تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پرایمر آرایشی چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
پرایمر آرایشی چیست؟

اگر تابه حال از پرایمر استفاده نکرده‌اید، محصول فوق‌العاده‌ای را از دست داده‌اید. فرقی نمی‌کند که اهل آرایش غلیظ باشید یا ترجیح دهید فقط از یک کرم مرطوب‌کننده و بالم لب استفاده کنید، وقتی می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید یا پایه صاف و یکدستی برای زیرسازی آرایش خود ایجاد کنید، خرید پرایمر الزامی است.

اما بسیاری از افراد، این مرحله آرایش را نادیده می‌گیرند زیرا معتقدند به آن نیازی ندارند، از چگونگی مصرف آن بی‌اطلاعند یا تصور می‌کنند ارزشش را ندارد که برای آن هزینه کنند. با این حال، استفاده از پرایمر زیر آرایش، ماندگاری آن را افزایش می‌دهد. در این مقاله، جزئیات و دلایل استفاده از این محصول آرایشی فوق‌العاده را آورده‌ایم.

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود.

ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب‌کننده‌ها نیز پوست را نرم می‌کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب‌کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم‌های زیرساز آماده می‌کند و پایه‌ای برای ماندگارتر شدن آن‌ها در طول روز ارائه می‌دهد.

مواد تشکیل دهنده پرایمرها، پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارند. اما کسانی که جوش‌های چرکی و سایر مشکلات پوستی دارند، باید پیش از مصرف، با متخصص پوست مشورت کرده و آن محصول را تست کنند تا از نداشتن حساسیت به دایمتیکون اطمینان حاصل نمایند.

پرایمر، انواع چروک‌های سطحی، عمیق و حفره‌های پوست را می‌پوشاند. اگر به دنبال پرایمر‌ی برای تعدیل رنگ و پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش‌ها هستید، از پرایمرهایی با رنگ سبز استفاده کنید.

پرایمر مخصوص پلک نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم از پرایمر‌ی با ترکیب قوی استفاده کنید تا آرایش چشم ماندگاری بیش‌تری داشته باشد. اگر پوست پلک شما چرب است، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

استفاده از پرایمر در آرایش

استفاده از نوک انگشت بهترین روش است.

استفاده از نوک انگشت، روشی برای پخش کردن پرایمر در نواحی وسیع‌تر صورت است. برای نواحی کوچک‌تر از برس استفاده کنید. این روش، حالت طبیعی‌تری به پوست می‌دهد.

اگر بخواهید یک قدم فراتر بروید، از فرآیند «ماساژ صورت» استفاده کنید. ماساژ پرایمر روی صورت با نوک انگشت، باعث جریان پیدا کردن خون زیر پوست می‌شود.

پرایمر، ماندگاری آرایش را (به ویژه در آب و هوای بد) بیشتر می‌کند.

اگر در مکانی هستید که آب و هوایی گرم و مرطوب یا سرد و خشک دارد همیشه پرایمر را در دسترس داشته باشید تا آرایشی ماندگار داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم در تمام طول سال از پرایمر استفاده کنید. فرقی نمی‌کند هوا چه‌طور باشد، این کرم در زمان و انرژی شما برای آرایش صرفه‌جویی می‌کند.

می‌توانید پرایمر را به تنهایی استفاده کنید.

دوست دارید چهره‌ای بدون آرایش اما با جلوه بیشتری از حالت معمولی داشته باشد؟ پرایمر راه حل شماست. می‌توانید این محصول را با حالت کمی غلیظ‌تر به عنوان سایه چشم و همچنین جایگزینی برای کرم روشن‌کننده به کار ببرید.

مطالعه مقالات دیگری در رابطه با پرایمر که در بلاگ تخصصی اُردمی منتشر شده‌اند را به شما همراهان گرامی پیشنهاد می‌کنیم:

منبع: Huffingtonpost ۳۲۷ دیدگاه 632641بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. user avatar
    محمدعلی اکبری

    آیا برای مو و ناخن نیز پرایمر وجود دارد؟

    • محمد علی عزیز
      ممنون که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید. بله، برای مو و ناخن هم پرایمر وجود دارد و در کل، پرایمرها دسته‌ای از محصولات هستند که پیش از آرایش به‌کار می‌روند.
      اگر مایل بودید در این زمینه بیشتر بدانید، اوایل بهمن مقاله‌ای درباره پرایمر ناخن از بلاگ تخصصی اُردمی منتشر خواهد شد.

      • سلام
        من پوستم سفید هست و لک هم ندارم. همچنین پوستم نرمال هست. فقط می خوام که آرایش رو پوستم خوب بشینه.
        از چه پرایمری باید استفاده کنم؟
        پرایمر براق یا پرایمر صورتی یا بی رنگ؟
        ممنون میشم جواب بدین

        • درود به شما دوست عزیز

          چون پوست نرمالی دارید، بهتر است از یک کرم پایه آرایش استفاده کنید.
          محصول پیشنهادی: زیرساز آرایشی Makeup Factory

          سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

        • ممنونم که جواب دادین، اما من متوجه نشدم.
          مگه پرایمر با زیرساز آرایشی فرق داره؟
          و این که آیا زیرساز منافذ رو محو میکنه؟
          سوال آخر این که واسه پوست سفید پرایمر براق خوب هس یا خیر؟

          • درود به شما سحر عزیز

            پرایمر مخصوص پوست‌های چرب است که با جذب چربی اضافه پوست و بستن منافذ، دوام آرایش را زیاد می‌کند، اما زیر ساز آرایشی فقط برای آماده‌سازی و مرطوب نگه‌داشتن پوست قبل از آرایش است.
            استفاده از پرایمر براق یا مات بستگی به سلیقه خود فرد دارد.

            سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

      • سلام من جوشهای سر سیاه روی پوست صورتم دارم اگر پاکسازی کنم بازم بوجود میان جوشهای زیر پوستی ریز هم دارم از کرم پودر ویولت استفاده میکنم میشه راهنمایی کنید از چه پرایمری استفاده کنم؟

  2. سلام ببخشید قیمت پرایمر چقدره؟

    • هلینای عزیز
      قیمت پرایمرها بسته به نوع برندشون فرق می‌کنه. شما با مراجعه به این لینک می‌تونید کرم پودرهای مختلف را به همراه قیمت ملاحظه کنید. اما اگر برند خاصی مد نظرتون هست می‌تونید در بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان اُردمی درمیان بگذارید. از این‌که پرسش خود را مطرح کردید، از شما سپاسگزاریم.
      شاد و سربلند باشید

  3. سلام ببخشید من پرایمرخریدم198تومان هم هزینه کردم ولی اون چیزی که میخاستم نبود به طور کامل روزنه نپوشوند و یکم که گذشت براقیشم رفت فک کنم جذب پوست شد.روش که پنکیک زدم.من دنبال 1کرم پودرهستم که پوست روصاف و شفاف و براق کنه یعنی نور بیفته تو صورت براق باشه .من ازچی استفاده کنم؟ واسه استفاده برای عروس هم میخام.لطفا راهنماییم کنید هرجا میرم هرکی میخاد 1کرم بندازه به ادم .یکی جنس خوب معرفی نمیکنه که واقعا اینکارو انجام بده

    • سلام مریم عزیز
      کارشناسان اُردمی برای این ‌که بهترین راهنمایی را به شما ارائه کنند نیاز به دانستن چند نکته دارند: نام برندی که خرید کردید چه بود؟ پوست شما چرب است یا خشک؟ لطفا در بخش پرسش و پاسخ جواب این سوالات را بفرمایید تا کارشناسان اُردمی شما را راهنمایی کنند.
      ممنون از این‌که دیدگاه خود را با ما در میان گذاشتید

    • کرم پودر اون بزن ساخت فرانسه است فوق العادس همونی که میخوای

  4. سلام من صورتم خیلی جوشای چرکی میزد الان بهترشده ولی هنوز جوش زیرپوستی دارم به نظرتون پرایمرکامل میپوشونه جوشامو یانه؟

    • سلام فریبای عزیز،
      پرایمر می‌تواند عیوب پوست مانند قرمزی، لک، جوش، منافذ باز و یا زردی و قرمزی پوست شما را اصلاح کند و برای شروع یک آرایش بی نقص، پوست یکدستی به شما بدهد. ولی من توصیه می‌کنم برای از بین بردن جوش‌های زیر پوستی خود حتما اقدام به درمان بفرمایید.
      استفاده روز در میان از یک اسکراب مناسب و یا چند جلسه میکرودرم ابریژن می‌تواند به مراتب بهتر از پوشاندن آن‌ها باشد.
      البته ناگفته نماند برای رفتن به یک مهمانی خاص، استفاده از پرایمر باعث می‌شود که دوام و ماندگاری آرایش شما بیشتر بشود.
      از این‌که دیدگاه خود را با در میان گذاشتید از شما ممنونیم.

    • سلام ببخشید من پوست صورتم منافذ دارە و سبزە هستم. هر کرمی می‌خرم چروک‌های ریز پوستم مشخص میشە و می‌ماسە، شاداب و براق نیست. قبلاً پوست صورتم چرب بود؛ ولی الان حس می‌کنم شاداب نیست. پرایمرم استفادە می‌کنم. ممنون میشم یە کرم خوب معرفی کنید. الان از پنکیک گلدن رز استفادە می‌کنم با پرایمر نوت.

  5. ممنون از پاسخی که دادین فقط به نظرشما ازچه اسکراپی استفاده کنم به نظرتون ماسک سیاه مناسبه واقعا؟

    • فریبای عزیز
      ماسک سیاه توجیه علمی ندارد و متخصصان پوست آن را توصیه نمی‌کنند.
      شما می‌توانید از اسکراب Lange و یا Esdor استفاده کنید و درصورت تمایل و با کلیک روی لینک‌های فوق، از فروشگاه اُردمی که شامل٢٠٪‏ تخفیف جشنواره‌ای هم می‌باشد خرید نمایید.

  6. سلام خدمت اساتیدمحترم. ببخشید من زیر چشمم گود و کبوده، اگه کرمی و پنکک میزنم بعد مدتی خط خط میشه، اگرم کرم کمتر میزنم کبودی رو نمیپوشونه، به نظر شما باید چکار کنم و علت خط خط شدن پوستم بعد ارایش چیست؟ بسیار ممنونم

    • با درود خدمت شما چیمن عزیز
      علت خط خط شدن پوست شما در زیر آرایش، کم آبی و دهیدراته بودن پوست شماست.
      برای رفع این مشکل از یک آبرسان خوب کمک بگیرید. به لینک محصول مراجعه کنید.
      برای رفع و درمان تیرگی دور چشم شما هم استفاده از یک کرم ضد تیرگی می‌تواند تا حدود زیادی موثر باشد.
      در صورت تمایل می‌توانید به لینک محصول مراجعه کنبد.
      با سپاس از شما که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید

  7. سلام من پوست چربی دارم و تا حالا هر نوع کرم با هر قیمتی که استفاده کردم بعد از نهایتن 1 ساعت همش روی پوست جمع میشه و برق میزنه پرایمر برای پوستم خوبه؟؟اگر خوبه چه نوعی؟ و یه سوال دیگه اینک پرایمر روی پوست سنگین نیست؟مثل این نمیشه که چند لایه کرم روی هم زدیم؟؟

  8. سلام من پوستم نرمال مایل به خشکه و در ضمن سبزه متوسط هم هستم میخواستم کرم پودر استودیو فیکس مک شماره nc25 بخرم بنظر شما با توجه به پوست خشک و سبزه ای که من دارم صورتم ماتتر و تیره تر نمیشه؟ اگر هم ممکنه یه کرم پودر خوب با توجه به پوستم به من معرفی کنید. باتشکر فراوان

  9. سلام.من پوستم نه خشکه نه چرب بعد از اصلاح صورتم جوش زد و کلا پوستم از زیبایی افتاد خالای ریزِ کمرنگم دارم به نظرتون پرایمر میتونه این عیبهای صورت من رو بپوشونه؟؟قبل از اصلاح صورتم خوب بود و کرمم رو میزدم هیچ ایرادی نداشتم,میتونم واسه از بین بردن جوشهام پوستم رو لایه برداری کنم؟ ممنون میشم جواب بدین?

    • درود بر شما
      محلولی به نام کلیندامایسین را از داروخانه تهیه کنید و قبل و بعد از اصلاح، پوست خود را با آن تمییز کنید تا از ایجاد جوش اصلاح، جلوگیری شود.
      این محلول را روزانه یک مرتبه می‌توانید استفاده کنید و شب‌ها کرم آکنومگا 100 را روی جوش‌های صورت بمالید، اگر جوش‌ها بزرگ و ملتهب هستند از کرم آکنومگا 200 استفاده بفرمایید.
      پرایمر هم در مواقع نیاز به آرایش، می‌تواند پوست شما را صاف و بی‌نقص‌تر نشان دهد.
      از اینکه پرسش خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگزاریم

  10. سلام خسته نباشین یه سوال داشتم. ضد آفتاب قبل پرایمر استفاده میشه یا بعدش؟

    • سارای عزیز
      زمان استفاده از ضد آفتاب‌های حاوی رنگدانه، همیشه در آخرین مرحله و بعد از استفاده از کرم های روز و مراقبتی می‌باشد.
      استفاده از ضد آفتاب‌های بی رنگ، قبل از آرایش و استفاده از کرم پودر صورت می‌گیرد.
      در مورد استفاده از پرایمر، پوست شما باید تمیز باشد و از آنجایی که پرایمرها خود حاوی رنگدانه هایی برای اصلاح و یکنواختی پوست هستند، بهتر است بعد از زدن پرایمر، آرایش خود را تکمیل کنید.
      استفاده از پرایمر در میهمانی‌ها و مراسمی توصیه می شود که احتیاج به آرایش طولانی و ماندگار دارید نه در روزهایی که به علت خرید و یا کار بیرون از منزل ، پوستتان فقط به یک ضد آفتاب مناسب نیاز دارد. در این شرایط که باید هر دوساعت یکبار ضدآفتاب خود را تمدید کنید، نیازی به استفاده از پرایمر ندارید.
      ممنون از این‌که دیدگاه خود را با ما در میان گذاشتید.

      • ممنونم که پاسخم رو دادید اما من باز متوجه نشدم که اگر بخام پرایمر و ضدآفتاب بی رنگ رو یک جا استفاده کنم کدوم رو اول استفاده کنم؟

        • مسلما اول پرایمر بعد ضد آفتاب

          • سلام خسته نباشید لطفا بگید پرایمر ویوو خوبه؟و این که میشه به همه جای صورت زد زیر چشم و اینا؟و میشه واسه حتی آرایش روزانه استفاده کرد؟

          • درود به شما دوست عزیز

            معمولا پرایمر صورت، لب و چشم با یکدیگر متفاوت هستند و از پرایمر صورت می‌توان برای کل پوست به جز پلک و لب استفاده کرد.
            اما ممکن است برخی از برندها محصولاتی را تولید کنند که چند کاره باشند؛ مثلا پرایمری که مناسب صورت و چشم باشد. بنابراین بهتر است برای آشنایی با موارد استفاده از این پرایمر خاص، کاتالوگ آن را مطالعه کنید.

  11. سلام
    من پوست خیلی چربی دارم و مدام جوش میزنم از انواع مختلفش. به نظر شما پرایمر مات کننده میتونه کمکی بهم بکنه که کمتر جوش بزنم؟ میشه یه ضد افتاب و پنکیک مناسب به من معرفی کنین؟ الان پریم استفاده میکنم اما پوشش دهی نداره اصلا.
    به نظرتون چه صابونی برای صورت من مناسبه ؟؟؟

  12. سلام لطفا لینک چند مارک پرایمر هم بزارید برای پوست های چرب

  13. سلام. وقت بخیر. من پوست خشکی دارم ولی به هیچ عنوان جوش و لک و چاله روی صورتم نیست. تنها مشکلم اینه که بعد از زدن کرم پودر، پوستم خشکی میزنه و با وجود خشکی وقتی دست میکشم روی صورتم چربی حس میکنم. چه کرم پودری برای پوستم مناسبه؟ مرسی از سایت

    • درود به شما شکیلای عزیز
      مهمترین نکته در مراقبت‌های پوستی در ابتدا شستشوی صورت با یک شوینده غیر صابونی می باشد، چرا که صابون قلیایی است و این باعث خشکی کاذب و ضخامت لایه هیدرولیپید و کدری پوست می‌گردد.
      نکته پر اهمیت بعدی استفاده از لایه‌بردارهای فیزیکی یا همان اسکراب هاست.
      با توجه به نوع پوست، هفته ای یک تا سه بار می‌توان از اسکراب استفاده کرد.
      شما اگر احساس خشکی و ضخامت در پوست خود می‌کنید، هفته ای یک بار، هنگام استحمام، به آرامی و با نوک انگشتان خود، پوست‌تان (غیر از دور چشم) را با حرکات دورانی و به مدت یک دقیقه اسکراب کنید.
      قبل از آرایش از یک مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید و کرم پودرهایی که فاقد چربی یا به عبارتی OIL-FREE هستند را برای پوست خود انتخاب نمایید.
      با سپاس از شما که مشکل خود را با ما در میان گذاشتید.

    • عزیزم منم پوست خشکی دارم. کرم پودر هلثی میکس بورژوا عالیه. ویتامینه هم هست خیلی هم سبکه.
      پوست من هم بعد از استفاده از این کرم پودر دیگه خشک نمیشه و حتی بهتر هم شده.
      همچنین لکه‌های پوستم ک بخاطر خشکی ایجاد شده بود از بین رفت.

  14. سلام. خسته نباشید. ببخشید من یه خط بخیه رو صورتم دارم که فررفتگی داره. میخواستم بدونم قبل از آرایش کرم پرایمر باعث میشه که اون فرورفتگیش پربشه و سطح پوستم یکدست و صاف بشه یا نه؟

    • سارای عزیز
      پاسخ شما بله است همانطور که در مقاله نیز ذکر شده است:
      پرایمر، انواع چروک‌های سطحی، عمیق و حفره‌های پوست را می‌پوشاند.

  15. سلام وقت بخیر ..خسته نباشید .من پوستم چربه و خیلی سریع جوش میزنه . قبلا پوستم خیلی بد بود ولی الان دیگه خوب شده . جوش ندارم . میزان چربی پوستمم کم شده . بخاطر دارو و شوینده هایی که دارم استفاده میکنم . ولی روزنه های روی صورتم هنوز تا حدودی بازه . میخواستم بدونم باید از چه محصولی برای پوشش منافذ استفاده کنم ؟؟ تا چند ساعت موندگاری داره ؟ ممنون از راهنمایی و وقتی که میزارید .?

    • درود به شما ندای عزیز
      اگر شما پوست چرب و جوشی داشته‌اید و اکنون پس از درمان‌های مناسب احساس بهتری نسبت به پوست خود دارید، وقت آن رسیده است که به درمان منافذ پوست خود بپردازید.
      این منافذ تا زمانی‌که پوست‌تان هنوز چرب است و ترشح چربی آن کنترل نشده است، نباید بسته و جمع شوند، چرا که با این کار جوش‌های زیر پوستی به سراغ شما خواهند آمد.
      استفاده از پرایمر یک روش موقتی برای اشخاصی است که هنوز پوست فوق‌العاده چربی دارند و از منافذ باز خود رنج می‌برند.
      کارشناسان اُردمی محصولی به شما معرفی می‌کنند که پس از چند روز استفاده از آن منافذتان برای همیشه بسته می‌شود و پوستی صاف و یکدست خواهید داشت:
      کرم آروما پرفکشن NUXE برای پوست‌های چرب و مختلط
      ژل قابض منافذ MURAD سرم اصلاح کننده منافذ مورد برای انواع پوست‌ها

      • ببخشید این محصولاتی که برای منافذ باز پیشنهاد کردینو از کجا میتونیم تهیه کنیم ؟

        • درود نازیلای عزیز

          این محصولاتی که اینجا معرفی شده در فروشگاه اردمی موجود هست، شما می‌تونید با جستجوی نام محصول در فروشگاه یا کلیک روی نوشته این محصولات به صفحه محصول دسترسی داشته باشید.

      • ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم ک اگه جواب بدین واقعاااا ممنون میشم ازتون این ٢تا محصولاتی ک معرفی کردین برای منافذ باز تاثیرشون موقته روی پو ست و فقط تا زمانی که استفاده کنیم موثرن؟ یا اینکه دائمی هست؟ خواهشا جواب بدین چون میخوام اگه واقعا تاثیر دارن بخرم و استفاده کنم.

        • نازیلای عزیز

          برای بستن منافذ ابتدا باید چربی پوست را کنترل و تنظیم کنید. یعنی پوست به مرحله ای برسد که ترشح سبوم بیش از اندازه نداشته باشد. سپس می‌توانید از محصولات قابض منافذ استفاده کنید.
          اگر چربی پوست خود را کنترل کنید و اجازه ندهید با استفاده از محصولات نامناسب مجددا چرب شود و زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرید، پس از دو تا سه دوره استفاده از محصولات معرفی شده، منافذباز پوست‌تان به‌طور کامل جمع خواهد شد.

          در غیر اینصورت اگر منافذ بیش از اندازه باز باشد، چند جلسه میکرودرم ابریژن در فصل پاییز توصیه می شود.

          سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  16. منم یه عروس م قراره به همین زودی عروسی بکیریم مشکلم اینجاست پوستم واقعا چربه؛ آرایش نمیمونه چیکار کنم؟
    و اینکه پرایمر فقط برای پوست خشک هست؟

  17. سلام. ببخشید من پوستم خشکه و یه پرایمر مارک Jioney خریدم ولى وقته استفاده میکنم روى پوستم پوسته پوسته میشه.میشه قبلش یا روش از کرم مرطوب کننده بى رنگ استفاده کنم؟

    • سلام و درود نسرین عزیز

      احتمالا پرایمری که شما تهیه کردید مناسب پوست چرب هست؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از پرایمر از یک کرم مرطوب‌کننده سبک و غیر چرب استفاده کنید.

      از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید، سپاسگزاریم.

  18. یه سوال دیگه ام داشتم.میخواستم بدونم از کانسیلر براى زیر چشم در چه مرحله اى استفاده میشه؟قبل از پرایمر یا بعدش یا بعد از کرم پودر؟

    • پرایمر را باید قبل از هرگونه زیرسازی آرایش یا کانسیلر استفاده کرد، همچنین اگر دوست دارید چهره‌ای بدون آرایش اما با جلوه زیباتر از حالت معمولی داشته باشید می‌توانید این محصول را با حالت کمی غلیظ‌‌تر به عنوان سایه چشم و همچنین جایگزینی برای کرم روشن‌کننده به کار ببرید.

  19. سلام,ممنون از سایت خوبتون و پاسخ‌های مناسبتون
    من پوست چربی دارم که مستعد آکنه است, از طرفی منافذ صورتم بزرگ و بازه و جوش‌های سرسیاه زیادی روی پوستم ایجاد شده, چند بار پاکسازی کردم اوایل خوب بود ولی بعد مدتی دوباره برگشتن, خلاصه پوستم اصلن خوب نیست داغونترم شده با درمانای مختلف.
    به نظرتون پرایمر میتونه کمکی باشه برای بهتر شدن پوستم؟

  20. سلام وقتتون بخیر من پوستم سوخته آیا پرایمر کمکی ب پوشش دادنش میکنه و همچنین از چه کرم ها و پرایمری استفاده کنم که سوحتگی های صورتمو بپوشونه صورتم قرمزی خیلی کم رنگی داره بیشتر جاش مونده و عمیقه تقریبا

    • سپیده عزیز درود به شما

      پوست شما در ابتدا نیاز به درمان دارد نه پوشش، و از آنجایی‌که پس از آفتاب‌سوختگی، پوست کم‌آب و ملتهب می‌شود، استفاده از پرایمر نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد بلکه باعث خشک شدن بیشتر پوست شما خواهد شد.
      به شما توصیه می‌کنیم از کرم‌های ترمیم کننده برای رفع قرمزی پوست خود استفاده بفرمایید.

      معرفی چند محصول ترمیم کننده:

      ۱- کرم ترمیم کننده پوست TOPICREM

      ۲- ژل سیکاکتیو Uriage

      از اینکه ما را برای دریافت مشاوره انتخاب کردید؛ سپاس

      • نه من پوستم با با گاز سوخته و الان جاش مونده و جای بخیه هم رو صورتم هست یه کرمی میخواستم که پوشش دهیش عالی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید پرایمر ب نظرتون خوبه ؟

  21. سلام وقتتون بخیر..من پوستم خشکه و خیلی عرق میکنه و باعث میشه ارایشم بد بمونه..اگه پرایمر استفاده کنم مشکلم حل میشه؟

    • درود سعیده عزیز

      اگر مقاله رو مطالعه کرده باشید به این موضوع اشاره کرده که استفاده از پرایمر زیر آرایش، ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  22. سپاس از زحمات شما
    با ارزوی موفقیت

  23. سلام وقت بخیر
    من پوستم چرب و مستعد جوش هست و بعد از استفاده ی بعضی کرم پودرها صورتم جوش میزنه
    امکان داره اگه پرایمر استفاده کنم باعث ایجاد جوش بشه؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • درود به شما بهاره عزیز

      اگر پوست شما چرب است، باید از کرم‌پودرهای فاقد چربی استفاده کنید.
      کرم‌پودرهای برند اَوِن با SPF 15 مناسب پوست‌های چرب هستند که به زودی در فروشگاه اُردمی موجود می‌شود.

      پرایمر ها اگر فاقد چربی باشند، ضد جوش هستند مگر اینکه مخصوص پوست خشک آن را خریداری کرده باشید.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  24. سلام
    من آرایشگاه مردانه دارم و برای گریم داماد بعد از پاکسازی پوست قبل از گریم به یک پرایمر احتیاج دارم.
    گریم مردانه‌ای که من انجام میدم غلیظ نیست و به یک پرایمر احتیاج دارم که بتونم به تنهایی هم ازش استفاده کنم و اگر نیاز نبود دیگه پودر و کرم گریم انجام ندم و دور چشم‌هارو هم روشن کنه.
    اگر محبت کنید و پرایمرهای صورت و پرایمرهای دور چشم رو بهم معرفی کنید ممنون میشم؛ لطفا یک یا دو مورد عالی رو بهم معرفی کنید، من عادت به آزمون و خطا ندارم، میخوام از تجربیات شما استفاده کنم و محصولی که شما پیشنهاد کنید رو میخرم.
    با تشکر از سایت عالیتون
    پایدار باشید

    • درود به شما رضای عزیز

      با توجه به نیاز شما در استفاده از پرایمر، محصول زیر می‌تواند گزینه مناسبی باشد:
      کرم روتوش پوست صورت، گردن و دست TALIKA

      به علت عدم موجودی تمام محصولات آرایشی در فروشگاه اُردمی، بهتر است برای دسترسی به انواع پرایمرهای دیگر (با کاربردهای متفاوت) به فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم آرایشی در سطح شهر مراجعه کنید.

      سپاس از محبت شما

  25. باسلام و خسته نباشید به این سایت عالی
    ممنون ازاینکه انقدرخوب مشاوره میدید.

    من پوستم نسبتا چربه و وقتی کرم پودر میزنم چربی صورتم بعد از یک ساعت بیشتر میشه البته تونستم با مراقبتهای مداوم چربی صورتمو به مقدار زیادی کاهش بدم و اینکه مقداری منافذ بازهم که اندازه این منافذ بزرگ نیست اطراف بینیم دارم. میخواستم ازتون بپرسم چه کرم پودری (لطفا کرم پودری معرفی کنید که سنگین نباشه و یک لایه نازک روی صورت بندازه) استفاده کنم که چربی صورتمو متعادل نگه داره و اینکه برای بستن منافذ باز صورتم از چه راهی استفاده کنم ؟

    ممنون.

  26. سلام ممنونم که زود جواب میدین، جواب منم بدین لطفاً 🙂
    پرایمر فقط برای مصارفِ خاصه؟
    مثلا آرایش عروس یا مهمونی؟ یعنی استفاده زود به زود مضرِ برای پوست؟

    • درود به شما یاسمین عزیز

      شما می‌توانید پرایمر را در هر زمان که دوست دارید استفاده کنید.
      این محصول می‌تواند دوام آرایش را روی پوستتان طولانی کند، البته اگر شما جزو آن دسته از بانوانی هستید که هر روز و به مدت طولانی آرایش می‌کنید.
      ضرر خاصی ندارد ولی به هزینه‌های زیرسازی آرایش شما اضافه خواهد شد.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  27. سلام خسته نباشی

    من صورتم کمی جای جوش و اسکار داره. البته اونقدری نیست. ولی خب خیلی اعتماد به نفسمو گرفته هر هزینه و درمانی هم که فکرشو بکنید انجام دادم. الان فقط دنبال یه لوازمی برای آرایش میگردم که بتونم حداقل جاهای مهمی که قراره برم ازشون استفاده کنم . گریم بشم و اون مقدار جای جوشی روی خط رژگونه ی صورتم هست ناپدید بشه 🙁
    صورتم چربه ولی نه خیلی زیاد. یعنی احساس میکنم الان به تعادل رسیده 🙁
    میشه به من یه پرایمر، کرم پودر، کانسیلر و حتی رژگونه و هرچی که برای آرایش یه صورت لازمه برای ناپدید شدنه اینا بهم کمک کنید؟ واقعا ممنون میشم :((
    من خیلی عجله دارم 🙁

  28. سلام
    ببخشید منظورتون از پرایمر کرم پودر هست؟ یا محصولی که برای زیرسازی قبل از کرم پودر استفاده میشه؟
    لطفا بگید قبل و بعد از پرایمر باید کرم آرایشی یا پنکیک زد یا خیر؟

    سوال دوم اینکه من شاغلم با رنگ پوست معمولی. لطف می‌کنید یه مارک کرم خوب به من معرفی کنید ک هم صورتم رو پوشش بده وهم صاف و یک‌دست شه و تا بعد از ساعت کاری هم پاک نشه ممنون.

    • درود به شما نشاط عزیز

      پرایمر فبل از کرم‌پودر استفاده می‌شود. پرایمر باعث بسته شدن منافذ قبل از آرایش شده و تیرگی و ناهمواری‌های صورت را تا حد قابل توجهی یکنواخت می‌کند، ازاین‌رو دوام آرایش بیشتر خواهد شد.
      بعد از پرایمر شما می‌توانید از کرم پودر استفاده کنید.

      در زیر لینک چند کرم پودر خوب برای شما ارسال شده:
      کرم پودر ERIKEH
      کرم CC (مرطوب کننده، ضد چروک رنگی) SOSKIN
      این کرم پودرها به تنهایی دوام خوبی دارند و ضدجوش و ضد حساسیت می‌باشند.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

      • ممنون از لطف شما، اما دوستام که اریکه استفاده کردن میگن پوشش‌دهی خوبی نداره!
        بعد از اریکه لازمه پنکیک زد، در صورت نیاز چه مارکی؟

        • نشاط عزیز

          شما می‌توانید از کرم ساسکین که قبلا لینکش تقدیم حضورتون شده استفاده کنید.
          به صورت کلی پس از استفاده از کرم پودر نیازی به استفاده از پنکیک نیست.

          سپاس که ما را همراه خود برگزیدید.

  29. باعرض سلام
    من پوستی تیره رنگ دارم، زیادم صاف نیست. وقتی مراسمی میرم آرایش که میکنم پوستم که عرق میکنه آرایشش بهم میریزه؛ سریع باید روش پنکیک بزنم تا یه دست بشه. پوستم آرایشو زود میخوره.
    پوستم معمولیه یه قسمت چرب یه قسمت خشک زیر چونه‌ام جوشهای چرکی میزنه؛ کرم آرت دکو هم خریدم ولی میزنم عرق که میکنم بهم میریزه.
    میخوام یه مارک پرایمر با یه کرم پودر خوب و یه پنکیک خوب بهم معرفی کنین که ماندگاریش بالا باشه.
    ممنونم

  30. با عرض سلام و سپاس بابت سایت خوبتون
    پرایمر قبل از ضد افتاب باید زده بشه؟

  31. من یه سوال دیگه هم داشتم که سوال قبلیم رو تکمیل میکنه.
    پوست من مختلط هستش و کمبود آب داره یعنی گونه ها وزیر چشم خشک و پیشونی چرب هستش.
    دوست دارم قبل آرایش هم یه آبرسان قوی بزنم وبعد پرایمر وبعد کرم پودر یا پنکیک.
    آیا میتونم این سه رو باهم استفاده کنم؟‌
    پرایمر ژله ای بخرم یا کرمی؟
    ممنون

    • سحر جان
      شما اگر می‌خواهید هر سه محصول را با هم استفاده کنید، سعی کنید در مقدار آنها زیاده روی نکنید تا روی پوست احساس سنگینی نداشته باشید.
      و در آخر اگر گونه های خشکی دارید، پرایمر کرمی خریداری کنید. اگر پرایمر کرمی را به قسمت‌های چرب صورتتان بزنید، چربی اضافی پوستتان را جذب خواهد کرد.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  32. استفاده روزانه از پرایمر مضر هست؟؟؟

    • فرزانه عزیز سپاس که پرسش خود را با مطرح کردید.

      در پاسخ به پرسش شما باید بگوییم استفاده روزانه از پرایمر برای پوست بی‌ضرر است.

  33. سلام توروخدا جواب بدید من پوستم خشکه و موقع زدن، پنکک با وجود اینکه مرطوب کننده میزنم پوسته پوسته میشه بنظرتون پرایمر جواب میده اخه خستم شدم هیچی نمیتونم بزنم همش پوسته پوسته میشه صورتم

    • لیلای عزیز درود به شما

      یکی از دلایل خشکی پوست، وجود لایه شاخی و ضخامت پوست می‌باشد.
      این لایه در صورت ریزش از روی پوست، ضخامت را کنترل کرده و در صورت عدم ریزش، پوست را یا بیش از حد خشک و پوسته پوسته می‌کند و یا بیش از حد چرب و جوشی.
      توصیه من به شما استفاده از اسکراب است.
      هفته ای یک بار داخل حمام به آرامی و با نوک انگشتان، اسکراب را روی پوست خیس به صورت دورانی ماساژ دهید و پس از یک دقیقه آبکشی کنید.
      با اینکار سلولهای مرده و لایه های شاخی از سطح پوست برداشته شده و ضخامت آن کنترل می‌شود. تنظیم ضخامت در پوست هم باعث جذب سریعتر و بیشتر محصولات آب رسان خواهد گردید.
      پرایمر نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

      سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید

  34. سلام ممنون میشم جواب بدین
    من پوستم معمولی متمایل ب خشکه و کک و مک دارم ی کرم پودر با پوشش دهدی و موندگاری فوق العاده خوب میخوام مارک خوبی سراغ دارین؟
    ایا پرایمر برای پوست من مناسبه؟

  35. سلام یه پرایمر خوب برای پوست مختلط خشک که لک و چروک داره معرفی میکنید ؟ بیشتر برای تثبیت پنکیک روی صورت میخوام

  36. سلام
    من پوست چرب با منافذ خیلی خیلی باز روی بینی و گونه ام دارم، و جوش سر سیاه و دونه های ریز سفید(چربی ) هم زیاد دارم
    و به علت رژیم پوست صورتم شل شده کرم که میزنم خیلی بد میشه در حدی که ترجیح میدم بدون کرم بیرون برم
    چه دارویی پیشنهاد می کنید واسه منافذ و دونه های چربی
    ممنون میشم طریقه استفاده هم واسم توضیح بدید

  37. سلام و با تشکر از مشاوره خوبتون من از کرم پودر اکتیپور استفاده میکنم همیشه این مشکل باز بودن منافذمو داشتم بنظر شما از پرایمر استفاده کنم خوب میشه یا کرم پودرمو عوض کنم؟ واگه میشه یه مارک خوب و عالی پرایمر معرفی کنید ممنون میشم

    • درود به شما یلدای عزیز

      پرایمرها درمان‌کننده منافذ باز نیستند، بلکه اثر فوری برای زیر آرایش دارند و پس از مدتی پوست به حالت اول برخواهد گشت.
      اگر پوست بسیار چرب و جوشی ندارید می‌توانید از محصولات قابض منافذ استفاده کنید.
      استفاده از اسکراب، هفته‌ای دوبار هم توصیه می‌شود.

      لینک چند محصول مناسب برای شما ارسال خواهد گردید.
      1- سبوم ردیوسینگ DECLARE
      2- کرم آروما پرفکشن NUXE

      سپاس از شما که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  38. سلام من اسم یه پرایمر خوب میخوام ک کرم پودر نباشه فقط زیر ساز ارایش باشه و منافذ پوست رو بپوشونه

  39. سلام.من قصد خرید پرایمر بنفیت رو دارم ایا شما کیفیتش رو تایید میکنید؟ این محصول رو دارید داخل فروشگاهتون؟من پوستم چربه و منافذباز دارم و کرم پودر خوب نمیخوابه روی پوستم.میشه راهنمایی کنید نوع ژله ایش رو بخرم یا کرمیش؟پیشاپیش از مشاوره ی مفیدتون تشکر میکنم

    • درود بر شما دوست عزیز

      این مارک پرایمر داخل سایت موجود نیست و متاسفانه برای من ناشناسه.
      اما بهتر است شما اقدام به درمان چربی پوست خود کنید و اگر از پرایمر مورد نظر استفاده می‌فرمایید، نوع ژلی آن قطعا برای پوست چرب بهتر است.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  40. سلام عذر می‌خوام از پرایمر روزانه میشه زیر آرایش استفاده کرد یا مصرف بیش از اندازش ضرر داره؟؟؟

    • سلام ببخشید جواب سوال قبلیم و بین سوالا پیدا کردم فقط اگه میشه تو انتخاب کرم پودر و پنکک مناسب راهنماییم کنین
      من پوست صورتم چربه و در هوای گرم چربیش چند برابر میشه و عرق می‌کنه و ظاهری خیلی بدی پیدا میکنه و اینکه پوستم سبزه هست و این باعث میشه چند درجه تیره تر بشه رنگ پوستم
      تو هوای سردم گوشه ی لبام خشکه میوفته
      قبلاً بخاطر جوشای ک زده بودم از لایه بردار دوبار استفاده کردم ولی بعد از یمدت دوباره منافذ پوستم باز میشن و گاهی جوش کوچیکی میزنندو جوشای سر سیاه روی بینیم دارم ک با ماسک ذغال برطرف میشن ولی باز بد چند روز پیدا میشن
      و اینکه ی سری جای جوشم روی گونه هام دارم
      ممنون میشم اگه کمکم کنید

      • درود به شما صبای عزیز

        قبل از هر چیز شوینده‌ای انتخاب کنید تا از چربی اضافی پوست شما بکاهد.
        برای خشکی دور لب در هوای سرد از بوم لب کلد کرم اون استفاده بفرمایید.
        کرم پودرهای برند اریکه و اون هم به علت فاقد چربی بودن برای پوست شما مناسب هستند.
        فراموش نکنید که هفته ای دو سه مرتبه پوستتان را داخل حمام اسکراب کنید. این کار به کم شدن چربی اضافه پوست و از بین رفتن جوش‌های زیر پوستی و همچنین کوچک شدن سایز منافذ، بسیار کمک می‌کند و باعث شفافیت آن خواهد شد.

        سپاس از اینکه پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  41. من پوستم معمولیه متمایل به خشکه، تا یکسال پیش پوستم کاملا صاف بود اما الان یکساله که جوش سرسیاه و جوش های ریز همرنگ پوستم میزنم، اون جوش های ریز سفید خیلی زیاد هستند و کلافم کردند. میشه لطفا راهنماییم کنید باتوجه به پوست نیمه خشکم از چه اسکراب یا محصولات بهداشتی استفاده کنم تا پوستم دوباره صاف بشه؟
    پیشاپیش ممنونم

  42. سلام
    وقت بخیر
    پوستم چربه البته در ناحیه بینی و گونه ها و کمی از چانه،به علت لیزر در مانی ،اثاری از تیرگی لیزر روی پوستم باقی مونده
    من می تونم از پرایمر استفاده کنم؟چه مارک یا برندی مناسب پوستم هست؟
    سپاس

  43. سلام من پوستم جو گندمی هست از چه رنگ کرم پودری باید استفاده کنم میخوام کرم پودر بی یو رنگ موکایی بگیرم خوبه

    • درود به شما فاطمه عزیز

      اگر تمایلی به روشن نر شدن پوست خود ندارید، می‌توانید این رنگ را انتخاب کنید.

  44. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من پوستم گندمی و خشک هست و صافه، بدون لک و جوش ولی میخوام بدون آرایش و در مدتی که محل کارم هستم پوستم شاداب به نظر برسه استفاده از پرایمر را توصیه میکنید؟ و چه مارکی با چه تن رنگی مناسب پوست من هست؟
    استفاده هر روزه مشکلی برای پوست ایجاد نمیکنه؟

  45. سلام من پوستم در ناحیه بینی خیلی چربه و منافذ باز داره. گونه هامم منافذ کوچک و دارای جای جوش هسش
    ایا پرایمر میتونه بدون نیاز به کرم این نقایص رو پوشش بده برای طول روز؟
    و کرم با پوشش زیاد چی میتونم استفاده کنم
    با تشکر

  46. سلام،خسته نباشید،من صورتم به گفته پزشکان پوست چرب بود،ولی الان چند وقته که پنکک میزنم صورتم پوست ،پوست میشه البته زیر پنکک ضدافتابم استفاده میکنم بنظرتون چکارکنم

    • درود به شما زهرای عزیز

      اگر هنگام آرایش پوستتان دچار پوسته‌ریزی می‌شود و کرم پودر، خوب روی چهره شما نمی‌خوابد، حتما داخل حمام از اسکراب استفاده کنید.
      با اسکراب، لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده از سطح پوست‌تان برداشته می‌شود و ظاهری صاف و صیقلی به آن می‌دهد.
      لینک محصول پیشنهادی برایتان ارسال می‌گردد:
      لایه بردار صورت با عملکرد سه گانه ESDOR

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  47. سلام و خسته نباشید
    من پوست صورتم خیلی جوش میزنه زیر پوستی هم زیاد دارم لک های صورتم مخصوصا دور لبم خیلی زیاد شده روزنه های پوستمم زیاد شده نمیدونم باید چکارش کنم
    لطف کنید بگید پرایمر مناسب پوستم چیه

    • درود به شما مینای عزیز
      مشکلات پوستی شما با استفاده از پرایمر رفع نمی‌شود.
      برای رفع این مشکل بهتر است دو بار در هفته از اسکراب و شب‌ها از یک کرم لایه بردار و ضد لک استفاده کنید.
      این کار باعث از بین رفتن جوش‌های زیر پوستی شده و پس از چند ماه پوستی شفاف و صیقلی خواهید داشت.

      در ادامه محصولاتی که به شما در رفع مشکلتان کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم:
      کرم شب گلایکو-آ ISIS PHARMA
      اسکراب فاقد صابون noreva Exfoliac

  48. با سلام
    کرم پودر اَوِن برای پوست های چرب، در حدی خشکه که پوست پوست میشه؟
    چون من با این که پوست چربی دارم ولی دلم نمیخواد خیلی پوست خشکی داشته باشم
    اگر میشه محصولی رو معرفی کنید که در عین مرطوب و براق نگه داشتن پوست، از زدن جوش هم جلوگیری کنه
    خیلی ممنون?

    • روناک عزیز درود به شما

      کرم پودر اَوِن یک محصول کاملا مناسب برای اشخاصی مثل شماست؛ چرا که ایجاد جوش نمی‌کند و در عین حال پوست را مرطوب نگه می‌دارد.
      از برند نوروا، کرم پودر اکتی پور هم همین مشخصات را داراست.
      کرم ضد جوش اکتی پور noreva Actipur

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  49. سلام
    روز بخیر
    من زیاد از لوازم آرایش استفاده نمی کنم . ولی منافذ پوستم بازه و به همین نیاز به یک کرم و یا پرایمری دارم که صرفا پوشاننده باشه حتی اگر کرم آرایشی استفاده نشه ، ضمنا پوست من چرب هست .
    ممنونم

    • درود به شما رویای عزیز

      اگر پوست چربی دارید از کرم اکتی پور رنگی استفاده کنید.
      این محصول علاوه بر کنترل چربی پوست کاور و پوشانندگی خیلی خوبی دارد و در دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی موجود است.
      کرم ضد جوش اکتی پور noreva

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

      • سلام ممنونم
        ولی من قبلا از کرم ضد افتاب رنگی اکتی پور استفاده کردم ولی روی پوستم سنگینی داره و پوستم رو خسته می کنه و حس می کنم پوستم تنفس نداره .
        به همین دلیل دنبال محصول یا پرایمری بودم که مقداری منافذ باز رو ببنده .
        در ضمن با توجه به چربی پوستم ، صورتم جوش نداره .
        ممنون از شما

        • رویای عزیز
          برای بستن منافذ، پس از هر بار شستشو از تونر استفاده کنید تا هم از چربی پوست کاسته شود و هم منافذ باز کوچکتر شوند.
          عصرها و یا قبل از آرایش هم می‌توانید از سبیوم ردیوسینگ دکلره برای بسته شدن منافذ استفاده کنید.
          سبیوم ردیوسینگ DECLARE

  50. با سلام و خسته نباشید، پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم،
    من پوست فوق العاده چربی دارم آیا پرایمر برای من جواب میده و استفاده روزانه ازش ضرر نداره؟ و اینکه یه مارک خوب با قیمت مناسب معرفی کنید.
    و همچنین برای مراقبت از پوستم چه چیزی رو پیشنهاد میکنید.
    بازم ممنون.

  51. سلام ببخشید من پوستم زیاد جوش میزنه و گودی هم داره آیا پرایمر واسه پوسته من مناسبه؟

    • درود به شما مریم عزیز

      استفاده از پرایمر برای اشخاصی که پوست چرب دارند و منافذ پوستشان بازاست، گزینه مناسبی است.
      پرایمرها چربی اضافه پوست را جذب کرده و با تنگ کردن منافذ، دوام آرایش را بیشتر می‌کنند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  52. سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم
    پرایمر رنگای مختلفی داره مثل سبز و آبی و.. اینا چه فرقی با هم میکنن؟ رنگی بودنشون تاثیر خاصی روی آرایش داره؟

    • درود به شما مریم عزیز

      هر رنگ برای خنثی کردن لک خاصی است، مثلا برای لکه‌های قرمز و جای جوش، پرایمر سبز مناسب است.

  53. با سلام
    من پوستم خیلی خیلی چربه و هیچ آرایشی رو صورتم یه ساعت دوام نمیاره و آنچنان صورتم چرب میشه که باید با دستمال پاکش کنم میشه یه محصول خوب (کرم و شوینده و هرچیزی که چربی صورتم رو کم کنه ) بهم معرفی کنید

  54. سلام من پوست مختلطی دارم، دوسه ماهیه زیرنظر پزشک داروی ضدلک سی گل،ضدچروک کیو۱۰ ژیلا و پماد اریترومایسین برا جوش استفاده میکنم ، زیرچشمام دونه های ریز سفید رنگ بود ک ابتدای درمان کرم دورچشم لامنین استفاده کردم اما پزشکم گفتن ک دیگه نباید استفاده کنم، گفتن ک این دونه ها درمان نداره، ی مقداری پف زیرچشم و خیلی کم تیرگی لک داره بااین اوصاف پزشک گفتن نمیشه از هیچ دورچشمی استفاده کنم ، نظرشما درین مورد چیه؟ دور چشممو چجوری درمان کنم؟
    از ضدآفتاب رنگی الارو۵۰ هم استفاده میکنم.
    باتوجه ب نوع پوستمم برا صافو یکدست شدن پوستم از چ پرایمری استفاده کنم پوستم روشنه و از هیچ نوع لوازم ارایشی استفاده نمیکنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    لطفا پاسختونو ایمیل نکنید همین جا برام بفرستین

    • درود به شما دوست عزیز

      دانه‌های سفیدرنگ اطراف چشم، «میلیا» نام دارد. این دانه‌ها معمولا ژنتیکی هستند و در صورت درمان، بازگشت پذیرند.
      شما می‌توانید به کمک یک پزشک متخصص پوست، دانه ها را از زیر پوست تخلیه کنید و سعی کنید از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که درصدی AHA داشته باشد. همچنین استفاده از هر دور چشم دیگری برای شما منع مصرفی ندارد.
      اکثر کرم‌های دور چشم، درمان مناسبی برای پف و تیرگی اطراف آن خواهند بود.
      اگر از هیچ لوازم آرایشی استفاده نمی‌کنید، نیازی به پرایمر ندارید. پرایمر ها برای یک‌دست کردن پوست قبل از آرایش و دوام بیشتر آن روی پوست به کار می‌روند.
      برای صاف و یک‌دست شدن پوستتان بهتر است از کرم‌های حاوی AHA در طول شب و اسکراب هفته‌ای یک یا دو بار استفاده نمایید.

      در ادامه لینک چند محصول پیشنهادی برای شما ارسال می‌شود:
      فلوئید اسید میوه ۱۰ % ROSA GRAF
      لایه بردار صورت با عملکرد سه گانه ESDOR
      کرم دور چشم شب Dermeden

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  55. میشه کاربرد هر رنگ پرایمر رو بگین

    • درود به شما دوست عزیز

      پرایمر سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست مناسب است.
      پرایمر صورتی گزینه بسیار خوبی برای روشن‌کردن سطح پوست است.
      پرایمر با طیف رنگ‌های کاراملی انتخاب خوبی برای خنثی کردن رنگ تیره و خاکستری پوست است.
      پرایمر زرد برای بانوانی که پوستی تیره و سبزه دارند نیز پیشنهاد می‌شود.
      پرایمر بنفش برای بانوانی که پوستی سبزه و مایل به زرد دارند گزینه مناسبی است.
      اگر هم برای اولین بار است که قصد استفاده از پرایمر را دارید توصیه می‌کنیم از پرایمرهای شفاف (بی‌رنگ) کمک بگیرید، این پرایمرها مناسب انواع مختلف پوست هستند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  56. سلام ممنون از پاسختون ی سوال دیگه : من ک زیاد اهل آرایش نیستم برا صاف و یکدست شدن پوستم از چی میتونم استفاده کنم؟

    • منظورم اینکه بجای کرمهای آرایشی برای مهمونیو مراسمات از چ کرم یا ماده ی دیگه ای برای صافو یکدست شدن پوستم میتونم استفاده کنم؟

      • دوست عزیز شما می‌توانید از کرم‌های BB یا CC استفاده کنید.

        • چه کرم پودر هایی پوشانندگی بالا دارن؟ میشه چندتارو معرفی کنین من خودم بین Maybelline و loreal موندم

          • درود به شما دوست عزیز

            هر دوی این برندها در یک سطح می‌باشند.
            کرم پودرهای گریم پوشانندگی بسیار بالا دارند که متاسفانه در سایت موجود نیست.

            سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  57. سلام
    خسته نباشید.
    من پوست مختلطی دارم و فقط دور لبم پوسته پوسته میشه.
    رفتم دکتر ی کرم مرطوب کننده مخصوص بهم دادن ولی کرم پودر میزنم یکم ک میگذره پوست پوست میشه.
    پنکیک هم اصلا نمیتونم بزنم چون حالت خشکی پیدا میکنه.
    الان پرایمر گرفتم، نمیدونم برا پوستم مشکلی ایجاد میکنه یا ن؟
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    • درود به شما دوست عزیز

      شما احتمالا از یک شوینده قلیایی مثل صابون استفاده می‌کنید و این باعث خشکی پوست اطراف لب گردیده است.
      از ژل شستشوی ساسکین که مناسب پوست‌های مختلط است استفاده کنید.
      هفته‌ای یک یا دو بار هم داخل حمام پوست خود را اسکراب کنید.
      اسکراب حاوی ذرات ریز ساینده است و وقتی آن را به صورت دورانی روی پوست خیس ماساژ می‌دهید، باعث از بین بردن سلول‌های مرده می‌شود.
      این کار نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد.
      پرایمر را نمی‌توان به‌جای مرطوب کننده‌ها استفاده کرد. پرایمر زیر کرم پودر استفاده می‌شود که برای حفظ دوام آرایش و از بین بردن برق پوست مناسب است.
      ژل پاک کننده ملایم SOSKIN
      اسکراب فاقد صابون noreva Exfoliac

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  58. سلام خسته نباشید
    من یه پوست صاف داریم مقدار چرب هست پوستم ،و لکه های جوش متاسفانه رو صورتم هست ،از چه نوع پرایمر و با چه مارکی استفاده کنم که لکه ها رو پوشش بده و پوست رو روشن کنه ک دیگ مجبور نشم واس محو کردن لکه های صورتم ارایش کنم؟میشه به جیمیلم پاسخ رو ارسال کنید متشکرم

  59. ببخشید من‌خیلی متوجه نشوم که پرایمر بالاخره به درد پوستای خشک میخوره یا نه؟؟؟؟…میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • درود به شما دوست عزیز

      همانطور که گفته شد در صورت نیاز به کاور کردن لک، ماه گرفتگی و مشکلات پوستی و همچنین چربی و باز بودن منافذ بهتر است قبل از آرایش، از پرایمر استفاده کنید.
      در غیر این صورت نیازی به پرایمر نیست.
      برای مهمانی‌های خاص و طولانی هم می‌توانید به منظور دوام و از بین نرفتن آرایش، پرایمر شفاف استفاده کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  60. سلام وقتتون بخیر

    پوستم کمی چرب و جوش های زیر پوستی بیشتر داره و سرسیاه.
    ممنون میشم یک پرایمر مناسب و کرم پودر سبک که صورت احساس سنگینی نکنه معرفی کنید به من که در مواقع عادی احتیاج به کرم پودر نداشته باشم و پوشانندگی داشته باشه.
    و برای جوشهای زیر پوستی و سرسیاه چه محصولی معرفی میکنید

    ممنون میشم به ایمیلم ارسال کنید جواب رو

  61. سلام میشه هر روز از ژل پرایمر استفاده کرد؟ پوست من جای جوش و قرمزی داره من هر روز از کرم استفاده میکنم چون هر روز به مدت 8 ساعت سر کارم، میخواستم بدونم استفاده هر روز از پرایمر مشکلی برای پوستم ایجاد نمیکنه؟ ممنون

  62. سلام.وقت شما بخیر
    من 36 سالمه و از کرم پودر اکتیپور استفاده میکنم.اما اطراف چشمم خیلی تیره است.و چون لاغرشدم اطرا ف لبم خط افتاده.
    برای ارایش روزانه و یا مجلسی با تیرگی اطراف چشم و خطوط اطراف لبم مشکل اساسی دارم.
    ایا پرایمر برای رفع این مشکل مناسبه؟
    من از کرم دورچشم هم استفاده میکنم.

    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  63. باسلام.من پوستم مختلطه جوش هم میزنم وروزنه های پوستم بازه جوش سرسیاه وزیرپوستی دارم وقتی جوش میزنم جای جوسام میمونه وچون رنگ پوستم روشنه خیلی تابلو دیوخ میشه دکتر بهم لایه بردار داد الان پوستم نازک شده و وقتی کرمه تموم شد الان از قبلم بدترشده،لطفا راهنمایی کنید من خیلی غصه میخورم ک پوستم دیگه مث قبل صاف ویکدست نیس

  64. یه محصول معرفی کنید جای جوشام بره وصورتم صاف ویکدست بشه جوش نزنم روزنه هامم بسته بشه متشکرم

  65. سلام
    من پوستم مختلط هست و مستعد جوش، پایین چشمم هم حفره های باز داره، بعد استفاده از کرم پودر سردرد میگیرم و در ناحیه ی بینی روی پوستم چربی میشینه، به نظر شما کرم پودر کاپریس برای پوست من مناسبه؟
    و شما چه کرم پودر و پرایمری رو برام پیشنهاد میکنید؟

  66. ببخشید یه سوال دیگه؟من جوش های ریز زیرپوستی دارم سرم قابض منافذ رو استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد؟ممنون از پاسخگوییتون

    • نگار عزیز
      «ان سی ژل اکسفولیاک» باعث لایه برداری و از بین رفتن جوش‌های زیرپوستی می‌شود، شما می‌توانید هفته‌ای یکی دو بار پوست خود را اسکراب کنید تا سریع‌تر لایه یرداری شود.
      پس از مدتی که مشاهده کردید از جوش‌های زیرپوستی خبری نیست می‌توانید استفاده از «سرم قابض منافذ» را شروع کنید.

  67. سلام
    من پوستی تقریبا چرب و خشک دارم . تا الانم از هر کرمی با هر قیمتی استفاده کردم ولی بعد از چند دقیقه روی پوستم جمع میشه و یا بریده میشهو کلن بهم میریزه بنظرتون اگه پرایمر استفاده کنم کرم روی پوستم ثابت میمونه ؟ یا نه کرم اصلی گرون قیمت بگیرم و استفاده کنم ایا بنظرتون کرم پودر اصل یا فیک تاثیری داره برای همچین پوستی که کرم رو روی پوست ثابت نگه نمیداره

    • درود به شما بهار عزیز

      اگر پوست مختلطی دارید حتما از یک شوینده مناسب که چربی پوستتان را متعادل کند استفاده کنید.
      اسکراب هفتگی هم می‌تواند سلول‌های مرده را از سطح پوست شما برداشته و باعث شادابی و یکنواختی در سطح پوستتان گردد.
      قطعا استفاده کردن از محصولات آرایشی نامرغوب علاوه بر نارضایتی شما، به پوست صدمه هم خواهد زد.
      برای رسیدن به یک آرایش بی‌نقص می‌توانید از پرایمر استفاده کنید و از کرم پودرهای معتبر و شناخته شده خریداری بفرمایید.

      پرایمر مات کننده اینفالیبل LOREAL
      کرم پودر مات کننده Under Twenty

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  68. با سلام ممنون میشم منم راهنمایی کنید.
    من پوستم چون دارم میکرونیدلینگ روش انجام میدم.دکترم گفته ضدآفتاب بی رنگ استفاده کن.صورتم هم کک و مک داره و هم منافد ریز. چون میرم سرکار نمیخوام پیدا باشن .بنظر شما با یه پرایمر سبزرنگ و ضدآفتاب بی رنگ میتونم عیوب صورتم بپوشونم.

    • درود به شما فاطمه عزیز

      پرایمرهای رنگی معمولا برای پوشاندن عیوب صورت در زیر آرایش و کرم پودر هستند.
      اگر به تنهایی استفاده شوند، خیلی خوشایند نیستند.
      با استفاده از یک پرایمر بی‌رنگ شاید بتوانید در بسته شدن منافذ باز صورت، تا حدی موفق باشید.
      پرایمر مات کننده اینفالیبل LOREAL

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  69. سلام
    من پوستم چربه وارایش روی پوستم دوامی نداره دوهفته دیگه جشن عقدمه خواستم اگه امکانش هست یه پرایمر ویه کرم گریم خوب بهم معرفی کنید ک واقعا خوب باشه وازکجا میتونم تهیه کنم.ممنون بابت پاسخگوییتون

  70. سلام
    ببخشید شما اسپری رنگ بدن جهت استفاده تو مجالس دارین.یا محصول مشابه.ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

  71. سلام وقت بخیر
    من جوشای صورتم رو درمان کردم والان هیچ جوشی توی صورتم نیست فقط جاشون بصورت قهوه ای رنگ مونده اگه امکانش هست یه محصول معرفی کنید جاشون رو پاک کنه درضمن بگید ک من این محصول رو روی کل صورتم بزنم یا فقط روی محل جوشام چون پوستم نازکه ورنگ پوستم سفید،متشکرم

    • درود به شما ماریای عزیز

      اگر هنوز پوست نسبتا چربی دارید، برای روشن شدن و از بین رفتن جای جوش از کرم «ان سی ژل نوروا» استفاده کنید.
      ولی اگر پوستتان خشک است «ضدلک درموبای» را تهیه کنید.
      برای رفع جای جوش، کافی است این محصولات فقط روی لکه‌ها مالیده شوند.
      ژل noreva Exfoliac NC
      سرم ضد لک Dermobay

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  72. سلام.من صورتم جای جوش هست ولی به صورت کک مک شده و منافذباز ریز داره حتی میکرونیدلینگ هم کردم سه جلسه ولی کک مک هست هنوز شما برا کک مک و منافذباز صورت چه محصولی پیشنهاد می کنید که واقعا موثرباشه.مرسی

    • درود به شما فاطمه عزیز

      درمان کک و مک با جای جوش بسیار متفاوت است.
      ابتدا باید تشخیص دهید که این‌ها، لکه‌های جوش هستند یا کک ومک ناشی از آفتاب.
      برای لکه‌های به‌جا مانده از جوش از «ان سی ژل اکسفولیاک» استفاده کنید و برای بستن منافذ «قابض منافذ دکلره» را پیشنهاد می‌کنیم.
      ژل noreva Exfoliac NC
      سبیوم ردیوسینگ DECLARE

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  73. باسلام
    پوستم پرتغالی میباشدمنظورم اینه که دارای حفره است وجای جوش است ازچه نوع پرایمری استفاده کنم که کاملا پوستم صاف ویکدست بعدآرایش باشددرضمن پوستم حساس ونسبتامعمولی است ممنون میشم راهنمایی کنید

  74. خواهش میکنم سوال منم جواب بدید
    من در حالت عادی که به پوستم دست میزنم،پوستم چربه،اما وقتی آرایش میکنم حالت خشکی داره انگار، چون آرایش روی صورتم نمیخوابه،و حالت خشکی به صورتم میده،حتی مرطوب کننده هم استفاده میکنم قبلش،الان دیگه نمیدونم پوستم خشکه یا چرب،راهنمایی کنید چیکارکنم?

    • درود به شما دوست عزیز

      قبل از آرایش، از یک پرایمر استفاده کنید تا منافذتان را بسته و چربی اضافه پوست جذب گردد.
      به این صورت آرایش شما بادوام و یکدست می‌شود .
      به هیچ وجه برای شستشوی صورت از صابون استفاده نکنید، مواد قلیایی موجود در صابون، pH پوست را به هم زده و در سطح پوست خشکی کاذب و کدری همراه با منافذ باز به‌وجود می‌آورد.
      پرایمر مات کننده اینفالیبل LOREAL

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  75. سلام خسته نباشید
    راستش من پوست صورتم پر از جوش های سر سیاهه… آیا درمانی یا کرم خاصی براش وجود داره؟
    سپاس گزارم

  76. سلام
    من روی صورتم خالهای خیلی ریز و گردی دارم.
    19سالمه که این خالها از اول روی صورتم نبود بعداظاهرشد.
    پرایمر میتونه این خالهاروب پوشونه؟ اصن برای درمانش باید چیکارکنم؟

    • درود به شما مرضیه عزیز

      اول باید مطمئن شوید که این‌ها خال هستند یا کک و مک؛ چراکه خال درمانی ندارد و فقط پزشک می‌تواند با کمک لیزر آن‌ها را از روی پوست شما بردارد.
      اما کک و مک با استفاده از یک روشن کننده در طول شب و یک ضدآفتاب قوی در طول روز قابل درمان می‌باشد.
      پرایمر هم می‌تواند در هنگام آرایش برای پوشاندن آن‌ها به شما کمک کند.

      لینک محصولات پیشنهادی:
      سرم روشن کننده LANGE
      ضد آفتاب صورت + LANGE SPF 50
      پرایمر آرایشی مات کننده GOLDEN ROSE

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  77. سلام. خسته نباشید. ببخشید فرق پرایمرایی که حالت کرم دارن با اونایی که ژل هستن چیه؟

    • درود به شما بهاره عزیز

      پرایمرهای ژله‌ای برای پوست‌های چرب، مناسب‌تر هستند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  78. سلام .وقت شما بخیر. ممنون از سایت عالی شما
    من پوستم خیلی چربه( گونه، بینی، لب هام، پلک هام) و اصلا جوش و جای جوش نداره اما کمی منافذ پوستم مشخص هستن. صبح و شب باشوینده مناسب پوست چرب derma safeهم میشورم .
    خیلی کم ارایش میکنم شاید هفته ای یکبار(آرایش خیلی سبک) اما همون یکبار هم خیلی براق میشه .
    ممنون میشم راهنماییم کنید .برای داشتن یک ارایش مات، چکار کنم؟

  79. سلام.من دوسال پیش پاهایم را با اپیلدی اصلاح کردم و کم کم کامل لک شد.محصولی دارین که این لک ها رو رفع کنه.چون پوستم حساس بود لک شد.مرسی

  80. سلام، وقت بخیر، من پوست بسیار حساس و نازک و خشکی دارم، و روی گونه م هم قرمزی دارم که به سختی با کرم پودر پوشیده میشه، چه پرایمر و کرم پودری مناسب پوست من هست ؟ و از هر اب رسانی هم استفاده می کنم به شدت پوستم.رو.میسوزونه، فقط مرطوب کننده ملایم میتونم استفاده کنم

  81. سلام و خسته نباشید خدمت تیم اردمی
    داشتم سوال بعضی از دوستانو مطالعه میکردم و تو پاسختون دیدم که نسبت به جوش صورت اسکراپ و توصیه کردید من پوستم خیلی صاف بود ولی شیش ماهه جوش میزنه ، درمان گیاهی و پیش گرفتم ولی جواب نداد . لطف میکنید راجع به اسکراب توضیح بدید

    • درود به شما حدیث عزیز

      اگر جوش‌های صورت شما چرکی و ملتهب نیست و معمولا زیر پوستی یا به‌صورت لکه‌های قرمز روی صورت شما نمایان است می‌توانید هفته‌ای دو مرتبه داخل حمام از اسکراب استفاده نمایید.
      اسکراب حاوی ذرات ریز و ساینده‌ای است که با ماساژ دورانی روی پوست خیس و نمناک، باعث از بین بردن سلول‌های شاخی و مرده پوست می‌شود.
      پس از مدتی پوست صاف و صیقلی‌تری خواهید داشت و رد جوش‌ها از بین رفته و چربی و ضخامت پوست متعادل خواهد گردید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  82. سلام.لطف کنید یه کرم روز و شب مناسب برای پوست چرب و سن ۳۰ سال معرفی کنید.مرسی

  83. سلام خسته نباشید.. من پوستم گندمی هستش.. و معمولی رو به خشک.. میخواستم یه پرایمر خوب و یه کرم پودر مناسب با پوستم بهم معرفی کنید..ک قیمتش هم مناسب باشه .. خیلی ممنونم

  84. ببخشید منظور از پرایمر سبز رنگ چیه؟ من پرایمر تهیه کردم ولی بی رنگه، از کجا میتونم پرایمر سبز رنگ تهیه کنم؟

    • درود به شما مهسای عزیز

      پرایمر سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست مناسب است.
      اگر لکه‌های قرمز مثل لک جوش روی پوستتان دارید می‌توانید با پرایمر سبز آن را محو کنید سپس شروع به زدن کرم پودر بفرمایید.
      از فروشگاه‌های لوازم آرایشی می‌توانید تهیه کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  85. سلام.میشه یه کرم دور چشم برای سن ۳۰سال و کانسیلر خوب معرفی کنید.مرسی

  86. سلام من 19سالمه و پوست چربی دارم جای جوشهایی که قبلا زدم کاملا روی صورتم مونده و داره چال میشه ایا درمانی با هزینه مناسب براش وجود داره؟ قرص راکوتان مناسب هست؟

    • درود به شما پریای عزیز

      هم می‌توانید با تجویز و نظر پزشک خود از قرص‌های راکوتان استفاده نمایید و هم می‌توانید چند دوره از کرم «ان سی ژل اکسفولیاک» برای رفع جوش و جای جوش استفاده کنید.
      ژل noreva Exfoliac NC

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  87. سلام خسته نباشین.. من شنیدم روغن آرگان برای پوست و مو عالیه…فقط نمیدونم از کجا اصلش رو تهیه کنم یا قیمتش چقدره و مارکش چی باشه خوبه.. ممنون میشم راهنماییم کنید

    • درود به شما فاطمه عزیز

      بله درست متوجه شدید، روغن آرگان برای پوست و مو بسیار مفید است.
      برند اچ اس یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده محصولات مراقبت از مو می‌باشد.
      شما می‌توانید «روغن مو آرگان Echos» را از همین سایت تهیه کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  88. با عرض سلام وخستا نباشید من پوستم معمولی هستش والان جوش کمی داره اماجلوی گردن وسینه وپشتم جای جوشاش به صورت لکه مونده،ازاونجایی ک پویتگ سفیده میخواستم ببینم چطوری تو کم ترین رمان میشه اون جاهارو از بین برد آیا میشه بااون لکه ها چون ماندگار شدن همچنان روپوستم میمونن؟؟ لطفا رود جواب بدین چون واقعا افسرده شدم.

  89. سلام من هم صورت جوش میزنه و جای جوش ها قرمزه و پوست چربی دارم میخواستم بدونم باید پرایمر سبز رو تهیه کنم یا مات کننده؟؟؟؟

    • درود به شما مهسای عزیز

      پرایمر سبز قرمزی جوش‌ها رو خنثی می‌کند و از طرفی خاصیت مات کنندگی هم دارد.
      اگر با کرم پودر نمی‌توانید قرمزی جوش را بپوشانید، پرایمر سبز تهیه کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  90. سلام وقتتون بخیر
    آیا پرایمر برای استفاده ی روزانه مناسبه؟
    من از ضد آفتاب پریم استفاده میکنم هر روز ، مشکلم اینه که بینیم بعد ۱ ساعت به شدت چرب میشه و برق میافته و مجبور میشم پاک کنم کرمش رو. میخواستم بدونم استفاده از پرایمر باعث جلوگیری از چرب شدن بینی میشه؟ چون پوستم مختلط هست فقط برای بینی میخوامش. و اینکه چه پرایمر برای این مشکل و پوشوندن جوش های سر سیاه بینیم مناسبه؟ پرایمر فلور مار خوبه؟

  91. سلام ببخشید من پوستم خشکه میخاستم ببینم پرایمر براق گلدن رز خوبه یا ماتش؟؟

    • درود به شما دوست عزیز

      بستگی به سلیقه شما دارد که بیشتر دوست دارید پوست‌تان بعد از آرایش براق به‌نظر برسد یا مات.

  92. سلام ،پرایمر تنوع رنگ داره؟؟اگه داره براپوست سبزه وچرب چه رنگ پرایمری مناسبه ؟واینکه قبل زدن پرایمر نیازی به مرطوب کننده هست یانه؟

    • درود به شما ساره عزیز

      بله، پرایمر رنگ‌های مختلفی دارد و قبل از زدن پرایمر نیازی به استفاده از پرایمر نیست. اگر پوست چربی دارید انتخاب پرایمرهای مات‌کننده گزینه مناسبی برای شما است.
      در خصوص رنگ مناسب با پوستتان پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید:
      مقاله پیشنهادی: رنگ‌های مختلف پرایمر چه کاربردی دارند؟

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  93. سلام
    روز بخیر
    من زیاد از لوازم آرایش استفاده نمی کنم ولی منافذ پوستم بازه، پوست من رنگ روشن و خیلی خشک هست و بدون آب، به طوری که احساس میکنم آبرسان هایی که استفاده کردم کمکی نکرده. همچنین چین و چروک های ریز دارم به خصوص در ناحیه دور چشم. به همین دلیل نیاز به یک کرم و یا پرایمری دارم که صرفا پوشاننده باشه حتی اگر کرم آرایشی استفاده نشه،
    ممنونم

  94. سلام بخوام جای جوش ها و تو رفتگی هایی که در اثر جوش روی گونه هام ایجاد شده محو بشن پرایمر تاثیر داره؟

    • درود به شما نگین عزیز

      پرایمر روی بستن منافذ تاثیرگذار است اما برای پوشاندن اسکار جوش کاری انجام نمی‌دهد.
      برای درمان اسکار، باید چند ماه از AHA استفاده نمایید و سپس چند جلسه میکرودرم ابریژن کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  95. سلام ببخشید من یه سوال داشتم من پرایمر ژله ای تهیه کردم و وقتی میزنم روی صورتم و روش کرم پودر رو میزنم کرم پودر گوله گوله میشه و نمیخوابه روی صورت علتش چی میتونه باشه؟

    • درود به شما آمنه عزیز

      بعد از استفاده از پرایمر باید یک مکث ۵ دقیقه‌ای داشته باشید و پس از آن کرم پودر را صورت خود بزنید تا کرم روی صورتتان جمع نشود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  96. سلام خسته نباشید،من پوستم مختلطه بصورتی ک روی بینیم چرب وبقیه صورتم رو ب خشک بیشتر ،وقتی کرم پودر استفاده میکنم و چ ضد افتاب رنگی روی صورتم براق میشه و زودم پاک میشه،میخاستم بدونم باید چ پرایمری استفاده کنم ک صورتم سیقلی نشه و دوام بیشتری داشته باشه در ضمن اینکه جای جوش های صورت هم پنهان نگه داره بطور یکنواخت برا کل صورتم باشه ،ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  97. سلام و خسته نباشید
    ببخشید کرم پرایمر برای آقایون هم کاربرد داره ؟؟

  98. سلام.من پوستم کمی خشک ولی قسمت بینی چربه.تابحال ازضدافتاب درموبای و کرم پودرمک وپنکیک مک استفاده میکردم.اماحالامیخوام باتوجه به توضیحات خوب شما از پرایمر وسایر راهکارهای شما استفاده کنم. ضمناپوست من گندمی روبه روشن است .
    وسوال دیگرم اینه که چه برندی را پیشنهاد داده وایاازخودتان میتوانم این محصولات راتهیه کنم.به چه طریق؟ممنونم ازصبروحوصله تان.

    • درود به شما دوست عزیز

      برندهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، برندهای خوبی هستند.
      هر زمان نیاز به ارتباط با ما و گرفتن مشاوره در مورد محصولی خاصی داشتید، با شماره‌ای که بالای سایت ثبت شده تماس بگیرید.
      همکاران ما می‌توانند شما را در مراحل خرید راهمایی کنند.
      محصولات پیشنهادی:
      زیرساز آرایشی Makeup Factory
      کرم پودر مات کننده Under Twenty

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  99. سلام ممنون بابت راهنماییهاتون
    من پوست چربی دارم در حال حاضر از شوینده ژیلا و اسکراپ پریم استفاده میکنم روزانه از ضد افتاب solaire استفاده میکنم و اصلا هیچ کرم پودری به صورتم نمیسازه و باعث جوش میشه
    و برای رفتن جای خاص از کرم اکتی پور استفاده میکنم که ضد جوشه. سوالم اینه ایا میشه زیر این کرم از پرایمر و یا ابرسان خاصی استقاده کرد لطفا راهنمایی کنید که باعث جوش نشه ممنون.

  100. سلام وقت بخیر.پوست من چرب و یکم بعد از ارایش پوستم براق میشه و ارایشم خراب میشه.صورتم لک های قرمز جای جوش داره از چه پرایمری استفاده کنم؟و اینکه میشه همیشه قبل از ارایش از پرایمر استفاده کرد و به پوست آسیب نمیزنه؟یا فقط برای مهمانی ها ازش استفاده کنیم؟

    • درود به شما سمانه عزیز

      پرایمر آسیبی به پوست نمی‌زند و گزینه مناسبی برای زیرسازی آرایش است بنابراین همیشه می‌توانید قبل از آرایش از پرایمر استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر در طول روز از ضدآفتاب استفاده می‌کنید، پرایمر گزینه مناسبی برای زیر ضد آفتاب نیست.
      پرایمر مناسب پوست شما:
      زیرساز آرایشی ایلومینیتینگ اسکین پرفکتور Makeup Factory

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  101. سلام و خسته نباشید ممنون از راهنمایی های خوبتون. پوست من چربه بعد ارایش زود کرم و پنکک روی صورتم جمع میشه و برق میزنه میشه بگید از چه پرایمری استفاده کنم ؟

  102. سلام من پوستم سبزس و پیشونی با بینیم چربه، صورتمم جای جوش داره، شل هم هست.
    می‌خواستم ببینم برای پرایمر و کرم پودری چه توصیه ای دارین؟

  103. سلام . پرایمر گودی جای جوش یا همان اسکار راهم میپوشونه؟ یعنی بزنیم سطح گودیها رو پر نشون میده یا خیر؟ ممنون

    • درود به شما دوست عزیز

      خیر، پرایمر فقط باعث جمع شدن منافذ باز صورت می‌شود.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  104. سلام و ممنون بابت پاسخ به سوالات
    من پوستم نسبتا چربه ولی جوش ندارم و صورتم چال نیست.چند لکه داره و خالهای ریز.وقتی کرم پودر استفاده میکنم بعدازیک ساعت خط خط میشه احساس سنگینی میکنه صورتم و حالت بدی پیدا میکنه.خاستم ازتون بپرسم پرایمر چه مارکی استفاده کنم برای پوستم و چه کرم پودری که هم هزینش مناسب باشه هم پوستمو صافو یکدست کنه؟؟ممنون میشم جواب بدین?

  105. سلام؛من هروقت کرم پودر روی صورتم میزنم هم با دست و هم با پد اونو پخش میکنم ولی جذب پوستم نمیشع چیکار باید بکنم

  106. سلام
    من پوستم چربه ولی مواقعی ک کرم یا کرم پودر روش میزنم جذب صورتم نمیشه و منافذ باز صورتم مشخصه باید چیکار بکنم؟

  107. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید پوست من بعد از زدن کرم ضد افتاب یا روشن کننده پوست پوست میشه طوری میشه ک انگار کرم روی صورتم ماسیده ایا با پرایمر این مشکل حل میشه؟

    • درود به شما دوست عزیز

      پرایمر راه حل این مشکل نیست.
      شوینده‌های صابونی را کنار بگذارید و از پن جهت شستشو استفاده نمایید.
      هفته‌ای یک مرتبه هم داخل حمام، روی پوست خیس و مرطوب، پوست خود را اسکراب کنید تا سلول‌های مرده و لایه شاخی از سطح پوست برداشته شود.
      پن Saint Gervais
      اسکراب لایه بردار NUHANCIAM

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  108. سلام ببخشید من یه چندتا راهنمایی میخوام! من پوستم چربه و نسبتا حساسه قبلا جوش های چرکی داشتم ولی الان بیشتر لک و جوشای ریز زیر پوستی دارم از خیلی محصولات مراقبتی مختلفم استفاده کردم جواب درستی نداد به پزشکم مراجعه کردم ک یک سری دارو داد ک بعضی هاش دارای انتی بیوتیک بودن و من نمیتونم انتی بیوتیک مصرف کنم
    میخواستم ببین پیشنهاد شما چیه؟ از چه اسکراب شوینده تونر و… استفاده کنم تا جواب بگیرم

  109. سلام ببخشید من پوستم یکم خشکه تو ناحیه گونم پیشونیم یکم جوش ریز دارم میشه راهنمایی کنید که از چه پرایمری باید استفاده کنم؟

  110. سلام
    مدتی است آرنج دستهایم تیره شده. چندین کرم روشن کننده استفاده کردم ولی فایده چندانی نداشت. از برند اکتی پور.
    چه کرمی میتونم استفاده کنم برای رفع تیرگی آرنج؟
    متشکرم

  111. سلام
    من صورتم خیلی عرق میکنه در حدی که صورتم کاملا خیس میشه و بنابراین هر کرمی میزنم از روی صورتم پاک میشه، حتی برای عروسیم چند بار ترمیم انجام دادم. زیاد هم دکتر رفتم نتیجه ای نگرفتم و میگن طبیعتت همینه
    لطفا منو راهنمایی کنید که باید چکار کنم؟

  112. باسلام…من میخوام هزینه کنم برای کرم ضدآفتاب یا پرایمر ولی نمیدونم کدوم بهتره.به نظر شما کاری که پرایمر میکنه(تثبیت آرایش،بستن منافذ) ضدآفتاب هم این تاثیر رو داره یا نه؟ممنون

    • درود به شما هیوای عزیز

      ضدآفتاب یک محصول مراقبتی و در برخی از موارد یک محصول درمانی محسوب می‌شود اما پرایمر تنها یک محصول آرایشی است.
      شما از ضدآفتاب باید هر روزه استفاده کنید اما پرایمر فقط برای افزایش ماندگاری آرایش صورت کاربرد دارد.
      پیشنهاد می‌کنیم یک ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود را تهیه کنید و اگر اهل آرایش زیاد هستید، یک پرایمر هم خرید کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما درمیان گذاشتید.

  113. سلام ممنون از سایت خوبتون. من چند وقته دیگه نامزدیمه پوست چربی دارم و همینطور دارای روزنه باز. میخواستم یک پرایمر و کرم پودر ک پوشش دهی خوب و قیمت مناسبی داره و بهم معرفی کنید. خودم میخوام ارایش عقدمو انجام بدم. ممنونم ازتون

  114. سلام
    ببخشید من فصل تابستون که میشه پوست صورتم قرمز میشه و جدیدا زیر پوستم جوشهای سفیدی زدم که بعدا با تحقیق فراواندمتوجه شدم بهشون میلیای پوستی میگن اول کم بود الان تمام صورتم حتی زیر چشمم گونه ها م و لپ و حتی چونه ام پر از جوش ریز شده .خواهش میکنم ضد آفتاب مناسب برای پوستم و پرایمر و مرطوب کننده و صابون مناسب رو معرفی کنید .بسیار ممنون از سایت خوبتون

  115. سلام من برا عروسام از چه پرایمری استفاده کنم؟؟؟

    • درود به شما دوست عزیز

      پرایمر را باید متناسب با نوع پوست انتخاب کنید.
      برخی از پرایمرهای موجود در بازار را می‌توانید در لینک زیر ببینید:
      انواع پرایمر

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  116. سلام خسته نباشید من رو گونم داره منافذ باز میزنه جدیدا چیکارکنم بیشترنشه من بیشترازپنکیک استفاده میکنم ممکنه مال اون باشه؟

    • درود به شما شیوای عزیز

      باز شدن منافذ پوستی، به دلیل چرب بودن بیش‌ازحد پوست یا شل‌شدگی و افتادگی پوست رخ می‌دهد. ابتدا مشکل خود را ریشه‌یابی کنید تا بهتر بتوانیم به درمان آن بپردازیم.

  117. سلام خسته نباشید
    من پوستم چربه و در حال حاظر از قرص رواکوتان استفاده میکنم صورتم تقریبا صاف شده و روی گونه هام منافذی وجود داره و هم قرمزه و از کرم ضد آفتاب مدیسان استفاده میکنم با توجه به استفاده از اون قرص چه پرایمری رو پیشنهاد میکنید؟

  118. سلام
    بعد از اصلاح روی صورتم جوش‌هایی داشتم که حالا جای اون‌ها باقی مونده. همچنین جوش‌های ریز زیرپوستی دارم که میخوام کاملا برطرف شه.
    اگر ممکنه محصولاتی رو پیشنهاد بدید.
    ممنون

  119. سلام و درود خدمت شما

    ببخشید، برای رفع جای جوش‌های سرسیاه چه محصولاتی رو پیشنهاد می‌کنید؟

  120. سلام من پوستم خشکه و تیره شده و لکه های کمرنگ کوچیک هم روی پوستم هست که از جای جوش و افتاب هستش کرم پودر روی پوستم نمیمونه ی کرم پودر و ضد افتاب خوب برای پوشوندن میخاستم میخام پوستم صاف و براق نشون بده ممنون میشم معرفی کنید

    • درود به شما سمای عزیز

      پوست‌های خشک، کدر و تیره هستند، پس برای شفافیت و براقی پوستتان باید در ابتدا خشکی پوست خود را درمان کنید. از شوینده‌های صابونی به هیچ‌وجه استفاده نکنید و هفته‌ای یک مرتیه داخل حمام پوست خود را اسکراب نمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  121. سلام
    من پوست گندمی بدون هیچ جوشی دارم که مختلط هست و از هر نوع کرم یا پنکیکی که استفاده کردم بعد از یک ساعت روی صورتم ماسیده یا پوسته پوسته شده.
    می خواستم بپرسم برای صورتم از چه نوع کرم یا پودری استفاده کنم و چی کار کنم که روی پوستم ماندگاری بیشتری داشته باشه؟
    لطفاً راهنماییم کنید

  122. سلام خسته نباشید.
    من پوست خــــــیلی چرب و مستعد اکنه دارم با این حال بعضی قسمت های صورتم پوسته میشه و جوش های سرسیاه دارم.
    بعد از مدت کمی که از آرایشم می‌گذره، پوستم به شدت براق و چرب میشه.
    میشه لطفا یه کرم و پنکک مناسب و محصولی که بتونم باهاش روزانه آرایشمو بشورم و محصولی که بتونم این چربی رو کنترل کنم معرفی کنین!
    ممنون

  123. سلام
    من پوستم متمایل به خشکه
    چه پرایمر، کرم‌پودر و پنکیکی تهیه کنم که آرایشم طبیعی و ماندگار باشه؟

  124. سلام
    من پوستم چربه و روی بینیم جوش های سرسیاه دارم و کمی لک و جای جوش روی گونه هام هست.
    از چه نوع کرم پودری استفاده کنم که موقع آرایش پوستم صاف باشه؟
    و اینکه موهای فری دادم که باید تو حموم شونه کنم و از نرم کننده استفاده میکنم. متاسفانه موهامم به خاطر استفاده از نرم‌کننده و شونه زدن موقع خیس بودنشون، میریزه (اگه موهام خشک بشه شونه نمیشه و وز میشه).
    میشه بگین از چه شامپو و موسی استفاده کنم که هم موهام نریزه، هم خوش حالت بمونه و وز نشه؟؟

  125. سلام خسته نباشین
    من پوستم چربه و منافذ صورتم تقریباً بازه. هر کرمی هم به صورتم نمی‌سازه و جوش می‌زنم.
    می‌خواستم یه کرم‌پودر خوب بهم معرفی کنید که صورتمو صاف و یکدست کنه و پوشانندگی بالایی هم داشته باشه و توی عروسی هم بشه ازش استفاده کرد.

  126. سلام وخسته نباشید خدمت شما.
    من یه پرایمر مارک مک خریدم. پوستم هم نه خشک هستش نه چرب. وقتی زدم به پوستم و بعد اینکه خشک شد، کرم‌پودر زدم؛ ولی اصلاً کرم‌پودر رو پوستم ثابت نشد و حالت گوله‌گوله شد.
    ممنون میشم دلیلش رو بدونم.
    لطفاً راهنماییم کنید.

    • درود به شما دوست عزیز

      پس از استفاده از پرایمر، بهتر است یک دقیقه مکث کرده، سپس زدن کرم‌پودر را شروع کنید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در کیان گذاشتید.

  127. سلام خسته نباشید
    پوست من معمولی رو به خشک هستش و همینطور بور و سفید هستم و به همین دلیل گاهی اوقات گونه‌هام قرمز میشن. حتی اگر یه دونه جوش بزنم به دلیل رنگ پوستم قرمزی اون جوش خیلی مشخص میشه.
    سوالم اینه که برای پوشاندن قرمزی‌ها پرایمر به درد من میخوره یا محصول دیگه‌ای؟

    • درود به شما سارای عزیز.

      قطعاً استفاده از یک پرایمر با رنگدانه‌ی سبز، به پوشاندن قرمزی و التهاب پوست شما کمک می‌کند.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  128. سلام
    پوست من سبزه هست و منافذ باز و جای جوش دارم که تحت درمان پزشکم بخاطر جوشام.
    برای پوشاندن حفره‌ها و منافذ باز پوستم پرایمر فلورمار خریدم ولی نه منافذمو پوشوند نه حفره‌ها رو.
    در ضمن موقع استفاده احساس سوزش رو پوست کردم، بنطرم پرایمر رو صورتم اصلا فرقی نکرد.
    بنظرتون چیکار کنم؟

    • درود به شما سعیده عزیز

      حفره‌های به جا مانده از جوش به‌هیچ‌وجه با پرایمر پوشانده یا بسته نخواهند شد. اگر پوستتان در حال حاضر جوش فعال ندارد می‌توانید از سرم قابض منافذ اچ‌سی استفاده نمایید.
      سرم قابض منافذ HC

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  129. سلام خسته نباشید
    به راهنماییتون نیاز دارم.
    بنده پوستی مختلط دارم؛ پوستم کم و بیش جوش داره و هم خشکه. همچنین اگر مرطوب کننده بزنم جوش میزنه.
    معمولاً برای آرایش، از پنکیک استفاده می‌کنم. زیر پنکیک میشه از پرایمر استفاده کرد؟
    می‌خواستم یه پرایمر معرفی کنید که پوستم رو صاف‌تر کنه. چه نوع پرایمر رو بگیرم مات بهتره یا براق؟
    ممنونم راهنمایی کنید.

    • سلام دوست عزیز، سعی کنید از مرطوب کننده و ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنید.
      برای شستشوی صورت از صابون و مواد قلیایی مثل شیر پاک کن استفاده نکنید چون باعث ایجاد جوش و در عین حال خشکی کاذب می‌شود.
      یک پرایمر خوب و عالی به شما معرفی می‌کنیم، قبل از آرایش از این پرایمر استفاده کنید و چند دقیقه بعد کرم پودر یا پنکک خود را استفاده نمایید.
      پرایمر آرایشی فیس فیلر Live Alive

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  130. سلام
    من پوست خیلی بدی دارم. هم خشک و هم خیلی لک داره.
    با اینکه قبل از آرایش مرطوب کننده و آبرسان استفاده می‌کنم ولی بعد از آرایش، حدود کمتر از یک ساعت، پوستم جمع و دون دون می‌شه.
    لطفاً راهنمایی کنید.

  131. سلام
    پوست من نرمال هست؛ ولی وقتی اصلاح می‌کنم جوش می‌زنم.
    از ژل بعد اصلاح و حتی کلیندومایسین هم استفاده کردم؛ اما باز جوش زیرپوستی می‌زنم.
    یه راه حل می‌خواستم و اینکه از چه پرایمری برای کبودی زیر چشمم استفاده کنم؟

    • درود به شما پریسای عزیز
      اگر پس از اصلاح با استفاده از کلیندامایسین باز هم جوش می‌زنید، بی‌شک پوستتان به بند انداختن حساسیت دارد. سعی کنید از روش‌های دیگر موزدایی استفاده کنید.
      برای پوشاندن تیرگی دور چشم می‌توانید از کانسیلر و برای رفع تیرگی زیر چشم می‌توانید از کرم های ضد تیرگی مخصوص دور چشم استفاده کنید.
      محصولات پیشنهادی
      کانسیلر مایع درس می پرفکت DEBORAH
      ژل دور چشم دپی وایت ACM

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

  132. سلام وقتتون بخیر
    من پوستم خشکه و خط خنده دارم. هر نوع کرم پودر و پنکک و ضدآفتابی بزنم تو خط خندم جمع می‌شه.
    یه جا خوندم قبل آرایش پرایمر سایه یا چشم بزنید دیگه این مشکل پیش نمیاد؛ من هم پرایمر سایه آرت دکو خریدم ولی هییییچ اثری نداشت!!
    الان می‌خوام کرم پودر و پنکک بخرم نمی‌دونم چه محصولی بخرم که تو خط خندم جمع نشه؟ محصولی که می‌خرم خشک باشه بیشتر تو چروک‌ها جمع می‌شه یا محصولی که چربه؟
    میشه راهنمایی بفرمایین

  133. سلام وقتتون بخیر. پرایمر کل صورت رو میشه برای زیر چشم و روی چشم برای زیر ساز سایه هم استفاده کرد؟

  134. من پوستم روشن و شفافه و مشکلی ندارد فقط پیشانیم جای چند تا جوش دارد. و اینکه آرایش نمی‌کنم و گاهی از ضدآفتاب استفاده می‌کنم.‌ به نظرتون روزانه از پرایمر استفاده کنم تاثیری دارد؟
    و از چه نوع و رنگ پرایمری استفاده کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • درود به شما دیانای عزیز?

      پرایمر برای جذب چربی اضافه قبل از آرایش و دوام بیشتر آرایشه.
      پیشنهاد می‌کنیم کرم آکنومگا ٢٠٠ روی جوش‌های پیشانی بزنید تا رفع شوند.
      آکنومگا 200 noreva Exfoliac

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارد. ??

  135. سلام روزتون بخیر.
    پوست من در قسمت بینی تا حدودی چربه ولی قسمت‌های دیگه خشکه و جوش‌های قرمز روی گونم دارم که به دکتر مراجعه کردم. برای پوستم چخ پرایمری مناسبه؟
    پرایمر با تونر چه فرقی داره؟ کدوم برای پوستم خوبه؟

    • درود به شما دوست عزیز?

      پرایمر برای زیر آرایش و کرم پودر هست که ماندگاری و دوام آرایش را بیشتر می‌کند. اما تونر پاک‌کننده پوست هست.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی بهترین‌ها را دارد. ??

  136. سلام من پوستم چربه منافذم نه درشته نه ریز ولی جوش دارم که زیاد نیست.گودی زبر چشم وسیاهی هم دارم چی بزنم زیر چشمم؟ کرم پودر چی پیشنهاد می‌کنین؟ ازچه مارک ضدافتابی استفاده کنم بهتره؟ممنون.

  137. سلام من پوستم جوش میزنه یکم
    در کل پوستم چربه
    از پرایمر مات استفاده کنم بهتره یا براق؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه