تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ روش ساده برای رفع پف چشم در منزل

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
۷ روش ساده برای رفع پف چشم در منزل

۷ روش ساده برای رفع پف چشم در منزل وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با استفاده از وسایل موجود در منزل به‌کار برد. همه دوست دارند صبح هنگام، چهره‌ای شاداب و پرانرژی داشته باشند و بیدار شدن با پف چشم، امری ناراحت‌کننده است به ویژه اگر روز مهمی پیش رو داشته باشید. بهترین راه‌های رهایی از پف چشم را در ادامه بخوانید:

۱. شیر کامل

شیر کاملآیا می‌دانید که شیر کامل و سرد، می‌تواند در برطرف کردن پف چشم مؤثر باشد؟ شیر کامل، شیری است که چربی آن گرفته نشده باشد، این چربی، اثر نرم‌کنندگی دارد و سرشار از اسیدهای آمینه، پروتئین، ویتامین‌ A و همچنین اسیدلاکتیک است که در کاهش پف چشم‌ها مؤثر هستند. تنها کافی است یک حوله تمیز را به شیر سرد آغشته کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی چشم‌های خود بگذارید.

۲. خیار

درمان پف چشم با خیاریکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌های برطرف کردن پف چشم در منزل، خیار است. خیار حاوی فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که در کاهش تورم، سرخی و التهاب چشم مؤثر هستند. همچنین تأثیر خنک‌کننده خیار در منقبض کردن رگ‌های خونی متورم، مؤثر است و در نهایت، این امر به کاهش پف چشم‌ها منجر می‌شود. تنها کافی است قطعات خیار خنک‌شده را به مدت 30 دقیقه بر روی چشمان خود بگذارید یا دو عدد خیار را خرد کرده و عصاره آن را بگیرید؛ سپس به مدت 20 دقیقه در یخچال بگذارید. دو تکه پنبه را به عصاره خیار آغشته کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی چشمان بسته خود قرار دهید. سپس چشم‌ها را با آب ولرم یا سرد بشویید.

۳. سفیده تخم‌ مرغ

سفیده تخم‌ مرغسفیده تخم مرغ در کاهش التهاب مؤثر است و گردش خون در پوست زیر چشم‌ها را تحریک می‌کند. برای رهایی یافتن از چشم‌های پف کرده می‌توانید سفیده تخم مرغ را هم زده، سپس با استفاده از انگشتان خود به آرامی در زیر چشم‌ها کشیده و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه خشک شود؛ سپس چشم‌ها را با آب ولرم یا سرد بشویید.

۴. سیب‌زمینی خام

سیب‌زمینی خاماگر در منزل خیار نداشتید می‌توانید از تکه‌های سیب‌زمینی استفاده کنید. سیب‌زمینی خام دارای ماده قابض و جمع‌کننده‌ای است که آب اضافی را از زیر چشم‌ها خارج می‌کند و مانع از پف چشم می‌شود. برش‌های نازکی از سیب‌زمینی پوست کنده و شسته شده را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید؛ یا یک سیب‌زمینی پوست کنده شده را رنده کنید و آن را در داخل دستمال بپیچید، سپس دستمال را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید.

۵. چای کیسه‌ای

استفاده از چای کیسه‌ای در درمان پف چشمچای کیسه‌ای سیاه و سبز، هر دو در کاهش تورم چشم‌های پف کرده و ملتهب تاثیرگذار هستند. چای‌های حاوی کافئین و یا بدون کافئین، دارای مواد قابض طبیعی و تانن هستند که به انقباض رگ‌های خونی در اطراف چشم منجرشده و بدین‌سان پف چشم را کاهش می‌دهند. 2 عدد چای کیسه‌ای را در یک لیوان آب جوش بیاندازید و سپس آن‌ها را بیرون آورده و بگذارید خنک شوند. چای کیسه‌ای را به مدت 15 تا 30 دقیقه بر روی چشم‌های خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب بشویید. اگر می‌خواهید پوست زیر چشم‌ها محکم و شفاف شود، این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

۶. قاشق سرد

قاشق سردآیا تا به حال از قاشق سرد برای رهایی از ورم چشم‌ها استفاده کرده‌اید؟ شب‌ها دو عدد قاشق را در یخچال بگذارید و صبح هنگام، آن‌ها را بر روی چشم‌های خود بگذارید. اگر سرمای آن برای چشم‌ها ناخوشایند است، می‌توانید قاشق‌ها را در یک پارچه تمیز یا حوله بپیچید و بعد روی چشم‌ها قرار دهید. قاشق سرد به انقباض رگ‌های خونی زیر چشم و کاهش تورم کمک می‌کند.

۷. آب سرد

آب سردیکی از آسان‌ترین روش‌های خلاص شدن از چشمان پف کرده، استفاده از آب سرد است. آب سرد به تنگ شدن رگ‌ها و در نتیجه کاهش گردش خون در پوست زیر چشم‌ها منجر می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از شر چشم‌های پف کرده خلاص شوید کافی است یک پارچه تمیز را به آب سرد یا یخ آغشته کنید، آن را خوب فشار داده و برای چند دقیقه روی چشمان خود قرار دهید.

اکنون با دانستن این هفت روش می‌توانید از شر پف چشم خلاص شوید. این روش‌ها، ارزان و مؤثر هستند. به علاوه می‌توانید از آنها در منزل استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی کمبود وقت داشتید و خواستید خیلی سریع‌تر و موقتی از شر پف چشم خلاص شوید، مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان راهکارهای آرایشی برای پنهان کردن پف زیر چشم را بخوانید.

منبع: Womanitely دیدگاه‌ها 6902بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه