مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

۹ نشانه تشخیص کت و شلوار نامناسب

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۹ نشانه تشخیص کت و شلوار نامناسب

گاهی اوقات درباره لباس‌های مردانه به شکل فلسفی بحث می‌شود و این بحث‌ها در مورد مسائل فرهنگی و انواع مدل‌های عرضه‌شده است؛ گاهی هم بحث‌ها فنی بوده و درباره عوامل بالقوه سرمایه گذاری، طراحی و دوخت لباس است.
اغلب تفاوت قیمت‌های حیرت‌آور از یک لباس به لباسی دیگر، به خاطر دلایلی همچون مواد اولیه، نیروی کار و نحوه توزیع متفاوت است. آیا تا به حال با دیدن یک کت و شلوار برتن یک نفر، از خود پرسیده‌اید که «این چه نوع کت و شلواری است و او بابت آن چقدر پول داده است؟»
اما معیار تشخیص کیفیت لباس خوب چیست؟ آیا مردم عادی آن را تشخیص می‌دهند؟ اصلا اهمیتی به این موضوع می‌دهند؟
یک کت و شلوار ارزان، برای زمانی مناسب است که قرار نیست خیلی از آن استفاده کنید. اما با جایگزین کردن موارد مختلف می‌توان ظاهر لباس را گرانبهاتر کرد. همان طور که می‌دانید مهم نیست که چه چیزی می‌پوشید، مهم این است که چگونه آن را می‌پوشید!
در اینجا به مواردی برای تشخیص یک کت و شلوار ارزان قیمت اشاره می‌کنیم:

۱- دکمه‌های پلاستیکی ارزان‌قیمت

دکمه‌های کت جدیدی که خریده‌اید ارزان‌قیمت، بی‌دوام و خیلی سست و شکننده به نظر می‌رسند؟ ممکن است همین طور باشد. در این صورت می‌توانید آن‌ها را با دکمه‌های مرغوب‌تر و گران‌تر تعویض کنید.

انتخاب کت و شلوار بر اساس دکمه

 2- آسترهای کاغذی

آسترهای ارزان قیمت، معمولا از جنس پلی‌استر بوده که باعث عرق کردن فرد شده و هوا را نیز به خوبی رد و بدل نمی‌کنند. همچنین اگر موقع حرکت، خش‌خش کنند بسیار بد خواهد بود.
انتخاب کت و شلوار بر اساس آستری

3- الیاف مصنوعی و برچسب سایز

الیاف براق، مصنوعی و سفتی که باعث عرق کردن می‌شوند را نخرید. فقط سراغ الیاف طبیعی بروید.
همچنین کت و شلوار باید سایزهای بیشتری از «کوچک»، «متوسط» و «بزرگ» داشته باشد. کت و شلوار مثل لباس راحتی نیست!

انتخاب کت و شلوار بر اساس سایز

4- خساست در پارچه‌های یدکی

بخش اعظم قیمت یک کت و شلوار به خاطر بهای آن سه متر پارچه‌ای است که برای تهیه آن استفاده شده است. یک لباس ارزان‌قیمت، از پارچه‌های یدکی مثل پارچه زیر لبه‌ها (که برای بلند کردن قد شلوار استفاده می‌شود) یا پارچه‌های داخلی کمر شلوار، کم خواهد کرد.

انتخاب کت و شلوار بر اساس پارچه

5- خطوط برگردان یقه صاف نشده

قسمت سینه لباس که زاویه‌ها و محل دوخت یقه را به طور فیزیکی تعیین می‌کند، نقش مهمی در ماندگاری و خوش ترکیبی لباس دارد؛ همچنین لایی چسب باید با دقت کامل چسبانده شود و گرنه روی زیبایی برگردان یقه تاثیر منفی می‌گذارد.

انتخاب کت و شلوار بر اساس یقه

6- حباب‌های لایی چسب

وجود حباب، علامت ذوب‌شدگی و به‌‌هم چسبیدگی لایی چسب می‌باشد. مواد شوینده‌ خشکشویی‌ها روی این چسبندگی تاثیر گذاشته و باعث ایجاد حباب در آن می‌شوند.

یقه کت و شلوار

7- حلقه آستین کوچک

حلقه آستین کوچک، تنها یک طراحی بد است. این مدل از الگوهای قدیمی مدرسه‌ای آمده است که مناسب زندگی‌های فعال امروزه نیست. این مدل نه تنها نامتناسب و بد قواره به نظر می‌رسد، بلکه دامنه حرکتی فرد را هم محدود می‌کند و حالت بال‌مانندی ایجاد می‌کند که مدام لباس را بالا می‌کشد.

حلقه آستین کت و شلوار

8- خط تای ضخیم

بخش مهم کت، برگردان یقه است که باید خط تای نرم، شیبدار و سه بعدی داشته باشد تا به یقه حجم و دوام بدهد. برگردان یقه در کت‌های ارزان‌قیمت به سختی تا می‌خورد که به دلیل اتو کردن پارچه لایی‌چسب‌دار به‌ وجود می‌آید.

خط تای یقه کت و شلوار

9- خط شانه چروک

شانه‌ها، قسمت مهم و حساس کت هستند و باید دارای خطوط صاف و مرتبی باشند. وجود ناهمواری، زیبایی ترکیب شانه‌ها را از بین می‌برد.

خط شانه چروک کت و شلوار

منبع: ArticlesOfStyle دیدگاه‌ها 9742بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>