی‌ او کاسته شود! ما هم به آن واقف هستیم و خود نیز آن را تجربه کرده‌ایم. به همین دلیل است که بهترین توصیه‌ها را در کنار یکدیگر جمع کرده‌ایم تا بتوانید به خوبی از پس این رخوت بر آمده، روز کاری خود را ایده‌آل کرده و به افزایش کارایی خود کمک کنید.

۱- با احساس بدخلقی و خستگی از خواب بیدار نشوید.

با احساس بد خلقی و خستگی از خواب بیدار نشوید

به کمک اپلیکیشن «وقت خواب» شاد و سرحال از خواب برخیزید. چگونه؟ زمانی که آماده خواب شدید، به این وب‌سایت مراجعه کنید؛ ساعتی که باید از خواب برخیزید را وارد کنید و نرم‌افزار، تعدادی ساعت به شما پیشنهاد می‌دهد که بهتر است در آن زمان به خواب بروید. این زمان‌ها بر مبنای چرخه‌های خواب تنظیم شده‌اند تا هنگامی که قرار است از خواب بیدار شوید، در بین دو چرخه خواب عمیق باشد (منظور از چرخه خواب عمیق یا REM، حرکات سریع چشم در خواب می‌باشد؛ این عمل زمانی اتفاق می‌افتد که انسان به خواب عمیق فرو می‌رود) و یا این که اگر در ساعت مشخصی به تخت‌خواب می‌روید، محاسبه می‌کند که در چه ساعتی باید بیدار شوید!

۲- برای خود اهداف روزانه قرار دهید.

برای خود اهداف روزانه قرار دهید

گاهی اوقات متمرکز ماندن، سخت و دشوار است؛ در حالی که شغل اکثر ما به تمرکز تام نیاز دارد تا بتوانیم به بهترین نحو، کار خود را پیش ببریم. همچنین قانونی به نام «قانون پارکینسون» به طور ناخودآگاه ذهن ما را کنترل می‌کند. این قانون می‌گوید «ذهن، کار را به مدت زمانی که به آن اختصاص داده شده، کش می‌دهد!» این قانون توضیح می‌دهد که چرا وقتی برای انجام کاری یک ساعته سه ساعت وقت داریم، انجام آن سه ساعت طول می‌کشد! اینجاست که افزونه «مومنتوم» به کمک شما می‌آید! هنگامی که مرورگر گوگل کروم باز می‌شود، این افزونه ظاهر شده و نه تنها هدف امروز شما را یادآوری می‌کند، بلکه یک نقل قول انگیزشی، کارهای روزانه و یا پیغام‌های شخصی شما را نیز لیست می‌کند. همه آن‌ها بر روی پس‌زمینه یک عکس الهام‌بخش، چشم‌نواز و زیبا قرار گرفته‌اند. هر بار که تب جدیدی باز کنید، به آرامی بر روی صفحه مرورگر شما ظاهر شده، هشدارهای مورد نیاز را به شما می‌دهد و از اضافه‌کاری بیهوده در محیط کار و یا در منزل جلوگیری کرده و کارایی شما را دو چندان می‌کند.

۳- کمتر نگران همکاران فضول خود باشید.

کمتر نگران همکاران فضول خود باشید

همکار شما در محل کار دائما به لپ‌تاپ شما سرک می‌کشد؟ دفتر کار با محیطی باز دارید؟ بهتر است احترام به حریم خصوصی یکدیگر را یاد بگیریم، اما اگر همچنان همکاران شما مشغول سرک کشیدن هستند، به دنبال برچسب‌های مانیتور حریم خصوصی موجود در بازار بگردید! این برچسب، صفحه نمایش شما را پوشش می‌دهد و اجازه می‌دهد تنها یک مخروط ۳۰ درجه از صفحه نمایش قابل مشاهده باشد؛ بنابراین کسانی که در طرف دیگر شما قرار دارند، فقط یک صفحه سیاه مشاهده می‌کنند. حالا می‌توانید مخفیانه، برگه‌های مخصوص اخراج کارکنان را بدون آن که آشوبی در اداره به پا شود، ویرایش و یا ایجاد کنید. این میز کار، قسمتی از حریم خصوصی شماست؛ کنترل آن هم باید در دست شما باشد.

۴- صندلی مناسبی برای کار خود انتخاب کنید.

صندلی مناسبی برای کار خود انتخاب کنید

شما بدون دقت، ملاحظه و تحقیق تشکی برای رختخواب خود نمی‌خرید، اما بیشتر از زمانی که روی آن تشک می‌خوابید، بر روی صندلی‌های خود در اداره می‌نشینید؛ پس چرا نسبت به انتخاب صندلی محل کار خود بی‌تفاوت هستید؟ سرمایه‌گذاری بر روی صندلی با کیفیتی که متناسب با ساعات استفاده، قد و شکل بدن شماست، چیزی فراتر از آسودگی و راحتی را در بر دارد! صندلی خوب و با ارگونومی مناسب (بهره‌گیری از اصول علم طراحی)، سلامتی بلند مدت ستون فقرات و گردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۵- کمی تحرک داشته باشید

کمی تحرک داشته باشید

فرقی ندارد چه قدر صندلی شما شیک و راحت است؛ هر چند دقیقه لازم است برای سلامت جسم و روح خود و در نتیجه کارآمدی بیشتر، از جای خود برخیزید. البته گاهی، آن قدر غرق کار می‌شویم که فراموش می‌کنیم اندکی تحرک هم لازم است! پس نرم‌افزاری را تهیه کنید که به شما در بازه‌های زمانی معین یادآوری کند تا اندکی قدم زده، با انرژی بیشتر به میز کار خود برگردید. بعضی از این نرم‌افزارها، توصیه‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف مانند تمریناتی مخصوص حالت نشسته بر روی صندلی، نکاتی در مورد سلامت و حتی تذکرات ساده‌ای برای بررسی وضعیت بدن شما ارائه می‌دهند تا از صحت و سلامت بیشتری برخوردار شوید.

۶- پذیرفتن قدرت درمانی موزیک

گوش دادن به موزیک

گاهی اوقات تمرکز کردن امکان‌پذیر نیست! نمی‌توانید صدای همکاران خود را که در پشت میزهایشان در حال صحبت هستند، کم کنید و یا صدای مداوم دکمه‌های کیبورد میز کناری را حذف کنید. بنابراین با گزینش آهنگ‌هایی که تمرکز را افزایش می‌دهند، از این صداهای مزاحم خلاص شده و تاثیر آن را بر افزایش کارایی خود مشاهده کنید.

۷- برای انجام کار خود «مهلت» تعیین کنید.

برای کار خود ضرب‌الاجل تعیین کنید

زمان حساس فرا رسیده است؛ فقط چند ساعت به زمان رفتن از اداره باقی مانده است و همچنان موارد بسیاری در لیست کارهای شما باقی مانده که انجام نشده‌اند. از یک تایمر (و یا نرم‌افزارهای مشابه در موبایل‌ها و کامپیوترها) کمک بگیرید. بر اساس کارهای باقی‌مانده، زمان‌بندی کرده و ساعت کوک کنید. به زودی متوجه می‌شوید که بدون انجام کار خاصی، جلوتر از برنامه پیش خواهید رفت!

 

منبع: Thrillist دیدگاه‌ها 2631بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>