تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

شناخت انواع فرم صورت (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
شناخت انواع فرم صورت (قسمت دوم)

در قسمت قبل با انواع فرم صورت که شامل اشکال دایره، مستطیل، بیضی، لوزی، قلب و مربع می‌شود آشنا شدیم و نحوه صحیح آرایش صورت و پیرایش مو را برای فرم صورت دایره و قلب‌شکل ذکر کردیم. در این بخش، با هم به مرور ادامه مطلب خواهیم پرداخت.

صورت‌ بیضی

پیرایش مو برای صورت بیضی

مدل مو مناسب صورت بیضیویژگی‌های صورت‌ بیضی: تمامی بخش‌ها به صورت یکنواخت پخش شده‌اند. چانه کشیده‌تر از پیشانی است، گونه‌ها برجسته هستند.

مدل‌های موی مناسب: زنان خوش شانسی که صورت‌های بیضی دارند می‌توانند هر نوع مدل مویی را تجربه کنند و در عین حال جذاب به نظر برسند. در واقع تمامی کارهایی که بر روی صورت‌های قلبی شکل، گرد یا مربعی انجام می‌شود به این منظور است تا به سمت بیضی بودن پیش برود. افرادی که فرم صورت بیضی دارند و می‌توانند مدل موی بلند یا کوتاه داشته باشند و همچنان جذاب به نظر برسند.

آرایش مناسب صورت بیضی

آرایش مناسب صورت بیضیهدف از این آرایش عریض‌تر شدن وسط صورت و برجسته‌تر شدن گونه‌هاست.

زنانی که صورت‌های بیضی دارند باید آرایش را معطوف چشم‌ها و لب‌های خود نمایند. بنابراین، رژگونه سرخ رنگ یا برنزی برای آن‌ها پیشنهاد می‌شود که به صورت افقی بر روی گونه‌ها زده شود تا حالت کشیدگی صورت را اندکی تلطیف کند.

صورت لوزی

پیرایش مو برای صورت لوزی

diamond-hairstyleویژگی‌های صورت‌ لوزی: چانه و پیشانی کوچک، گونه‌ها برجسته و صورت لاغر است (اگر تا به‌حال مقاله‌ای درباره صورت‌های لوزی نخوانده‌اید نگران نشوید. می‌توانید از راهکارهای مرتبط با صورت‌های بیضی استفاده کنید تا به آرایش دلخواه خود برسید).

مدل‌های موی مناسب: همچون صورت‌های بیضی است اما موهای بلند و چتری بیشترین تأثیر را در متعادل‌سازی زوایای صورت دارد. بهتر است از مدل‌هایی که حجم زیادی در اطراف یا بر روی سر دارند اجتناب شود، زیرا باعث می‌شوند صورت کشیده‌تر به نظر رسد.

آرایش مناسب صورت لوزی

آرایش مناسب صورت لوزیهدف از این نوع آرایش برقراری توازن مناسب میان اجزای صورت است.

به منظور جلوگیری از کشیده‌تر شدن صورت، رژگونه یا کرم برنزه را در اطراف استخوان‌های پیشانی و در زیر نوک چانه بکشید. استفاده از رژلب‌های کم‌رنگ باعث می‌شود تا اندکی به پهنای صورت اضافه شود.

هیچ‌گاه رژگونه را به صورت خطوط مستقیم بر روی گونه‌ها نزنید بلکه برس را برروی استخوان‌های گونه بچرخانید تا گردی صورت اندکی نمایان شود.

صورت مستطیلی

پیرایش‌ مو برای صورت مستطیلی

rectangle-hairstyleویژگی‌های صورت مستطیلی: چانه دراز و لاغر و نوک تیز، زاویه‌های تند در صورت و پیشانی کشیده (اگر تا به‌حال مقاله‌ای درباره صورت‌های مستطیلی نخوانده‌اید نگران نباشید. می‌توانید از توصیه‌های مرتبط با صورت‌های بیضی استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.)

مدل‌های موی مناسب: موهای چتری بلند و افتاده بر روی پیشانی مناسب این فرم صورت است و همچنین باید لایه لایه نیز باشند زیرا باعث می‌شوند صورت فرد عریض‌تر به نظر رسد.

باید از مدل‌هایی که باعث افزایش طول صورت می‌شوند اجتناب شود زیرا برای صورت مناسب نیستند.

آرایش مناسب صورت مستطیلی

آرایش مناسب صورت مستطیلیهدف از انجام آرایش، کاهش طول صورت است. هدف شما باید کاهش اندازه پیشانی یا چانه باشد. بنابراین، باید رژگونه را در زیر گونه‌ها بکشید و آن را با گوش‌ها و شقیقه‌های خود ترکیب کنید. همچنین می‌توانید با استعمال رژگونه در زیر استخوان بالایی و هایلایتر در مرکز پیشانی و چانه، به صورت خود جلا دهید.

حتما باید توجه داشته باشید که از رنگ‌های روشن بر روی لب‌ها خودداری کنید زیرا باید از میزان توجه روی قسمت پایینی صورت کاسته شود. بنابراین، بیشتر به سراغ رنگ‌های طبیعی بروید.

صورت مربعی

پیرایش مو برای صورت مربعی

square-hairstyleویژگی‌های صورت‌ مربعی: اندازه یکسان طول و عرض، فک و پیشانی.

مدل‌های موی مناسب: لایه‌های بلند و موهای چتری صاف است که باعث مخفی شدن زوایای صورت می‌شود. بهتر است از مدل‌های حجیم و یک‌دست اجتناب شود زیرا زوایای صورت را برجسته می‌کنند.

آرایش مناسب صورت مربعی

آرایش مناسب صورت مربعیهدف از انجام آرایش، برطرف کردن زوایای صورت است. برای رفع زوایای صورت، باید آرایش شما لطیف و زنانه باشد و بنابراین از رژگونه‌های با تم سرخ رنگ و رژلب‌هایی با این رنگ استفاده شود.

از هرگونه رژلب یا رنگ برجسته بر روی لب‌ها یا سایه چشم‌ها باید خودداری شود.

منبع: Totalbeauty دیدگاه‌ها 7679بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه