تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ترفندهای آرایش و زیبایی که هر بانوی جذابی باید بداند

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترفندهای آرایش و زیبایی که هر بانوی جذابی باید بداند

در این مطلب قصد داریم خیلی سریع و بی‌مقدمه از ترفندهای آرایش و زیبایی بگوییم که با به خدمت گرفتن آنها آرایشی بی‌عیب و نقص را به چهره خود ارمغان می‌دهید. با این حساب، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

1- ترفندهای آرایش موها و مراقبت از آن‌ها

  • موهای خود را پر پشت‌تر نشان دهید

پس از این‌که موی سر شما با سشوار کاملا خشک شد، از حالت سرد سشوار کمک بگیرید و دوباره موهای خود را به صورت برعکس برای چند دقیقه و با هوای سرد سشوار کنید. این کار باعث می‌شود هوا بین تارهای مو باقی بماند و در نتیجه موهای سر شما پر پشت‌تر از همیشه به چشم بیاید.

  •  با مو برای خود تل سر درست کنید

ابتدا طره‌ موهای خود را سشوار بکشید تا صاف شوند، سپس موها را کنار زده و حدود ۵ سانتیمتر از طره موها را بر روی سر به نحوی ببندید که ظاهری همانند تِل داشته باشد.ترفندهای آرایش و مراقبت از موهادر نهایت هم موها را با استفاده از اسپری مو در جای خود ثابت کنید.

  •  در انتخاب حالت‌دهنده مو وسواس به خرج‌ بدهید

پس از آرایش موها، استفاده از یک مدل حالت‌دهنده مو کفایت می‌کند. جنس این حالت‌دهنده هم می‌تواند بسته به مدل موی شما متفاوت باشد. افرادی که موهای فر دارند، بهتر است از محصولاتی به شکل کرم استفاده کنند و به بانوانی که موهای صافی دارند توصیه می‌شود که از محصولاتی به فرم سرم و مایع استفاده کنند. ژل مو نیز برای موهای کوتاه مناسب است.

  •  به موی طبیعی سر بها دهید

برای این‌که رنگ موی سر شما جذاب‌ و درخشان‌تر به نظر برسد از اسپری‌های محافظ رنگ مو استفاده کنید. با انجام این کار، موهای درخشانی خواهید داشت که حتی پس از چندین بار شست و شو، باز هم جلای خود را حفظ می‌کنند.به موی طبیعی سر بها دهید به جای این‌که هر روز صبح برای باز کردنِ موهای درهم تنیده و گره‌خورده انرژی زیادی صرف کنید، به سراغ موس‌های حالت‌دهنده و حلقه‌کننده‌ مو بروید. این اسپری‌ها به بازگردادن طبیعی موج‌های ایجاد شده در موی سر و آرایش و زیبایی هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کنند.

2- ترفندهای مراقبت از پوست

  • به فکر جذابیت پوست خود باشید

برای پوست‌های خشک، یک بطری اسپری را با روغن بدن پر کرده و بر روی پوست اسپری کنید.

  • از رسیدگی به پاها غفلت نکنید

اگر فرصت ندارید تا از روی راحتی و سر فرصت به اپیلاسیون پاهای خود برسید، برای درخشان و صیقلی شدن پاها، پس از استفاده از تیغ مقداری روغن بچه بر روی پوست بمالید.soften-your-heelsاگر قصد پوشیدن صندل‌ را دارید، حتما پاشنه‌‌های پا را با استفاده از سنگ پا تمیز کنید، ‌سپس تا جایی که می‌توانید از لوسیون‌‌ها و کرم‌های پا استفاده کنید.

  •  پوست خود را سرحال نشان دهید

فعالیت‌های روزانه به تیرگی رنگ پوست منجر می‌شوند؛‌ برای جلوگیری از این کار،‌ از ماسک‌های طبیعی و مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید. این ماسک‌ها به براق و شاداب شدن پوست کمک می‌کنند.

3- ترفندهای آرایش و زیبایی صورت

  •  جوش و لک‌های پوست را از بین ببرید

از کانسیلرهای سبزرنگ برای از بین بردن قرمزی‌های پوست استفاده کنید. برای این کار، برس‌ محتوی کانسیلر را با دقت تمام بر روی جوش‌های پوست بمالید و قسمت‌های کناری جوش پوست را به آرامی و با انگشت حلقه پوشش دهید.

  •  به گونه‌های خود جذابیت بیشتری ببخشید

استفاده از رژگونه با طیف قرمز در ناحیه گونه‌‌ها جذابیت شما را دو چندان می‌کند.به گونه‌های خود جذابیت بیشتری ببخشیدبرای این‌کار از برس آرایشی استفاده کنید و این برس را به صورت دورانی بین استخوان گونه و قسمت رویش مو در کنار گوش‌ها بکشید. حرکت دورانی برس باعث می‌شود رنگ به کار گرفته شده با قسمت‌های دیگر آرایش به خوبی ترکیب شود و آرایش کلی صورت یکدست بماند.

  • به جای پرایمر از بالم‌ هم می‌توان استفاده کرد

می‌توانید از بالم‌ها به جای برق لب، بالم کوتیکول یا پرایمر و هایلایتر صورت استفاده کنید.

  • از کشیدن خط لب غافل نشوید

پس از استفاده از رژ لب، حتما از خط لبی با رنگی هماهنگ با رژ لبی که بر روی لب‌ها کشیده‌اید استفاده کنید تا لب‌های شما صاف و هموار به چشم بیایند.

  • چشم‌های خود را هشیار جلوه دهید

قبل از این‌که سراغ هرگونه آرایش چشم بروید،‌ از کانسیلرهای کرمی بر روی پلک و قسمت داخلی چشم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود قرمزی پلک‌ها از دید پنهان بماند و از طرف دیگر، سایه‌ای هم که به پلک چشم می‌زنید ثبات بیشتری داشته باشد.چشم‌های خود را هشیار جلوه دهیدهمیشه آرایش چشم دودی برای این کارجواب می‌دهد. بر روی لبه بالایی و پایینی خط رویش مژه‌ها مداد چشم بکشید و با یک برس متراکم مواد را در بین مژه‌ها جای دهید، در نهایت هم کار خود را با ترسیم سایه‌ای تیره بر روی پلک‌ها به اتمام برسانید.
کشیدن خط چشمی با رنگی نزدیک به رنگ پوست، در قسمت پایین چشم باعث می‌شود چشم‌ها حالتی شاداب بگیرند. این ناحیه در زمان خستگی و خواب‌آلودگی قرمز می‌شود و خط چشمی که با رنگ پوست هماهنگ است قرمزی این قسمت را پوشش می‌دهد.

کانسیلرهایی با طیف رنگی قرمز روشن یا گلبهی‌ گزینه‌ مناسب برای از بین بردن سیاهی زیر چشم هستند، طیف رنگ صورتی که در این کانسیلر وجود دارد،‌ رنگ آبی تیره پوست زیر چشم را به خوبی پوشش می‌دهد.

  •  به زیبایی خود در عکس‌ها جلوه بیشتری دهید

در حین عکس‌ گرفتن، ممکن است نور فلش دوربین باعث براق نشان دادن بیشتر پوست صورت شود برای جلوگیری از این کار، از لوسیون‌های مات کننده بر روی پیشانی،‌ بینی و گونه‌ها استفاده کنید. این کار جلوی تجمع چربی را بر روی پوست صورت می‌گیرد و ترفند مهمی در آرایش و زیبایی است.

4- اهمیت استفاده از عطر

بدون شک در مهمانی‌ها با افراد مختلفی دست خواهید داد، با این حساب حتما بر روی کف دست خود عطری ماندگار بزنید که بوی آن تا انتهای شب بر روی دست شما بماند.اهمیت استفاده از عطرمقدار کمی عطرهای روغنی را بر روی سر انگشتان خود مالیده و در میان طره‌های گیسوان بکشید. روغن موجود در این عطرها باعث می‌شود بوی خوش به مدت بیشتری در میان موها باقی بماند. برترین و پرفروش‌ترین عطرهای زنانه سال ۲۰۱۶ را در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی مطالعه کنید.

بدون شک نکات و ترفند‌های آرایش و زیبایی به همین‌جا ختم نمی‌شوند و هزار و یک راه و ترفند برای زیباتر شدن وجود دارد. با این حساب، اگر مطلبی در ذهن شماست که ما به آن اشاره نکردیم، ما و سایر کاربران را از ترفند‌های آرایشی خود باخبر سازید.

منبع: Cosmopolitan دیدگاه‌ها 3123بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه