تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه بیماری های پوست سر را درمان کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه بیماری های پوست سر را درمان کنیم؟

بیماری های پوست سر به اشکال متفاوتی همچون پسوریازیس (داءالصدف)، شوره و عفونت خود را نشان می‌دهند، اما نگران نباشید، کمک در راه است. در واقع چاره کار، می‌تواند عوض کردن شامپوی خود باشد.

شوره سر

علت پدیدار شدن دانه‌های سفید رنگ حاوی سلول‌های مرده پوست سر به طور دقیق مشخص نیست. با این حال، بسیاری از متخصصان بر این باورند که وضعیت بهداشت مو یا عدم شستشو با شامپو، علت این امر نیست. در واقع می‌توان با استفاده از شامپوهای ضد شوره به سادگی از شر این مشکل خلاص شد. اگرچه پوست خشک یا هوای سرد می‌تواند به ایجاد شوره سر منجر شود، اما مشکلات خاص پوستی همچون پسوریازیس نیز یکی از دلایل احتمالی آن است.

پسوریازیس

پسوریازیس از جمله بیماری های پوست سر است که مسری نمی‌باشد اما فرد مبتلا، دائما از خارش سر رنج می‌برد. علت این بیماری، نقص در سیستم دفاعی بدن است؛ بدین صورت که سیستم دفاعی به سلول‌های سالم حمله می‌برد و در نتیجه قرمزی پوست، جوش و زخم در پوست سر مشاهده می‌شود. جهت رفع این مشکل، استفاده از شامپوهای درمانی یا شامپو مخصوص موهای خشک توصیه می‌شود.

فولیکولیت

فولیکولیت نوعی جوش است که در نتیجه عفونت فولیکول (ریشه) موهای آسیب دیده ایجاد می‌شود. جلوگیری از این مشکل پوستی بسیار دشوار است، زیرا فعالیت‌های روزانه، از اصلاح گرفته تا پوشیدن کلاه‌های تنگ، به آسیب دیدن ریشه موها منجر می‌شوند. با این‌حال، استفاده از شامپوهای درمانی به درمان این نوع از بیماری های پوست سر منجر می‌شود.

زرد زخم

زرد زخم نوعی عفونت باکتریایی لایه بیرونی پوست سر است. این بیماری معمولا به دلیل ترک‌های پوستی یا برش در پوست ایجاد می‌شود که راه ورود باکتری به پوست را هموار می‌کند. اگرچه این بیماری بسیار واگیردار است اما چندان حاد نیست. گسترش این بیماری به نواحی دیگر بدن می‌تواند به بیماری‌های دیگر از جمله عفونت بافت (سلولیت) و مخملک نیز منجر شود. درمان بسیار ساده این بیماری، استعمال صابون یا کرم آنتی باکتریال در ناحیه آسیب دیده است. دوره درمان اغلب یک هفته است.

کچلی

کچلی، یا عفونت قارچی پوست سر، نوعی عفونت است که در افراد بالغ، کودکان و حیوانات دیده می‌شود. این نوع از بیماری های پوست سر، به راحتی منتقل می‌شود. استفاده از روسری، کلاه، شانه و سایر وسایل مربوط به مو، بیماری را از بیمار به فرد دیگری انتقال می‌دهد. درمان این بیماری به سادگی نیست و نیاز به تجویز دارو توسط پزشک متخصص دارد.

اگر فکر می‌کنید دچار یکی از بیماری های پوست سر عنوان شده در بالا هستید حتما به پزشک معالج مراجعه کنید و از شامپوی مناسب استفاده کنید.

منبع: e45 دیدگاه‌ها 7715بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه