تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۶ روش برای استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
۱۶ روش برای استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

شما هم برای خرید بهترین مارک رژ لب بازار را زیر  و رو می‌کنید؟ برای خرید بهترین مارک ریمل و خط چشم تحقیق بسیار می‌کنید؟ برای خرید بهترین مارک کرم پودر حاضرید هزینه‌ی گزافی بپردازید فقط به این شرط که مراقب زیبایی شما باشد؟ اگر از این دسته افراد هستید، حتماً زمان زیادی را هم برای انتخاب و خرید لوازم آرایش صرف می‌کنید؛ اما درست هنگامی که به تک‌تک آن‌ها نیاز دارید و فکر می‌کنید مجموعه‌ی شما کامل است، متوجه می‌شوید یکی از آن‌ها تمام شده‌ است یا به اندازه‌ای نیست که بتوان از آن استفاده کرد.

آگاهی از ترفندهای استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره به شما می‌آموزد که نه‌تنها همیشه مجبور به جا‌یگزین کردن لوازم آرایشی خود نیستید، بلکه می‌توانید بیش‌ازحد تصور خود از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله، ۱۶ روش برای استفاده از لوازم آرایش ارائه شده است که به کمک آن‌ها خواهید توانست تا حد امکان در طولانی مدت، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

۱. استفاده از لوازم آرایش خشک شده با قرار دادن آن‌ها در آب گرم

همیشه بهترین مارک ریمل، علاوه‌بر کیفیت خوب ترکیباتش، مژه‌های شما را به زیباترین حالت ممکن آرایش می‌کند. اگر ریمل شما در حال حاضر خشک شده است، کافی است آن را قبل از استفاده، کمی در آب گرم بگذارید. با این روش می‌توانید از مواد باقی‌مانده روی دیواره داخلی‌اش نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از مصرف لوازم آرایش که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته، حتی اگر از بهترین مارک باشد، جداً بپرهیزید.

استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

۲. استفاده از لوازم آرایش مایع با بیرون آوردن حلقه پلاستیکی مخزن آن‌ها

اگر بهترین مارک رژ لب مایع را برای آرایش لب‌های خود انتخاب کرده‌اید و حالا متوجه شده‌اید که رژتان تقریباً تمام شده است، ناامید نشوید. الآن زمان آن است که حلقه‌ی پلاستیکی گردن لوله رژ را بیرون بیاورید. حلقه خروجی لوله رژ مایع، به عنوان محلی برای گرفتن رژ لب اضافی از روی برس است؛ اما وقتی بهترین مارک رژ لب رژ رو به اتمام است، ارزش آن را دارد که با درآوردن این حلقه از سر لوله، به مقداری از مایع رژ که زیر آن جمع شده است دسترسی پیدا کنید.

استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

۳. احیای بهترین کرم پودر با کمک کرم مرطوب کننده

به عنوان بهترین مارک کرم پودر می‌توان از برندهایی مانند گرلن، ژیوانشی، دبورا و نوبا یاد کرد. تمامی کرم پودرهای این برندها از کیفیت عالی برخوردار هستند. مسلماً برای خرید بهترین مارک کرم پودر و سایر لوازم آرایش مارک باید به نسبت کیفیتشان قیمت بیشتری هم پرداخت. به همین دلیل نیاز است ترفندی را بیاموزیم که بتوانیم به کمک آن، تا آخرین قطره از کرم پودر خود استفاده کنیم. بنابراین اگر فکر می‌کنید که بهترین کرم پودر محبوب شما تمام شده است، احتمالا اشتباه می‌کنید. مقدار اندکی از این کرم ممکن است به دیواره‌های شیشه یا تیوپ آن چسبیده باشد. بنابراین کمی کرم مرطوب کننده صورت داخل آن بریزید و تکان دهید. با این کار، علاوه بر ساخت کرم مرطوب کننده رنگی، می‌توانید از تمامی باقی‌مانده کرم پودر خود استفاده کنید.

استفاده از لوازم آرایش تا آخرین قطره

۴. تازه کردن سطح پنکیک با چسب پهن

حتی اگر بهترین مارک پنکیک را از معتبرترین فروشگاه لوازم آرایش خریده باشید، باید بدانید که چربی صورت، باعث سفت شدن لایه رویی پنکیک ها و پودرهای فشرده می‌شود. با این حساب برای استفاده از پنکیک خشک شده و بلااستفاده‌ی خود، با کمک یک تکه چسب پهن، بخش سفت شده رویی پودر را جدا کنید. با این روش، پنکیک شما مثل روز اول خواهد شد.

ترمیم پنکیک سفت شده

۵. درست کردن لاک مورد علاقه با سایه چشم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به مهمانی دعوت شده باشید و لاک مات یا براق ست لباس خود را نداشته باشید. در چنین مواقعی به جای رفتن به بازار و هدر دادن وقت و هزینه، روش دیگری پیش بگیرید. در این روش کافی است کمی از سایه خرد شده و بلااستفاده خود را در برق ناخن بریزید و هم بزنید. برای این کار از مقدار کم ترکیبات شروع کنید تا مواد به‌خوبی با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند. توجه داشته باشید که هرچه پودر سایه بیشتری بریزید لاک پررنگ‌تری در کنار لوازم آرایش خود خواهید داشت.

ساخت لاک از سایه چشم

۶. استفاده از لوازم آرایش شکسته با کمک یک فندک

روزی را تصور کنید که از بهترین مارک رژ لب موجود در بازار یک رژ جامد خریده‌اید. در اولین روزهای استفاده از آن، رژتان می‌شکند. در چنین مواقعی استراتژی شما چیست؟ رژ را دور می‌اندازید یا به هر شکلی شده از آن استفاده می‌کنید؟ توصیه‌ی ما به شما این است که با روشی که در زیر برایتان می آوریم، رژ لب خود را احیا کنید. برای این کار کافی است هر دو قسمت رژ را از محل شکسته شده به شعله نزدیک کنید تا به کمک حرارت، کمی ذوب شود ولی نسوزد. سپس این دو قسمت را به هم بچسبانید و تا قبل از سرد شدن، آن را با انگشت صاف کنید. با این ترفند می‌توانید به‌راحتی دوباره از بهترین مارک رژ لب در کنار سایر لوازم آرایش خوداستفاده کنید.

رژ لب شکسته

۷. استفاده از لوازم آرایش تیوپی به طور کامل با برش آن‌ها

شما برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب چقدر هزینه می‌کنید؟ در مواقع ضروری که به بازار دسترسی ندارید می‌توانید از باقی مانده کرم ضد آفتاب یا هر محصول تیوپی دیگر استفاده کنید. برای این منظور، قبل از دور انداختن تیوب‌های پلاستیکی محصولات، آن را با قیچی ببرید. برای نگهداری باقی‌مانده محصول از یک قوطی با درپوش محکم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود هوا به محصول نفوذ نکند و محصول ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین در هنگام نیاز، کرم شما به راحتی از ظرف خارج می‌شود.

استفاده از لوازم آرایشی تا آخرین قطره

۸. استفاده از لوازم آرایش خشک شده با رقیق کردن آن‌ها

در استفاده از لوازم آرایش باید در کنار تاریخ انقضا، به تاریخ مصرف آن‌ها که روی بسته‌بندی مجصولات درج شده است توجه داشت. بهترین زمان استفاده از یک ریمل یا خط چشم، سه ماه است. اما اگر قبل از این زمان خشک شدند راه های ساده‌ای وجود دارد که باز از آن‌ها استفاده کنید. در  بخش شماره ۱ این مقاله گفتیم با کمک آب گرم می‌توانید بهترین مارک ریمل خود را احیا کنید. در اینجا نیز روش دیگری به شما می‌آموزیم که برای ریمل،‌ سایه چشم و خط چشم مفید است. در این روش به چند قطره سرم نرمال سالین (سرم فیزیولوژیک) نیاز دارید. سرم را داخل محصولات بریزید تا دوباره تازه شوند.

ریمل خشک شده

۹. افزایش طول عمر لوازم آرایش مانند لاک، رژ لب و عطر

گرما و نور می‌تواند ترکیبات لوازم آرایش از جمله بهترین عطر مردانه یا عطر زنانه خوشبو را تغییر دهد. این تغییر در رنگ، بو و بافت آن ها رخ می‌دهند. برای حفاظت از بهترین مارک رژ لب یا بهترین عطر زنانه و مردانه‌ی خود بهتر است آن‌ها را در محیطی سرد و خنک قرار دهید. یخچال یا محیط دور از نور بهترین مکان برای نگهداری این محصولات است. آخرین قطرات ادکلن خود را نیز می‌توانید با فشار یه بشقاب از شیشه‌اش خارج کرده و با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید. با این روش کرم شما تا مدتی کار عطر را برایتان انجام می‌دهد.

استفاده از لوازم آرایشی تا آخرین قطره

۱۰. فشرده کردن سایه چشم خرد شده با الکل

در بخش سوم این مقاله گفتیم که چطور بهترین مارک پنکیک خود را احیا کنید. در این قسمت به این موضوع می‌پردازیم که اگر پنکیک یا سایه چشممان شکسته یا خرد شد چه کنیم؟ در چنین مواقعی به سایه یا هر پودر فشرده خرد شده، کمی الکل اضافه کنید تا به حالت خمیر درآید. سپس آن را با پشت قاشق یا انگشت بفشارید. هنگامی که الکل تبخیر شد، پودر دوباره سفت و آماده‌ی استفاده در کنار سایر لوازم آرایش می‌شود.

پنکیک شکسته

 

۱۱. تمیز کردن آرایش و چسب از مژه مصنوعی با کمی الکل و برس ریمل

یکی دیگر از لوازم آرایش که کاربرد زیادی دارد، مژه‌ی مصنوعی است. معمولاً برای حالت دادن بهتر به مژه‌ی مصنوعی معمولاً از بهترین مارک ریمل استفاده می‌کنند. همین کار باعث سیاه و کثیف شدن مژه می‌شود. بعد از استفاده از مژه و ریمل زدن به آن نیازی نیست آن را دور بیندازید. برس را به کمی الکل آغشته کرده و به آرامی بین مژه‌های مصنوعی بکشید. به این ترتیب بدون خراب کردن شکل، مژه‌ها تمیز شده و نیازی به خرید مژه مصنوعی‌ جدید نیست.

پاک کردن مژه مصنوعی

۱۲. ساخت رژ لب دلخواه با سایه چشم خردشده و وازلین

رژ لب از لوازم آرایش پرطرفدار و پرمصرف محسوب می‌شود. اگر نمی‌خواهید سایه چشمتان هدر برود و فکر می‌کنید رنگ آن برای لب مناسب است، آن را خرد و با کمی وازلین مخلوط کنید. مخلوط به‌دست‌آمده را در ظرف کوچک در دار نگهداری کنید.

ساخت رژلب از سایه چشم

۱۳. باز کردن در لاک خشک شده با قرار دادن آن در آب گرم

بعضی مواقع در پوش لوازم آرایش ما تا حدی سفت و می‌شوند که ترجیح می‌دهیم آن را دور بیندازیم. یکی از این محصولات لاک است. اگر درپوش لاک مات یا براق شما سفت شده و به هیچ طریقی باز نمی‌شود، آن را دور نیندازید. در یک لیوان، آب جوش بریزید و سر لاک را درون آن قرار دهید. از قرار دادن تمام شیشه لاک در آب گرم خودداری کنید؛ زیرا سبب تغییر رنگ لاک و کاهش ماندگاری آن می‌شود.

استفاده از لوازم آرایشی تا آخرین قطره

۱۴. درست کردن لوسیون بدن با رایحه دلخواه

اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه‌ی شما به پایان رسیده است، قطرات نهایی را با فشار یک بشقاب کوچک از آن خارج کرده و داخل لوسیون‌های بدون بو بریزید. با این کار در کنار استفاده از لوازم آرایش خود یک لوسیون با رایحه دلخواه دارید که کار عطر را برایتان انجام می‌دهد.

لوازم آرایشی

۱۵. پاک کردن باقی‌مانده ذرات روی پالت سایه چشم با یک تکه پنبه و کمی الکل

گاهی لوازم آرایش شما تمام نشده‌اند؛ اما به‌صورتی هستند که استفاده از آن‌ها کمی سخت است. از جمله گاهی پیش می‌آید قسمت‌هایی از پالت سایه چشم، آغشته به پودر سایه می‌شوند. کمی الکل روی این قسمت‌ها اسپری کنید. این کار، هم رنگ واقعی سایه‌ها را دوباره برمی‌گرداند و هم آن‌ها را ضدعفونی می‌کند.

سایه چشم

۱۶. شستشوی منظم برس آرایشی و سایر لوازم آرایش

ماندن آلودگی یا اضافه‌های لوازم آرایش روی برس‌های آرایشی باعث ایجاد التهاب یا عفونت پوست می‌شود. پس بهتر است آن‌ها را به‌طور منظم بشویید. موهای برس را زیر آب بگیرید، آن‌ها را به روغن زیتون و سپس شامپو بچه آغشته کنید، کاملا آب بکشید و به صورت افقی بگذارید تا خشک شوند.

شستشوی برس آرایشی

سخن پایانی

امیدواریم با روش‌هایی که آوردیم بتوانید لوازم آرایش خود را به بهترین صورت استفاده کنید. در نهایت اگر خواستید هر کدام از این لوازم را از بهترین برندها، در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین قیمت تهیه کنید، به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در این فروشگاه می‌توانید علاوه بر یافتن محصول مدنظر خود، سایر محصولات را نیز مشاهده و به‌لحاظ قیمت و کیفیت مقایسه کنید. در نهایت نیز اگر ترفند دیگری برای افزایش کاربرد لوازم آرایش می‌شناسید با در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: WomansDay ۳ دیدگاه 180697بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممنون خیلی مفید بود ?⁦❤️⁩

  2. با سلام ضمن تشکر از راهنمایی های مفید گروه اردمی من روش احیای ریمل خشک شده را انجام دادم ولی جواب نداد.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه