تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

چطور شروع به عضله‌ سازی کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
چطور شروع به عضله‌ سازی کنیم؟

آیا تا حالا چندین بار تصمیم گرفته‌اید که عضله سازی کنید اما هر بار به دلیلی منصرف شده‌اید و یا این‌که اصلا نمی‌دانستید که باید از کجا شروع کنید؟ تهیه کردن فهرستی از کارهای روزانه می‌تواند شروع خوبی باشد. هنگامی که تعداد کارهای لازم را به صفر برسانید، می‌توانید بیشتر پیشرفت کنید. فهرست‌نویسی، ذهن شما را درگیر بازی می‌کند و به شما جهت و هدف می‌دهد. می‌توانید از این قدرت فهرست برای عضله سازی بیشتر استفاده کنید! هدف خود را بر یک فهرست جدید متمرکز کنید و بدن شما از ذهنتان پیروی خواهد کرد. در این مقاله، فهرستی از کارهای ابتدایی برای عضله سازی را آورده‌ایم تا کار را برای شما آسان‌تر کنیم.

به خود ایمان و باور داشته باشید

ایمان به خودممکن است تصور کنید تناسب اندام فقط در مورد تمرینات ورزشی و غذایی است که می‌خورید، اما بزرگ‌ترین مولفه سلامتی شما، ذهنی است. اگر خودباوری ندارید، همین امروز شروع کنید.
درست مانند کلید برق، شما می‌توانید بلافاصله تصمیم بگیرید خود را باور داشته باشید. کلید را روشن کنید و به چیزهای مثبت فکر کنید. هر نوع انتقادات ذهنی را که در تصورتان شناور است ساکت کنید. به دنبال موفقیت‌های کوچک باشید و به آن‌ها توجه کنید. تصمیماتی بگیرید که باعث می‌شوند در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید. همین الان با تعریف کردن از خودتان شروع کنید.

بیشتر آب بنوشید

آب نوشیدنبا داشتن آب کافی در بدن خود برای عملکرد مطلوب، کیفیت تمرینات عضله‌ سازی خود را بهبود بخشید. کم شدن آب بدن به ضرر شما خواهد بود، پس مصرف روزانه ۱/۵ تا ۲ لیتر آب را هدف خود قرار دهید. این میزان معادل هشت لیوان آب در روز است. شما برای رشد مناسب عضلات، به مقدار زیادی آب نیاز دارید. اگر علاقه‌ای به مصرف آب آشامیدنی ندارید، ترکیب آب و عصاره لیمو ترش را امتحان کنید تا برای غدد چشایی شما لذت‌بخش‌تر باشند. ترکیب آب با لیمو، مزایای دیگری برای سلامتی نیز دارد که می‌توانید در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان معجزه نوشیدن صبحگاهی لیمو ترش و آب گرم مطالعه نمایید.

حرکات عضلانی را به‌طور نامحسوس به برنامه روزانه خود بیفزایید

نرمش

وقتی به دنبال فرصتی باشید، آن را خواهید یافت. بعد از نشستن روی صندلی محل کارتان، دوباره بایستید. از زمان تماشای تلویزیون به عنوان فرصتی برای عضله سازی استفاده کنید. موقع مسواک زدن دندان‌ها، چند حرکت اسکوات انجام دهید. در حال طی کردن راهرو حرکت لانجز را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با این حرکات، به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان 10 تمرین ورزشی که بدن شما را متحول می‌کنند مراجعه کنید.

در کلاس ورزشی ثبت نام کنید

باشگاه ورزشی

اگر دائما به خود می‌گویید که لازم است تمرینات قدرتی را به تمرینات ورزشی قلبی- عروقی خود اضافه کنید اما هیچ پیشرفتی نداشته‌اید، این کار را با شرکت در یک کلاس گروهی تناسب اندام برای عضله‌ سازی انجام دهید. زمانی را که برای شما مناسب است انتخاب کرده و فقط متعهد باشید. برای ایجاد حس مسئولیت، دوستی را پیدا کنید که با شما در این کار شرکت کند و یکدیگر را آنجا ببینید. شما آموزش‌های خود را از یک متخصص دریافت خواهید کرد و روال تمرینات برای شما مشخص می‌شود. به خاطر این تداوم، افزایش اعتماد به نفس را تجربه خواهید کرد و در کنار آن، افزایش حجم عضلات شما، باعث بهبود عملکردتان در همه تمرینات ورزشی و همین‌طور کارهای روزانه خواهد شد.

 

نتایج عضله سازی خود را با دقت مشاهده کنید

در آینه نگاه کردنشما در آینه نگاه می‌کنید و عضلاتی در شانه خود می‌بینید که قبلا هرگز ندیده بودید؛ یا در کنار استخر هستید و می‌بینید که پاهای شما به سختی سنگ هستند. شاید عکسی از خودتان ببینید و نتوانید باور کنید چه کسی از درون عکس به شما خیره شده است: بدنی متناسب و خوش فرم! هنگامی که شما شاهد نتایج تمرینات قدرتی خود در بدنتان هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که این تمرینات را به‌طور منظم انجام دهید.

 

 با تِم‌های ماهیانه، خود را به چالش بکشید

ورزش منظمآیا این ماه قرار است ماه حرکت شنا باشد؟ ماه لانجز؟ ماه پلانک؟ شما تصمیم بگیرید! از طریق اختصاص دادن هر ماه جدید به یک موضوع حرکتی از تمرینات قدرتی، خود را به چالش بکشید. می‌توانید تمرینات منظم روزانه خود را انجام دهید، اما با شمردن تعداد حرکات پلانک روزانه، خود را به چالش بکشید و یا ببینید هر روز چند حرکت شنا می‌توانید انجام دهید. از یک ماه، برای افزایش تعداد شناها استفاده کنید. آیا با انجام پلانک یک طرفه مشکل دارید؟ یک ماه تمرین کنید.

سخت‌ترین بخش انجام هرکاری فقط شروع کردن آن است. با نوشتن لیست خودتان، ذهنتان را درگیر کنید. وقتی شروع کنید، کم کم سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرید و ادامه دادن راحت‌تر خواهد بود. آیا قرار است چیزی به فهرست از پیش آماده شده خود برای عضله سازی بیشتر اضافه کنید؟ ما را هم مطلع کنید و نظرات خود را در زیر این مقاله به اشتراک بگذارید! شما به زودی در مسیر رسیدن به «خودی» قوی‌تر و سالم‌تر قدم خواهید گذاشت. بیایید شروع کنیم!

منبع: Weighttraining دیدگاه‌ها 4171بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>